Hoofdmenu

aanvragen van de var

Gestart door andre van overbeek, 16 maart, 2011, 08:56:59

Vorige topic - Volgende topic

andre van overbeek

hallo,
ik sta nog niet ingeschreven bij de kvk. kan ik nu wel een var aanvragen of moet ik wachten tot ik ben ingeschreven?

Bert-Jan

Ik zou wachten tot je ingeschreven staat.

Je wilt immers een verklaring dat je ondernemer bent (bij VAR WUO) en dat gaat een stuk makkelijker als je ingeschreven staat.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

andre van overbeek

Vrijdag wordt ik ingeschreven als ondernemer maar men heeft het erover dat ik moet betalen voor de HBA weet iemand wat daar de kosten van zijn?

Herman

Heb ik ook mee te maken gehad en ben er nu eindelijk vanaf gekomen door een paar tekstuele wijzigingen in de KvK inschrijving.
Je zou verwachten dat de KvK daar een beetje in meedenkt bij het inschrijven, maar wellicht hebben ze er voordeel bij als je juist wel de termen noteert waar HBA en HBD door geactiveerd worden.  Ongetwijfeld is het voor sommige branches een waardevolle aanvulling en als detailhandelaar ben je in principe van rechtswege lid, maar het blijft een willekeur waar je gemengde gevoelens bij krijgt.

andre van overbeek

Hoe heb je je teksten dan veranderd? want ze voeren mij straks op als schoonmaker en beveiliger terwijl ik nog veel meer doe. ( en kan)