Hoofdmenu

Tijdregistratie direct koppelen aan dossiers

Gestart door Bert-Jan, 19 maart, 2011, 00:56:13

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Je kunt nu tijdnotities maken. Ik weet niet of dat woord bestaat, maar dan bestaat het nu.

Bovenin Acumulus staat naast de stopwatch een nieuw knopje. Daarmee kun je de verlopen tijd direct wegschrijven in een dossier.

Je kunt meerdere tijdnotities openen en naast elkaar laten lopen. Je kunt elke notitie stoppen en weer hervatten los van andere notities.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)


Bert-Jan

Ik ben nieuwsgierig...

Zijn er mensen die hier al gebruik van hebben gemaakt?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Lenny Gramberg

Ondergetekende gebruikt dit met groot genoegen. Voorheen gebruikte ik \' timewriter\' - een gratis programma voor 1 persoon max. Echter, dit werkt alleen op Windows. Sinds ik ben overgestapt op de iMac was ik dus op zoek en dit is een fantastische oplossing om meerdere dossiers naast elkaar geopend te hebben en te starten en stoppen zodra je met een klus begint (of pauzeert).
Ik ben FAN!

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

gos

Op de iPhone valt tijdnotatie eraf. Op de iPad gaat het wel goed.
Misschien op te lossen door Home | Forum | Rekenmachine te vervangen met icons.
GoSys computer service
www.gosys.nl

DDD

#6
Ik begin net met Acumulus en wil gebruik gaan maken van de tijdnotities.

Ik kan niet vinden hoe ik een tijdnotitie die per ongeluk aan het verkeerde dossier is toegewezen kan corrigeren.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe ik kan zien hoeveel uur er op een bepaalde dag geschreven is.

Tenslotte is het in Explorer zo dat je een aantal minuten alleen kunt invoeren als je eerst de klok stopzet. Het zou handiger zijn als hij vanzelf begreep dat hetgeen je invult het juiste aantal is. Is er ook een sneltoetscombinatie om de tijdnotitie te openen? Eventueel via bijvoorbeeld Fingertips?

Tenslotte lijkt het er op dat als je negen en een halve minuut gewerkt hebt hij er slechts 9 in rekening brengt, terwijl feitelijk je er altijd al een halve minuut bij moet optellen. Dat is wel lastig. Het zou mooi zijn als hij het automatisch naar boven zou kunnen afronden op 0,1 uur.

Bert-Jan

Ik begin net met Acumulus en wil gebruik gaan maken van de tijdnotities.

Ik kan niet vinden hoe ik een tijdnotitie die per ongeluk aan het verkeerde dossier is toegewezen kan corrigeren.

Je kunt alleen een dossier koppelen aan een andere relatie. Een activiteit kun je alleen wijzigen naar een ander dossier van dezelfde relatie.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe ik kan zien hoeveel uur er op een bepaalde dag geschreven is.

In het overzicht Uren-registratie.

Tenslotte is het in Explorer zo dat je een aantal minuten alleen kunt invoeren als je eerst de klok stopzet. Het zou handiger zijn als hij vanzelf begreep dat hetgeen je invult het juiste aantal is. Is er ook een sneltoetscombinatie om de tijdnotitie te openen? Eventueel via bijvoorbeeld Fingertips?

Waarom zet je de timer niet stop?

Tenslotte lijkt het er op dat als je negen en een halve minuut gewerkt hebt hij er slechts 9 in rekening brengt, terwijl feitelijk je er altijd al een halve minuut bij moet optellen. Dat is wel lastig. Het zou mooi zijn als hij het automatisch naar boven zou kunnen afronden op 0,1 uur.

Zo nauwkeurig lijkt mij wel erg ver gaan.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DDD

#8
Dat betekent echter dat als je in de haast de verkeerde optie selecteert je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Want als je 30 relaties hebt met elk 30 mogelijke activiteiten is een foutje snel gemaakt.

Wat is de logica dat je niet kunt wijzigen naar een andere relatie? Als ik een e-mail beantwoord dan moet ik invullen wie het betreft en wat ik deed. De kans dat ik de verkeerde relatie invul is even groot of misschien wel groter dan de kans dat ik de verkeerde werkomschrijving invul.

Overigens is het als je meer dan 20 verschillende dingen per dag in rekening brengt wel degelijk van belang dat er steeds een stukje afvalt. Mensen bellen op. Je moet eerst alle spullen erbij zoeken, ondertussen loopt de teller nog niet. Na een minuut ofzo ben je zover. Als ze na vijf minuten klaar zijn, wat toch vaak het geval is, dan factureer je als je niet oplet twee minuten in plaats van 6, terwijl dat laatste een veel eerlijker beeld geeft van de daadwerkelijke inspanningen. E-mails die minder dan twee minuten kosten factureer ik niet, maar als ze 5 minuten kosten wel. Ik kan natuurlijk handmatig naar boven afronden, maar dat is extra ingewikkeld omdat hij niet accepteert dat je iets in de tijd wijzigt zolang de teller loopt. Op deze manier zou ik nog aan geen drie werkuren per dag komen.

Het lijkt me trouwens een goed idee om in het overzicht tijdsregistratie de optie 'vandaag' als sorteermogelijkheid toe te voegen. Je kunt nu wel sorteren op relatie, startdatum, omschrijving en je kunt ook de data invullen, maar 'vandaag' zou in mijn geval veruit het meeste gebruikt worden.

Klopt het trouwens dat als ik een directe link maak naar de urenregistratiepagina dat die na een tijdje niet meer werkt?  Ik wilde hem als vaste link in de favorieten zetten maar dat lukt niet. Idem met het urenoverzicht.



Bert-Jan

Dat betekent echter dat als je in de haast de verkeerde optie selecteert je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Want als je 30 relaties hebt met elk 30 mogelijke activiteiten is een foutje snel gemaakt.

Dat klopt. Moet ik eens naar kijken.

Wat is de logica dat je niet kunt wijzigen naar een andere relatie? Als ik een e-mail beantwoord dan moet ik invullen wie het betreft en wat ik deed. De kans dat ik de verkeerde relatie invul is even groot of misschien wel groter dan de kans dat ik de verkeerde werkomschrijving invul.

Daar is weinig logica.

Overigens is het als je meer dan 20 verschillende dingen per dag in rekening brengt wel degelijk van belang dat er steeds een stukje afvalt. Mensen bellen op. Je moet eerst alle spullen erbij zoeken, ondertussen loopt de teller nog niet. Na een minuut ofzo ben je zover. Als ze na vijf minuten klaar zijn, wat toch vaak het geval is, dan factureer je als je niet oplet twee minuten in plaats van 6, terwijl dat laatste een veel eerlijker beeld geeft van de daadwerkelijke inspanningen. E-mails die minder dan twee minuten kosten factureer ik niet, maar als ze 5 minuten kosten wel. Ik kan natuurlijk handmatig naar boven afronden, maar dat is extra ingewikkeld omdat hij niet accepteert dat je iets in de tijd wijzigt zolang de teller loopt. Op deze manier zou ik nog aan geen drie werkuren per dag komen.

Je bent de eerste die met seconden werkt.

Het lijkt me trouwens een goed idee om in het overzicht tijdsregistratie de optie 'vandaag' als sorteermogelijkheid toe te voegen. Je kunt nu wel sorteren op relatie, startdatum, omschrijving en je kunt ook de data invullen, maar 'vandaag' zou in mijn geval veruit het meeste gebruikt worden.

Er zit nu een extra sorteer-mogelijkheid in: Volgorde van invoer. Dan kun je de laatste bovenaan zetten.


Klopt het trouwens dat als ik een directe link maak naar de urenregistratiepagina dat die na een tijdje niet meer werkt?  Ik wilde hem als vaste link in de favorieten zetten maar dat lukt niet. Idem met het urenoverzicht.

Je moet wel ingelogd zijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DDD

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die veel korte activiteiten achter elkaar doet. Adviseurs en consultants, advocaten en dokters die hebben aan de lopende band zulke gesprekken. Maar misschien lossen zij het op een andere manier op, bijvoorbeeld via een afzonderlijk tijdschrijfsysteem. Dat kan ik ook best doen, maar het leuke aan Acumulus vond ik nu juist dat het alles tegelijk kon wat ik nodig had.

Maar dat eerste wacht ik dan af. Dat is natuurlijk niet zomaar opgelost en het heeft ook geen haast. Het geeft nu alleen een aantal rode gevallen in de urenregistratielijst van geannuleerde regels, ik neem aan dat die niet op de factuur verschijnen. Het is een goede aanleiding om heel goed te kijken voordat ik op ok klik.

Ook als ik ingelogd ben verwijst Explorer me weer terug naar de hoofdpagina. Dus bij mij werkt dat op de een of andere manier niet.

llevering

Wat ideaal zou zijn als aanvulling hierop is dat je afspraken in de agenda direct in een tijdsnotitie kan laten omzetten. Als je optioneel kan opgeven onder welk dossier het valt dan heb je perfecte manier om je tijd bij te houden. Het lost ook gedeeltelijk het bovenstaande probleem dat er gaten vallen, in een agenda formaat zie je heel makkelijk als er gaten vallen. Nu gebruik ik nog Timewriter om deze functionaliteit, maar de rapport daarvan weer overzetten naar de facturen in acumulus is niet echt een fantastiche maandelijkse klus. Terwijl beide pakketten fantastisch zijn voor wat ze moeten doen.

DDD

De koppeling met Timewriter is dus niet ideaal? Dat is goed om te weten, want ik zat er aan te denken om Timewriter met Acumulus te combineren.

Als iemand andere suggesties heeft hoor ik ze ook graag.