Hoofdmenu

Logo scherpte en productdetails

Gestart door powerassist, 05 april, 2011, 11:21:13

Vorige topic - Volgende topic

powerassist

Beste mensen van Acumulus.

Na ongeveer een jaar gebruik ben ik nog steeds ZEER tevreden over het product (zelden zoveel value for money gezien, en het systeem is verder erg intuitief en gebruiksvriendelijk).

Natuurlijk zijn mensen nooit tevreden met hetgeen wat ze hebben. Ik heb eigenlijk de volgende twee dingen op mijn wenslijstje staan.

1 Scherpte logo. Op één of andere manier heb ik het gevoel dat het logo wat door de PDF-renderer/convertor wordt doorgevoerd niet voldoende scherp is. Zelfs als ik facturen met een high-res laser afdruk is het logo niet scherp. Dat kan je trouwens ook zo op het blote oog zien als je de factuur met adobe opent. Ik heb nu al van 2 verschillende personen commentaar hierop gehad (vind het zelf ook niet echt professioneel). Briefpapier is geen optie omdat ik de facturen ook per email wil kunnen versturen. Bestandsgrootte maakt me niet zo veel uit (als het de 500KB niet overschreidt). Is er een mogelijkheid om dit beter te doen?

2 Productdetails. Ik zie bij concurrenten en inkoopfacturen soms facturen die naast de titel van een item een uitgebreide uitleg geven. Dit is met name in mijn industrie (websites) handig om zo af te bakenen wat wel en niet) uitgevoerd wordt. Kan mij ook voorstellen dat het handig is voor mensen die producten verkopen die een aantal specificaties hebben. Ik heb in mijn hoofd dat dit een tekst is onder een item in een kleiner lettertype die optioneel toegevoegd kan worden (zowel in invoerscherm als in standaardproductbeheer). Zien jullie hier wat in?

Miska

Heb precies het zelfde probleem als bij punt 1,ook mijn logo is minder scherp als de overige tekst!

Bert-Jan

De tekst is altijd scherper omdat deze vector-geschaald is. Afbeeldingen daarentegen zijn statisch en worden geschaald door deze uit elkaar te trekken.

Je kunt het beste een los plaatje maken met 96 DPI. De beste resultaten behaal je met een volledige achtergrond op 300 DPI. Je hoeft dan niet de hele pagina te vullen maar wel de hele breedte.

Een extra informatieveld per factuurregel is iets waar ik nog niet aan gedacht heb.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

powerassist

Bert-Jan, bedankt voor je antwoord.

Ik ga direct proberen om mijn logo\'s scherper te krijgen.

Dat extra informatieveld; lijkt het je interessant om als optioneel te implementeren (lijkt me een kwestie van een extra kolom en een paar wijzigingen aan de voorkant)? Het zou namelijk mijn bedrijfsvoering erg helpen.

Groeten, een tevreden gebruiker

Bert-Jan

Ik wil het anders ook wel voor jou proberen. Als je dat wilt, stuur me dan een voorbeeld hoe je het wilt hebben.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

powerassist

Ik heb je een mail gestuurd :) Bedankt.

Het is trouwens gelukt het logo scherper te krijgen in .PDF\'jes, bedankt voor je hulp!

tweakp

Bert-Jan,

Is er geen mogelijkheid direct een vector bestand up te loaden? ipv alleen Jpg of gif?

Bert-Jan

Ik heb een aanvullende class gevonden die dat wellicht mogelijk maakt.

This script allows to embed vector-based Adobe Illustrator (AI) or AI compatible EPS files. Only vector drawings are supported, no Text or Bitmaps. Although the script was succesfully tested with various AI format versions, best results are propably achieved by using files that were exported in the AI3 format (tested with Illustrator CS2, Freehand MX and Photoshop CS2).

Ik ga het eerst testen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

tweakp


DiederikStenvers

Ik worstel met hetzelfde probleem, ben je al verder met je test?

Bert-Jan

Nee, helaas, ik heb het wel even geprobeerd, toen kwamen er weer andere zaken tussendoor.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

tweakp


Verge330

Het valt mij ook op dat het logo er niet zo scherp uitkomt. Ben dus benieuwd wat daarin mogelijk is.

Verder heb ik ook de wens om tekst onder het logo te kunnen plaatsen. Ik vind het namelijk mooier om mijn adresgegevens en btw-nummer onder het logo te plaatsen ipv onderaan de brief. Nu heb ik dat opgelost door dit in één logo te plaatsen, maar nog meer dan het \"plaatje\" zijn de letters door het schalen onscherper geworden.

Groetjes,
Peter

Bert-Jan

Je kunt het logo en de tekst ook verwerken in een jpg-achtergrond met 300 DPI. Dan heb je alle vrijheid.

Stuur anders het logo en de tekst en een voorbeeld hoe je het wil hebben naar klantenservice@acumulus.nl
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Verge330

Ik ga nog even wat freubelen en anders stuur ik het logo en de tekst op.

Overigens erg fijn dat je zo snel reageert. Complimenten.

groetjes,
Peter

Citaat van: Bert-JanJe kunt het logo en de tekst ook verwerken in een jpg-achtergrond met 300 DPI. Dan heb je alle vrijheid.

Stuur anders het logo en de tekst en een voorbeeld hoe je het wil hebben naar klantenservice@acumulus.nl

Alex Bos

Als ik op 300 DPI vanuit Illustrator bewaar, krijg ik weer dat mijn resolutie te groot is.

Nou ben ik niet zo heel handig in AI(dat blijkt wel).

Kun je me nog even op weg helpen wat de beste manier is?

Edit:

Ik lees nu \"Achtergrond\" en jawel ik zie dat deze nieuwe? optie inderdaad een mogelijkheid bied!
Ik ga even hiermee stoeien voor het gewenste resultaat.

Bert-Jan

Zorg dat de verhouding tussen DPI en pixels klopt. Anders gaat het mis.

DPI gaat over printers, pixels gaan over schermen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rkerstens

Hoi,

Wellicht een beetje een oude koe uit de sloot halen. Maar ik ben wel benieuwd naar de status hiervan. Ik ben nu bezig met mijn proefperiode en op zich bevalt het pakket wel. Alleen inderdaad het logo, dat zou fijn zijn om een vector voor te kunnen gebruiken.

Ik heb zelf ervaring met de TCPDF-class waarbij dit zeer prettig werkt.

Mvg., Rogier