Hoofdmenu

Tijdelijke factuur gebruiken als offerte

Gestart door Joël Plas, 17 november, 2009, 07:46:26

Vorige topic - Volgende topic

Joël Plas

Zou het mogelijk zijn om aan te geven dat je een tijdelijke factuur wilt gebruiken als offerte, zodat er dan ook de tekst \"Offerte\" boven komt te staan ipv factuur.

En misschien zou er dan in het factuurbeheer een extra veld kunnen komen te staan waar je de offertetekst (Hoop hiermee passende offerte..... 30 dagen geldig.... enz) kunt invoeren?

Zou voor mij een hele uitkomst zijn en veel werk besparen :-)

Paul Houkes

Dit is vrij gemakkelijk te realiseren door de factuur als Wordbestand te openen en zelf de wijzigingen aan te brengen. Dan kun je er ook een voor jou passende tekst onder zetten.

Als je veel offertes maakt, dan zou dit zelfs met een Word-macro kunnen worden geautomatiseerd.

Paul.

Joël Plas

Citaat van: hksDit is vrij gemakkelijk te realiseren door de factuur als Wordbestand te openen en zelf de wijzigingen aan te brengen. Dan kun je er ook een voor jou passende tekst onder zetten.

Als je veel offertes maakt, dan zou dit zelfs met een Word-macro kunnen worden geautomatiseerd.

Paul.

Hoi Paul,

bedankt voor je tip, echter voor Apple gebruikers is het niet standaard dat je MS Word tot je beschikking hebt. Ik werk zelf met Pages (de Apple tegenhanger van Word), maar omdat de rtf-indeling niet goed wordt opgepikt in Pages, komen de producten op mijn facturen er niet in kolommen uit, maar elke cel op een nieuwe rij. Deze facturen zijn dan ook niet bruikbaar voor mensen zonder MS Word.

Ik ben erg blij met de PDF optie waardoor ik nu direct vanuit Acumulus kan factureren (vroeger maakte ik de facturen handmatig en voerde ze daarna in), maar ik ben nog op zoek naar een makkelijkere manier om offertes te maken.
Vandaar mijn gedachte om tijdelijke facturen direct om te kunnen zetten naar een offerte...

mvg Joël

Bert-Jan

Ik zal eens kijken of ik hier wat meer vrijheid in kan bieden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Als verstokt (en vaak foeterend) Windows-gebruiker zie je wel eens over het hoofd dat er zat mensen op de Mac werken (en telkens vraag ik me af waarom ik dat ook niet doe, als die pc weer eens vastloopt omdat ik toch weer teveel open heb staan). Maar goed, ik heb dan wel het voordeel van Word...
Is OpenOffice trouwens geen alternatief? Dat is er toch ook voor de Mac?

Paul.

Joël Plas

Citaat van: hksAls verstokt (en vaak foeterend) Windows-gebruiker zie je wel eens over het hoofd dat er zat mensen op de Mac werken (en telkens vraag ik me af waarom ik dat ook niet doe, als die pc weer eens vastloopt omdat ik toch weer teveel open heb staan). Maar goed, ik heb dan wel het voordeel van Word...
Is OpenOffice trouwens geen alternatief? Dat is er toch ook voor de Mac?

Paul.


Ik kan je de overstap naar Mac van harte aanraden, ik ben 4 jaar geleden overgestapt, en wil nooit meer terug. En op iedere Mac kun je tegenwoordig ook nog Windows draaien, mocht je niet zonder kunnen... :-)
Er bestaat trouwens wel Office voor de Mac, maar dat draait bij mij ontzettend traag. Deed me weer helemaal denken aan mijn Windows tijd. Wij hebben NeoOffice voor de Mac, een variant van OpenOffice, dat zou nog kunnen.
Maar ik werk voornamelijk met Google Docs, of Pages/Numbers (de Apple varianten van Word en Excel) die er absoluut niet voor onderdoen. Het is alleen jammer dat .rtf niet op dezelfde manier wordt ondersteund als in MS Word.

Maar als alle facturen, herinneringen en offertes in Acumulus kunnen worden gemaakt en bewaard, dan word ik (en hopelijk ook andere gebruikers) daar erg blij van..

Bert-Jan

Thans is de mogelijkheid ingebouwd om een nieuwe factuur te openen als offerte.

Ik denk nog aan een veld aanhef bij de relatiegegevens, zodat je een offerte netjes kunnen beginnen met een aanhef.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joël Plas

Citaat van: Bert-JanThans is de mogelijkheid ingebouwd om een nieuwe factuur te openen als offerte.

Ik denk nog aan een veld aanhef bij de relatiegegevens, zodat je een offerte netjes kunnen beginnen met een aanhef.


Super!! Dank je wel.
Een aanhef zou idd ook erg handig zijn, wellicht zou je ook de in \"offertetekst boven producten/diensten\" kunnen refereren aan de toelichting (bijv. [toelichting] die je op de factuur ingeeft. Dan zou je een standaardzin kunnen maken van: \" Hierbij sturen wij u een offerte voor  [toelichting] \"

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

sprookjesenzo

dit vind ik ook erg handig! Ik ga het zeker gebruiken :)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)