Hoofdmenu

Koppeling outlook mbt betalen facturen

Gestart door Joost Baelemans, 11 april, 2011, 19:28:23

Vorige topic - Volgende topic

Joost Baelemans

Hoi HOi
is het mogelijk dat er vanuit acumuls een koppeling komt die mij via de agenda functie van uitlook verteld dat er een rekening betaald moet worden of dat er betaald had moeten zijn ( zowel debiteuren als crediteuren dus).
Nu ben ik elke factuur handmatig erin aan het zetten om geen betalingstermijn te laten verstrijken.

bedankt.

groeten
joost
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

Bert-Jan

Ik zou wel zo\'n bestand willen zien dat je moet uploaden. Heb je daar een voorbeeld van?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik heb wat gemaakt...

Bij een uitgaande factuur zie je naast het factuurnummer en het opmaaksjabloon een knopje waarmee een agenda-melding wordt aangeboden in ics-formaat. Dit kun je makkelijk importeren in jouw agenda.

De datum is de datum waarvoor de factuur betaald dient te zijn.

Ik wacht eerst even jullie reacties af, voordat ik verder ga.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jasper Tielen

Op zich lijkt het me wel wat.
Helaas heb ik geen outlook maar Thunderbird en die heeft dacht ik geen agenda.

Maar ik heb sinds kort weer een licentie voor outlook dus wellicht stap ik wel weer over.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Bert-Jan

Thunderbird heeft de add-on Lightning.

Ziet er aardig uit.

Alleen lukte het importeren van een ics-bestand nog niet.  :(
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Juro

Werkt zowel in Outlook als Google agenda.

Alleen is bij die laatste nogal omslachtig (opslaan als, dan agenda toevoegen, ics bestand aanwijzen en importeren) om dit voor elke factuur te gaan doen.
En zakelijk werk ik met Google.

Verder vindt ik het overzicht in Acumulus al voldoende om te kijken of de debiteuren betaald hebben.
Voor de crediteuren ga ik het waarschijnlijk wel gebruiken.

Bert-Jan

Het is een extraatje voor mensen die liever met hun agenda werken dan met de overzichten in Acumulus.

Dat importeren is te omslachtig. Het werkt denk ik alleen goed bij email-progamma\'s op de computer die een ics-bestand direct kunnen importeren zoals Outlook en Evolution (Linux).

Zijn er Mac-ervaringen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jasper Tielen

Heb net outlook 2011 in gebruik (Naast Thunderbird tijdelijk met IMAP)
En het importeren werkt prima vind ik.

Het is zeker handig want je hoeft niet perse naar acumulus om te kijken.
Het is een mooi geheugensteuntje vind ik.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Bert-Jan

Fijn om te horen dat het ook in Outlook 2011 werkt. Ik heb het getest met Outlook 2007.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Lenny Gramberg

Citaat van: Bert-JanZijn er Mac-ervaringen?

Met de iMac gaat het fantastisch. Ik ga zelf uit van Acumulus, maar heb het wel even getest in Mac. Werkt goed.

Lenny

Bert-Jan

Dankjewel Lenny voor deze info! Fijn om te horen, ik heb nog steeds geen Mac.

Welk emailprogramma gebruik je op mac?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Lenny Gramberg

Het programma Mail. Echter, als het icoontje wordt aangevinkt, wordt het programma iCal (kalender) geopend en er wordt gelijk een alarm aangemaakt op de vervaldatum.

Ik kan je trouwens de iMac 27 (i7) van harte aanbevelen! \'t Is een BEEST.   :D

Bert-Jan

Mijn vriendin wil geen beesten in huis...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joost Baelemans

Hoi Hoi,
ik kan het knopje niet vinden...kan aan mij liggen hoor.

is het ook mogelijk om dit te doen zonder importeren, maar gewoon knopje is overgenomen, soort syncen idee?

Als deze koppeling er is, is het misschien een idee omdat dan ook te doen met km registratie ( belasting wil dit namelijk ook terug zien in agenda) nu zet ik ze in outlook met mooi kleurtje voor zakelijke catagorie en in acumulus voor de boekhouding.

ik ga even kijken hoe het met facturen werkt en idd, voor mij is het vooral voor de crediteuren ;)
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

Bert-Jan

Citaat van: Joost BaelemansHoi Hoi,
ik kan het knopje niet vinden...kan aan mij liggen hoor.
Zit alleen bij uitgaande facturen.
Citaat van: Joost Baelemansis het ook mogelijk om dit te doen zonder importeren, maar gewoon knopje is overgenomen, soort syncen idee?
Het knopje staat los van de import.
Citaat van: Joost BaelemansAls deze koppeling er is, is het misschien een idee omdat dan ook te doen met km registratie ( belasting wil dit namelijk ook terug zien in agenda) nu zet ik ze in outlook met mooi kleurtje voor zakelijke catagorie en in acumulus voor de boekhouding.
Dat is een aardig idee.
Citaat van: Joost Baelemansik ga even kijken hoe het met facturen werkt en idd, voor mij is het vooral voor de crediteuren
Dat zal de volgende stap zijn. Het is echter onduidelijk wat per crediteur de betaalperiode is. Zal ik deze op 30 dagen zetten?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Inge Valstar

Citaat van: Bert-JanZijn er Mac-ervaringen?
Ik gebruik ook Mail + iCal op de Mac en het werkt ten dele.
Ja, een ics-bestand invoeren werkt.
Echter, ik heb een aantal facturen op één dag aangemaakt en die verlopen op dezelfde dag. Bij achtereenvolgens toevoegen van de ics-bestanden wordt de vorige overschreven. Resultaat: alleen de laatst aangeklikte blijft bestaan in iCal.
Kennelijk moet er nog een uniek kenmerk meegegeven worden.
groet,
Inge

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik heb het nu ook gemaakt voor ontvangen facturen. De (geplande) betaaldatum is de datum van de notitie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Inge Valstar

Citaat van: Bert-JanKomen deze niet over elkaar heen?
Nee, ik heb dat nog even gecheckt, door te verplaatsen. Je ziet ook het item aangepast worden.
groet,
Inge

Bert-Jan

Dankzij Inge weet ik nu dat er een unieke ID moest worden aangemaakt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: Joost BaelemansAls deze koppeling er is, is het misschien een idee omdat dan ook te doen met km registratie ( belasting wil dit namelijk ook terug zien in agenda) nu zet ik ze in outlook met mooi kleurtje voor zakelijke catagorie en in acumulus voor de boekhouding.
Zit er nu in. Bij het aanmaken van een nieuwe registratie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Robert Deelman

ik weet dat ik nu de toorn des Heeren over mijzelf uitroep met deze reactie, maar stiekem zou ik wel een koppeling met de agenda van mijn klanten willen, zodat ze niet vergeten te betalen :D

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: horizon_csik weet dat ik nu de toorn des Heeren over mijzelf uitroep met deze reactie, maar stiekem zou ik wel een koppeling met de agenda van mijn klanten willen, zodat ze niet vergeten te betalen :D
Het is technisch mogelijk om zo\'n ics bestandje toe te voegen aan de factuur met het verzoek dat aan te klikken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joost Baelemans

geweldig dit....dan kan ik het vanuit outlook mooi in excel zetten in de spreadsheet die ik heb gemaakt om elk kwartaal mijn btw percentage terug te krijgen dat ik heb aan kosten als reparatie, bezine etc van gebruik zakelijk van prive auto
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

maileve

Wellicht kan iemand mij helpen, ik ben nog in test fase. Nu wil ik in ical de herinneringen instellen, echter als ik dit aanklikt dan start hij direct out-look for mac op. Mijn afspraken staan op ical en die van mijn vrouw op out-look, is dit ergens in te stellen?

gos

Even het ics bestand op het bureaublad zetten. Daar info van het bestand op vragen (CMD I) en daar is een kopje Open met. Die zet je vervolgens op iCal en wijzig alles ...
Als je nu het ics bestand aan klikt in de mail moet de afspraak in iCal komen.
GoSys computer service
www.gosys.nl

maileve

Bedankt, werkt inderdaad. Ik dacht dat ik al aardig wat wist van de mac en zijn apps, maar deze kende ik nog niet :-)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)