Hoofdmenu

aangiften oud bedrijf

Gestart door andre van overbeek, 17 april, 2011, 20:22:45

Vorige topic - Volgende topic

andre van overbeek

IK heb net ingelogd in de website van de belastingdienst en zag dat  mijn oude bedrijf geen aangiften gedaan had.]dit is natuurlijk de fout van diegene die bewindvoerder in de wsnp is geweest maar niettemin heb ik deze gedaan zonder alle gegevens die liggen bij de bewindvoerder en heb ik nooit terug gehad.
je kunt ervan uit gaan dat er weinig van klopt maar nu is de vraag trekt de belasting het nog zelf na en zo ja hoor ik daar dan wat van.
omdat er in het verleden met dat oude bedrijf nooit aangifte door de boekhouders is gedaan heb ik schattingen gekregen, die ik denk dat ze die nu kunnen herstellen toch?
ik ga er ook van uit dat dit niet als valsheid in geschrifte kan gezien worden omdat ik niet moedwillig verkeerde info opgeef. :rolleyes:  :rolleyes:  :/  :/
weet jij of weten jullie hoe dit zit?

Sjaam

Citaat van: andre van overbeekIK heb net ingelogd in de website van de belastingdienst en zag dat  mijn oude bedrijf geen aangiften gedaan had.]dit is natuurlijk de fout van diegene die bewindvoerder in de wsnp is geweest maar niettemin heb ik deze gedaan zonder alle gegevens die liggen bij de bewindvoerder en heb ik nooit terug gehad.
je kunt ervan uit gaan dat er weinig van klopt maar nu is de vraag trekt de belasting het nog zelf na en zo ja hoor ik daar dan wat van.
omdat er in het verleden met dat oude bedrijf nooit aangifte door de boekhouders is gedaan heb ik schattingen gekregen, die ik denk dat ze die nu kunnen herstellen toch?
ik ga er ook van uit dat dit niet als valsheid in geschrifte kan gezien worden omdat ik niet moedwillig verkeerde info opgeef. :rolleyes:  :rolleyes:  :/  :/
weet jij of weten jullie hoe dit zit?
geachte heer Van Overbeek,

Lastig om er iets van te zeggen zonder de benodigde achtergrondinformatie. Mijn advies zou zijn om zelf bij de Belastingdienst navraag te doen en eventueel een correctie op de aanslag(en) te doen aan de hand de informatie die de bewindvoerder heeft. Deze uiteraard wel eerst opvragen.

Karen Töning

Beste heer Van Overbeek,

Indien u het niet eens bent met de aanslagen van de belastingdienst, kunt u, indien de bezwarentermijn is verlopen, tot 5 jaar terug verzoeken indienen tot herziening van de aanslagen. Deze brieven met verzoeken tot herziening van de aanslagen dient u te sturen t.a.v. de inspecteur van de belastingdienst van uw regiokantoor.
Het is aan te raden per jaar een brief te sturen met daarbij als bijlage een geheel nieuwe aangifte IB met daarin verwerkt alle daadwerkelijke financiele gegevens.

Nu u het online boekhoudprogramma Acumulus heeft, is het vrij eenvoudig en kost het niet al te veel tijd en geld om dit te realiseren.

Indien u hierbij hulp of begeleiding wilt kunt u kontakt opnemen.
De ervaring en hoe te handelen in dergelijke situaties is aanwezig.