Hoofdmenu

Factuur aanpassen, verwijderen of crediteren?

Gestart door Ronald Jagt, 29 april, 2011, 11:33:12

Vorige topic - Volgende topic

Ronald Jagt

Hallo,

ik zit even met het volgende:
In februari heb ik een (mondeling) akkoord bereikt voor een opdracht.
We hebben een bedrag afgesproken als aan- deelbetaling van €2000 ex BTW (dus plus €380 BTW).
De klant zit (blijkbaar) nog met een afwikkeling van iets met een zakenpartner in het buitenland o.i.d....puntje bij het paaltje: de opdracht gaat (voorlopig) niet door.
De discussie waar ik recht op heb etc. wil ik nu even niet voeren, maar ik wil wel even weten wat ik met de factuur ga doen. Het is duidelijk dat deze niet betaald gaat worden.
Welke van de 3 opties uit de onderwerpregel ga ik nu toepassen?

1- Pas ik de factuur aan naar bv €200, zodat ik voor het 1ste kwartaal maar €38 hoef af te dragen...en crediteer ik dan dan in het 2de kwartaal?
2- Verwijder ik de factuur? (wat volgens mij niet zomaar kan, dan ben ik de opeenvolgende nummering kwijt)
3- Crediteer ik de originele factuur? En zo ja, op welke datum? Ik bedoel, als ik hem op vandaag crediteer valt de creditnota in het 2de kwartaal, moet ik dus wel eerst over het 1ste die €380 afdragen. Of crediteer ik op een datum in het 1ste kwartaal, zodat ik niets hoef af te dragen. Kan volgens mij ook niet omdat ik dan een factuurnummer krijg die qua datum niet opeenvolgend is met de laatste.
En als ik crediteer, zet ik ze dan beide op betaald? Of beide juist niet?

Ik hoop dat iemand mijn verwarring begrijpt en de juiste manier van afhandelen weet/geeft.
Ik ben niet heiliger dan heilig, maar om nu €380 af te dragen terwijl ik die niet heb gekregen....hoeft van mij nu ook weer niet.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ronald

Bert-Jan

De opdracht gaat niet door dus de factuur mag gecrediteerd worden.

Als je nog geen aangifte hebt verstuurd, zou ik binnen het eerste kwartaal een creditfactuur maken met een nieuw nummer.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Ronald Jagt

Ok..bedankt. Dat laatste heb ik nu gedaan.