Hoofdmenu

Betaling van verzonden factuur sneller vinden

Gestart door Bert-Jan, 30 april, 2011, 12:22:44

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Bij de import van bankmutaties zoekt Acumulus naar verzonden facturen met hetzelfde bedrag en factuurnummer in de tekst van de mutatie.

Als er een match is, wordt deze groen aangegeven en kan de boeking direct worden geopend en afgehandeld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Geweldig, scheelt een hoop werk. Vooral bij abonnementen i.c.m. incassobatches.

Bert-Jan

Ik heb het iets verbeterd. Wanneer een factuur wordt gevonden met hetzelfde bedrag en factuurnummer, wordt informatie getoond over deze factuur. Je moet dan met je muis over het gevonden nummer bewegen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Je kunt nu een betaling van een factuur met 1 klik wegboeken.

Acumulus vindt een factuur met hetzelfde bedrag en factuurnummer in de omschrijving en toont deze. Als dit de juiste factuur is, klik je op verwerk. Dan wordt de factuur op betaald gezet met de juiste betaaldatum en de mutatie uit de lijst gehaald.

De hele systeem werkt alleen wanneer je factuurnummers gebruikt zoals Acumulus deze voorstelt: als hele getallen zonder / of - of wat dan ook. En de klant moet natuurlijk het factuurnummer bij de overboeking vermelden.

Geef in je factuur-opmaak aan dat de klant bij betaling het factuurnummer correct vermeldt in de overboeking.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Super functionaliteit!

Helaas ligt de Rabo site vandaag plat, dus kan ik het nog niet uitproberen.

Zou je een dergelijke functionaliteit ook voor uitgaande betalingen (kostenfacturen) kunnen maken? Indien je kostenfacturen al boekt voor ze betaald worden, zou dat heel handig zijn.

Bert-Jan

Dat is wel een goed idee, maar hoe herkent Acumulus de boeking?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Matching (factuur)nummers in de omschrijving van de Zakelijke Uitgave in Acumulus en de omschrijving van de regel op het bankafschrift?

Bert-Jan

Mmm, ik zie nog wel wat obstakels. Hoe weet Acumulus wat een factuurnummer is in de omschrijving van de boeking?

Ik denk dat in de bankmutatie te weinig staat wat gekoppeld kan worden aan een boeking.  :(

Edit:
Misschien kan het wel als je zelf een duidelijke tag meegeeft. Bijvoorbeeld #dell_printer.

Zet #dell_printer in de omschrijving van de boeking alsook in de betaalopdracht. We kunnen dit proberen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Zou mooi zijn!

Die tag moet dan wel geoorloofd zijn  in de omschrijving bij je telebank programma. Bij ING is de # bijv. niet geoorloofd. Misschien matchen op de karakters ná het woord FACT?

Bert-Jan

Of het nummer dat je invoert bij het veld factuurnummer (als de boeking geopend is).
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Prima. Maar dan het factuurnummer-veld graag op het scherm \"Nieuwe zakelijk uitgave invoeren\".

Juro

Citaat van: Bert-JanOf het nummer dat je invoert bij het veld factuurnummer (als de boeking geopend is).
Begrijp ik hieruit dat het ook gaat werken als je niet de Acumulus factuurnotatie gebruikt zoals wij?
Dat zou geweldig zijn.

Bert-Jan

Ik ben bang dat het alleen werkt voor hele getallen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Juro

Jammer,

Ik bedenkt me overigens net dat het sowieso niet gaat werken omdat Acumulus wel een ander factuurnummer dan hele getallen accepteert maar het niet opslaat. Pas als ook andere facuurnummers opgeslagen kunnen worden zou het werken.
Onze factuurnummers zijn als volgt: 2011.A.XXXX of 2011.B.XXXX. Ik heb nu overal factuurnummer 2011. Het juiste factuurnummer staat wel bij de omschrijving, dus kan ik er zo ook prima mee overweg.

Bert-Jan

De reden dat Acumulus alleen integers accepteert als factuurnummer is dat deze automatisch doorgeteld moeten kunnen worden. Dat is ook een eis van de belastingdienst.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Inge Valstar

Citaat van: Bert-JanIk heb het iets verbeterd. Wanneer een factuur wordt gevonden met hetzelfde bedrag en factuurnummer, wordt informatie getoond over deze factuur. Je moet dan met je muis over het gevonden nummer bewegen.
In Chrome (versie 10 in Mac OS X) ziet dat er niet helemaal goed uit, de tooltip staat te hoog, zie bijlage.
groet,
Inge

Inge Valstar

Citaat van: Bert-JanJe kunt nu een betaling van een factuur met 1 klik wegboeken.

Acumulus vindt een factuur met hetzelfde bedrag en factuurnummer in de omschrijving en toont deze. Als dit de juiste factuur is, klik je op verwerk. Dan wordt de factuur op betaald gezet met de juiste betaaldatum en de mutatie uit de lijst gehaald.

De tooltip toont bij mij altijd de eerste openstaande factuur en daaronder de correct gematchte factuur of soms nog een willekeurige ertussen. De link is overigens steeds wel correct. Zie bijlage (ik heb wat info weggepoetst  ;) ).

Het werkt dus wel en ik ben er superblij mee! Dat vergat ik nog bijna te melden.
groet,
Inge

Bert-Jan

Mmm, nog even finetunen vanavond.

Ik ben wel blij dat het jullie bevalt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Inge Valstar

Ik ben door mijn betaalde facturen heen (helaas  :rolleyes: ), maar de volgende keer zal ik er nog weer op letten. Bedankt voor de snelle fix!
groet,
Inge

Bert-Jan

Wat sneu nu dat al jouw facturen zijn betaald!  :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Inge Valstar

Er waren weer facturen betaald, dus ik heb nu inderdaad gezien dat het helemaal in orde is. Top!  :D
groet,
Inge

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Om nog even op het onderstaande terug te komen:
Zou het mogelijk zijn om kostenfacturen te matchen op basis van bankrekeningnummer van crediteur i.c.m. het bedrag?


Citaat van: Bert-JanMmm, ik zie nog wel wat obstakels. Hoe weet Acumulus wat een factuurnummer is in de omschrijving van de boeking?

Ik denk dat in de bankmutatie te weinig staat wat gekoppeld kan worden aan een boeking.  :(

Edit:
Misschien kan het wel als je zelf een duidelijke tag meegeeft. Bijvoorbeeld #dell_printer.

Zet #dell_printer in de omschrijving van de boeking alsook in de betaalopdracht. We kunnen dit proberen.

Bert-Jan

Ik wil daar graag verder naar kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)