Hoofdmenu

Bedragen per productregel ook incl. BTW weergeven op de factuur

Gestart door Tobias, 04 mei, 2011, 14:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Tobias

Klanten willen graag de bedragen per product/dienst (per eenheid en totaal per verrichting) inclusief btw vermeld zien staan op de factuur, dus per regel de bedragen ex. btw EN incl. btw. Dit maakt de factuur in één oogopslag overzichtelijk omdat op onze prijslijsten ook alleen de bedragen incl. btw genoemd staan. Met name in geval van verleende kortingen is het moeilijk controleerbaar voor de klant als alleen de bedragen ex. btw vermeld staan. Hoe kan dit gerealiseerd worden?

Bert-Jan

Ik begrijp de vraag heel goed. Ik ben alleen bang dat er dan afrondingsverschillen kunnen ontstaan omdat Acumulus altijd rekent vanuit ex BTW. Dat is de meest zuivere manier van rekenen maar niet zo handig voor klanten die leveren aan particulieren.

Ik wil hier graag nog een keer naar kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)


Miska


radeoxx


Herman


Tobias

Bert-Jan, bedankt voor je reactie en fijn te weten dat het je aandacht heeft. Ik heb idd ook al de afrondingsverschillen gemerkt bijvoorbeeld bij € 15,- INCL. btw, dit gaat niet a.g.v. uitgangspunt van bedrag ex. btw. Toch heb ik regelmatig facturen van kleine bedragen in hele euro\'s (zie www.stomen.eu) incl. btw en dan staat het wel minder netjes als het bedrag niet exact klopt, bovendien heb je met pinbetaling dan ook weer een verschil als de klant rekent op € 15,- precies.

Karen Töning

Citaat van: TobiasBert-Jan, bedankt voor je reactie en fijn te weten dat het je aandacht heeft. Ik heb idd ook al de afrondingsverschillen gemerkt bijvoorbeeld bij € 15,- INCL. btw, dit gaat niet a.g.v. uitgangspunt van bedrag ex. btw. Toch heb ik regelmatig facturen van kleine bedragen in hele euro\'s (zie www.stomen.eu) incl. btw en dan staat het wel minder netjes als het bedrag niet exact klopt, bovendien heb je met pinbetaling dan ook weer een verschil als de klant rekent op € 15,- precies.

Hoi Tobias,

voordat je een factuur verstuurd of uitprint, kun je dit aanpassen en opslaan.

Groetjes,
Karen