Hoofdmenu

verkoopsoorten

Gestart door gos, 21 mei, 2011, 09:25:46

Vorige topic - Volgende topic

gos

Is er een mannier te verzinnen om verkoopsoorten te realiseren ? Net zoiets als kosten soorten. Niet per factuur maar per factuurregel.
Ik kan dan namelijk de factuur beter uitsplitsen in producten / uren en werk derden.
GoSys computer service
www.gosys.nl

Bert-Jan

Ik denk dan in eerste instantie aan logische productnummers.

12-435

Het eerste gedeelte is dan de hoofdgroep en het tweede het productnummer.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

gos

Je kan ook de kostenplaatsen bij factuurregel opnemen. Dan kan ik namelijk bij saldo overzicht filteren op kostenplaats.
GoSys computer service
www.gosys.nl

gos

Denk je dat het gaat lukken met kostenplaatsen ?
Ik wil namelijk facturen gaan uitsplitsen om er zeker van te zijn dat inkoop tegenover verkoop weggestreept word.
GoSys computer service
www.gosys.nl

Bert-Jan

Je kunt een factuur reeds koppelen aan een kostenplaats en het saldo-overzicht filteren op kostenplaats.

Ik zie nog niet zo snel aanleiding om dit per factuurregel te doen. Wordt ook meer invoerwerk.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

gos

Voordeel zou zijn dat ik de uren kan los filteren van product verkoop. Duidelijk word dan of je winst maakt op je inkoop producten.
GoSys computer service
www.gosys.nl

S

Wat je volgens mij bedoelt, is dat je een voorraadbeheer functie wil. Dit zou wellicht voor een aantal gebruikers een handige toevoeging zijn, maar volgens mij niet zo makkelijk te realiseren (Bert-Jan?).

Ik snap alleen niet zo goed waarom het nu niet duidelijk voor je is of (en hoeveel?) winst je maakt met de verkoop van producten. Bedoel je hiermee dat je een overzicht mist?

Groetjes!

Bert-Jan

Het omzetten van kostenplaats per factuur naar kostenplaats per factuurregel heeft denk ik veel voeten in de aarde.  :(

Ik begrijp het wel maar dat is een grote operatie.

Citaat van: Sam BoekWat je volgens mij bedoelt, is dat je een voorraadbeheer functie wil. Dit zou wellicht voor een aantal gebruikers een handige toevoeging zijn, maar volgens mij niet zo makkelijk te realiseren (Bert-Jan?).
Tja, daar wordt inderdaad nog weleens om gevraagd. Durf niet te zeggen wanneer ik daar tijd voor heb...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

S

Citaat van: Bert-JanTja, daar wordt inderdaad nog weleens om gevraagd. Durf niet te zeggen wanneer ik daar tijd voor heb...

Wij hebben het zelf niet nodig, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor andere ondernemers een waardevolle toevoeging kan zijn!

12appletree

Ik ben vandaag gestart met Acumulus testen en liep ook tegen dit punt op.
Als webbouwer heb ik inkomsten uit verschillende werkzaamheden (hosting, onderhouds-abonnement, nieuwe site bouwen, en nog enkele). Ik wil graag weten wat elk item aan het einde van het jaar opgeleverd heeft.
Van sommige items staat er ook een inkoop tegenover (bijv hosting), dit kan ik als kostenpost invullen.
Ik zou al geholpen zijn met een cijfercode per factuurregel. En ja, per factuurregel is dan wel mijn wens, omdat verschillende items op een factuur voorkomen.
Voor het overzicht, zou je het kunenn inschakelen onder Beheer, heb je het niet nodig, dan zie je het ook niet.

Is dit iets waar anderen ook behoefte aan hebben?

Driven2Shine

Ik zou daar ook behoefte aan hebben aangezien ik ook uren en artikelen verkoop en ik er soms een gecombineerde factuur van maak.
www.driven2shine.eu voor al uw autopoets benodigdheden.