Hoofdmenu

Factuursjabloon

Gestart door Katja, 05 juni, 2011, 17:07:07

Vorige topic - Volgende topic

Katja

Hoi Bert,
Een oude  wens van mij: Zou de tekst prijs per eenheid variabel gemaakt kunnen worden, net als de producttekst? Ik lever een dienst en dan wil graag tarief als kopje erboven hebben want prijs per eenheid vind ik niet passen bij een dienst.

Gr Katja.
;)

Bert-Jan

Ik moet eigenlijk al die kopjes instelbaar maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DiederikStenvers

Citaat van: Bert-JanIk moet eigenlijk al die kopjes instelbaar maken.
Eigenlijk heb ik exact hetzelfde probleem als Katja, die berekening op de factuur ziet er niet zo fraai uit en er is dan ook meer ruimte om de dienst te beschrijven.
Kun je de template van factuur niet een vinkje maken dat als het aantal 1 is deze niet zal worden getoond?

Overigens werk ik er nu 1 maand mee en heb softwareontwikkeling en websiteontwikkeling als achtergrond, maar chapeau : het is echt een geweldig systeem!

Bert-Jan

Thanks!  :D

Ik kan de factuurregels pas aanpassen (met bijvoorbeeld bedragen inclusief btw e.d.) als ik het afrondingsvraagstuk heb opgelost.

Dat gaat - als het goed is - vannacht lukken.

Daarna staat de weg vrij om andere opmaaksjablonen te maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DiederikStenvers

Zo\'n haast heeft het echt niet hoor ;-)

Afrondingsproblemen zijn een drag, dus zeker eerst goed naar kijken..

Oh ja: ik zat ook te denken: bij een factuur is toch ook al bekend of het een dienst of product betreft?
Misschien dat je aan de hand daarvan iets kan doen?

Bert-Jan

Een factuur kan theoretisch diensten en producten bevatten.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DiederikStenvers

Dan lijkt een vinkje bij de sjabloon een beter idee inderdaad. Al moet je dan wel even alle factuurregels af om te zien of alles op 1 staat (ik heb altijd maar 1 regel dus was me daar niet zo van bewust)

Succes met het afrondingenverhaal en ik hoor/lees wel wanneer je hieraan toekomt.

DiederikStenvers

Even dit onderwerp een bump geven ;-)
Zou leuk zijn als het voor de eerste week van de volgende maand aan gewerkt is..

Bert-Jan

I know, I know ...

All good things come in small portions.  :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DiederikStenvers

Ik weet dat je je stinkende best doet om ons allemaal te ondersteunen en dat waardeer ik ook zeer, maar kreeg gisteren een reactie van een klant op de facturen en vandaar de bump ;-)

Bert-Jan

Then tell your customer:

All good things come in small portions.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

De kolomkoppen zijn nu variabel.

Ook de standaardtekst voor de herinnering kan nu worden aangepast.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Katja

Hartstikke mooi dat ik de kolomkoppen nu aan kan passen! Hartelijk dank.  :)  :)
;)

Bert-Jan

En ik maar wachten op een reactie van Katja...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mike@pcsupportassen

Ziet er goed uit! Is het ook mogelijk het vak van de omschrijving groter te maken? Deze gebruik ik veel om een duidelijke omschrijving aan klanten te geven echter het typevak is zo klein. Met vriendelijke groet, Mike Heres

Mike@pcsupportassen

Zie de omschrijving die ik nu handmatig heb gewijzigd maar standaard niet zo blijft. Wat ook een idee is is om dat tekstvak net zo te maken als het gene waar wij nu in zitten te typen. Met zo\'n driehoekje rechts onderin zodat je het tekstvak groter kan trekken. Groet, Mike

Bert-Jan

Bedoel je de toelichting?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mike@pcsupportassen

Ja sorry, lees voor \"omschrijving\" toelichting in mijn vorige berichten.
Dat vak is zo klein

Met vriendelijke groet,

Mike

Bert-Jan

Let me sleep on it  :)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Menno

Om nog maar even bij de kolommen te blijven: Is het mogelijk om de eenheid per regel te noteren? Ik werk met paginaprijzen, maar ook met uren of projectprijzen. Die kunnen door elkaar op 1 factuur komen te staan. Ik zou het natuurlijk ergens in de omschrijving kunnen zetten, maar een vermelding in bijv de kolom aantal ( 1 uur, 1 stuk, 1 maand of 1 pagina) zou handig zijn.

Bert-Jan

Het is op dit moment toch het makkelijkste om in de omschrijving de eenheid te zetten.

Doos per stuk 2
Loon per uur 5
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

frank75

Is het mogelijk om in de factuursjabloon - Factuur instellingen wijzigen, tabblad factuur ook het veld [aanhef] te gebruiken? Daardoor kan de tekst bij de factuur wat persoonlijker worden ingesteld. Ik zou graag de volgende tekst op de factuur willen afdrukken:

Geachte [aanhef]

Ik verzoek u het bovenstaande bedrag inclusief btw, binnen [betalingstermijn] dagen te storten op rekeningnummer [rekening] te name van  .... te .... Vergeet hierbij niet uw factuurnummer [factuurnummer] te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Frank van der Wiel

Als ik echter [relatie] gebruik in dit tekstblok, wordt het daadwerkelijk als [aanhef] afgedrukt

Sephira

Hoi Bert,

Ik denk dat ik een zelfde soort wens heb.
Ook ik lever een dienst, en zou graag de regel / berekening op de factuur niet per product maar per tijdseenheid hebben.
Bij voorkeur in minuten, anders per uur.

Voor mij persoonlijk heb ik alleen tijdseenheden nodig. Het aantal producten is voor mij niet van toepassing.
Misschien dat er een keuze optie bij kan komen. Of product / eenheid Of dienst / minuut (of uur).

Verder een heel fijn programma en bedankt voor de eerdere hulp met de sjablonen  :)

Voor alle duidelijkheid, ik bedoel de regel in Nieuwe Boeking / Nieuwe factuur en dan de prijs per eenheid waarmee het totaal bedrag berekend wordt. Ik zie nu nl dat dit draadje meer over de tekstregels ging op de factuur :)

imeco

Hallo Bert-Jan,

Kan de prijs/eenheid ook gescheiden worden zodat je bij product details behalve de productomschrijving, prijs en btw ook apart de eenheidsnaam kunt invullen (per uur, per kilo, per zweetdruppel of zelfs een periode zoals bijv 28-12-2011 - 28-12-2012)?

Tot heden heb ik, om zoveel mogelijk duidelijkheid te bieden, op de facturen altijd de periode gezet van de afname zoals bijv:
webhosting pakketX  02-11-2011 - 02-11-2012  
domeinnaam            24-10-2011 - 24-10-2012

Ik heb in een ander forum topic gelezen dat je een schuin oogt houdt op een abonnementsstructuur, daar zou dit wellicht ook een mooie aanvulling op zijn gezien het periodieke karakter van een abonnement.

En de beste wensen voor 2012!

Jeroen

Bert-Jan

Hallo Jeroen,

Eigenlijk ging ik er van uit dat het woordje \"eenheid\" universeel is en dat je in de omschrijving eventueel kunt toelichten wat de eenheid is.

Product A per maand
Product B per minuut
etc.

Is dit geen oplossing?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

imeco

Hoi Bert-Jan,

Ja zo heb ik het nu opgelost en dat werkt hoor. Het leek me netjes qua uitlijning en ook handig om het als productdetail te bepalen. Daarentegen snap ik dat de regellengte en dus het aantal kolommen beperkt is, zeker als de richtlijn genomen wordt om het product op 1 factuurregel te houden.

Als aanvulling, dat werkt uiteraard alleen niet met het opgeven voor perioden van afname zoals 29-12-2011 tot 29-12-2012 gezien dat erg variabel is...of ik moet wel heel veel producten aanmaken  :rolleyes:

Groeten, Jeroen