Hoofdmenu

API voor nieuwe uitgaande facturen

Gestart door Bert-Jan, 09 juni, 2011, 09:57:07

Vorige topic - Volgende topic

Remco C.

Hoi Bert-Jan,
het is er eindelijk van gekomen ik heb mijn api gemaakt voor WHMCS -> Acumulus ;)
ik heb een oplossing gevonden om pas de factuur te importeren als deze is betaald.
Alleen loop ik tegen 1 ding aan waar jij wellicht kan helpen en dat is het land van de relatie
volgens jouw api kan ik Rotterdam NETHERLANDS gebruiken.
alleen beland hij in het woonplaats veld en niet in het land veld.
kan je dit aanpassen?  ik gebruik namelijk ook de provincie na de plaatsnaam en dan wordt het veld te klein om netjes op het overzichts veld te tonen.

Dan heb ik nog een probleempje waar ik ook niets mee kan en dat is ik krijg een error melding via de email van acumulus die leeg is
wat betekent dit? op de xml response waren geen fouten te zien  dit is de response

   
          1
          20110006
           0
           0
     

de factuur en de relatie zijn keurig aangemaakt

CiteerMocht iemand intresse hebben in de actionhook voor WHMCS, stuur me gerust een PM

Bert-Jan

Het veld Land heb ik gisteren ingebouwd.

De API moet daar nog op worden aangepast.  :)

Kun je het mailtje doorsturen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul

Hoi Bert-Jan,

Ook ik ben sinds kort bezig met de api.
Dit werkt perfect, echter heb ik nog wel een paar wensen die hopelijk ingevuld kunnen worden.

Standaard BTW tarief:
Deze is bij een nieuw contactpersoon is 0%. Ik zou deze graag vanuit de XML mee willen geven.
Dus een VAT rate binnen het customer element.

Betaald:
Is het mogelijk de factuur eerst te boeken en later te overschrijven wanneer er betaald is?
Nu wordt een 2e aanlevering van dezelfde factuur simpelweg toegevoegd, ook nog eens onder hetzelfde factuurnummer.
Deze laatste lijkt dan ook niet verplicht uniek te hoeven zijn.

Keep up the good work  :)

gr.

Paul

Bert-Jan

Citaat van: pauldejongStandaard BTW tarief:
Deze is bij een nieuw contactpersoon is 0%. Ik zou deze graag vanuit de XML mee willen geven.
Dus een VAT rate binnen het customer element.
En als ik dit veld een default value geef van 19?

Citaat van: pauldejongBetaald:
Is het mogelijk de factuur eerst te boeken en later te overschrijven wanneer er betaald is?
Nu wordt een 2e aanlevering van dezelfde factuur simpelweg toegevoegd, ook nog eens onder hetzelfde factuurnummer.
Deze laatste lijkt dan ook niet verplicht uniek te hoeven zijn.
Daar is de API (nog) niet op ingesteld. Het is in eerste instantie een manier om facturen mee in te voeren en niet aan te passen. Moet ik eens goed over nadenken. Het begint nu wel te lopen met de API. Dat is leuk.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul

Default value van 19 voor het BTW tarief kan ik in eerste instantie mee uit de voeten.
Wij hebben maar een beperkt aantal klanten in het buitenland, maar deze kunnen we dan wel handmatig omzetten.

Hopelijk komt de betaal optie er tzt ook nog in.
Op dit moment zetten wij de facturen in het facturatiesysteem op betaald. Het zou super zijn wanneer deze actie ook Acumulus zou bijwerken.
Nu is het dus dubbelop.

Bedankt zover!

Bert-Jan

Ik zat even te kijken, maar het BTW-percentage bij de relatie is standaard al 19%. Waar gaat het mis?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Remco C.

Hoi Paul,
Ter informatie

ik had hetzelfde probleem en heb de koppeling aangepast om alleen de factuur aan te maken als deze wordt betaald.
ik werk overigens met proforma facturen oa voor buitenlandse klanten.
en maak een definitieve factuur als deze hebben betaald.
Deze optie werkt voor mij voldoende.

Paul

Dit zijn de customervelden die ik vul. Type 3 en 1 geprobeerd, maar standaard BTW tarief voor de klant wordt 0.
Wellicht dat het inderdaad helpt om de factuur op betaald te zetten, maar dat is in mijn geval niet gewenst.

Ik bedoel dus het veld Standaard BTW-% die in het relatie detailscherm op Blad 2 staat.
Bij de factuur zelf gaat dit wel goed.

  3
     
     
     
     
     
     
     
      1
      NL
     
     
     
     
      1
     
      \";

Bert-Jan

Er is een nieuw optioneel veld:

itemnumber (artikelnummer)

Wanneer hier een waarde wordt gegeven, wordt dit vóór het veld product geplakt.

Het nieuwe veld maakt onderdeel uit van de factuurregels:


  (nieuw)
 
 
 
 
 

Hier werd regelmatig om gevraagd. Biedmeer is gevraagd dit ook in te bouwen. Geef hen even de tijd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

aparris

Bert-Jan,

Ik heb een vraagje over de API m.b.t de relaties.
In de web interface op blad 2 is het veld \'kenmerk\'.
Dit veld kan ik niet terug vinden in de api.

Is het een optie om een xsd aan te bieden?

Guido

#60
Citaat van: neha@sotruesolutions.net op 25 februari, 2014, 12:43:36
Does add_invoice works on trial account??? As I'm getting an error 010420authentification failed and my credentials are correct.
If you are talking about https://www.siel.nl/acumulus/API/Invoicing/Add_Invoice/ , then yes. it should work fine. Please check, and optionally elevate the privilege level in Acumulus for the user you are using to connect to our API.

Cheers,
Guido.