Hoofdmenu

Eigen adres op factuur en offerte

Gestart door Made by Dirk, 25 november, 2009, 10:18:22

Vorige topic - Volgende topic

Made by Dirk

Beste Siel,

graag zou ik, waar op een factuur of offerte aan de linkerkant het adres van de klant staat, aan de rechterkant het adres van mijn onderneming zien.
Is dat mogelijk?

rogier

Geachte heren,

Bij deze sluit ik me hierbij aan.

Niet alleen zie ik graag het adres van de onderneming, maar daarbij de volledige details, te weten (in gegeven volgorde):
- naam onderneming
- adresgegevens onderneming
- Telefoonnummer
- KvK inschrijfnummer
- Bank- of gironummer
- IBAN
- BIC
- BTW nummer onderneming
- eventueel website van onderneming

[edit: ook een checkbox in de facturatie instellingen om dit wel/niet te doen voor de mensen die met briefpapier werken]

Daarnaast zou ik persoonlijk graag de volgende extra regels willen zien bij een factuur of offerte:
- BTW Nummer van de ontvangende, indien relevant of aanwezig
- IBAN als BIC nummer van de ontvangende, indien relevant (mogelijk door instellingen/opties facturen?)

E.e.a zou overigens wel betekenen dat het BTW nummer zoals deze in de huidige vorm verschijnt in de factuur
(onder de kop \"Factuur\") een andere locatie krijgt.

Ook zou het betekenen dat bij de invoer van een nieuwe relatie het KvK nummer, IBAN en/of BIC zou moeten worden ingevuld,
evenals bij de invoer van de gegevens van de onderneming.

Is het tevens ook mogelijk een debiteurencode mee te geven bij relaties?
Of is deze er reeds?

Groet,

Rogier

PS: Siel: ik kan, indien gewenst, wel een voorbeeld facturatie sturen met bovenstaande wensen.
Neem in dat geval even contact op ;)

Bert-Jan

Op dit moment hebben we twee oplossingen:
- de eigen gegevens worden vermeld in het logo, daarvoor dien je het logo uit te breiden, dat doen wij graag voor klanten indien dat lastig is;
- deze gegevens worden vermeld in de voettekst.

Bij de relatie bestaat het veld: Kenmerk. Indien dit leeg is, zie je niets op de factuur. Indien hier iets staat ingevuld, verschijnt dit onder het eigen BTW-nummer. Daar kun je zelf invullen wat je wilt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rogier

Bert-jan,

dank je voor de reactie.
Heb ik het wel goed dat een logo altijd een plaatje is?

Dat is misschien niet echt handig, omdat ik dan OF mijn bedrijfslogo OF een adreslogo moet maken.

Tevens zag ik dat jullie alles genereren mbv FPDF  .
Nu ben ik misschien een beetje cheeky, maar ik ben erg bekend met FPDF (hint).
Ook mijn voorbeeld (zie eerdere reply) is nl. gemaakt met fpdf ;)

In hoeverre is het te verwachten dat eventuele template gebaseerde aanpassingen worden
geimplementeerd en in welk tijdsbestek?
En in hoeverre liggen bovenstaande wensen op een TODO-lijstje?

Alvast bedankt!

Groet,

Rogier

Bert-Jan

Een logo is inderdaad een plaatje. Je zou de tekst in het plaatje kunnen bakken.

Bij de start van Acumulus zeiden veel mensen dat zij zelf hun facturen maken. Het uitgangspunt was een simpele factuur te maken die voldoet aan de eisen van de belastingdienst. Gaandeweg, komt er steeds meer bij en zouden templates erg handig zijn.

Zou je jouw factuur willen mailen naar klantenservice@acumulus.nl?

Heb jij toevallig opensource classes voor FDPF-templates?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rogier

Bert-jan,

Ik zal de factuur straks even doorsturen zoals gevraagd.
Het kan heel even duren, maar uiterlijk vanavond heb je hem in de mail.

Wat betreft FPDF template classes: helaas, ik heb ze niet (althans... als ik begrijp dat je classes bedoelt voor
template gebaseerd genereren van een PDF).
Het ligt wel in mijn bedoeling om er zelf te maken indien ik ze ook niet vinden kan, maar ik vrees dat ik
daar toch even goed over na moet denken wat betreft implementatie.
Wegens de toch vrij moeilijke implementatie van het PDF protocol zelf is dat toch niet het makkelijkste dat ik me kan voorstellen.

Ik had zelf gehoopt dat FPDI me verder kon helpen, maar die template klasse is meer om standaard templates in te voegen in FPDF.
Ik geloof niet dat daar standaard methodes waren voor templates zoals ik denk dat je ze bedoelt (met [waarde] \'tags\')

Zie http://www.setasign.de/products/pdf-php-solutions/fpdi/

Helaas is template based nu net datgene dat NIET beschikbaar is onder fpdf en hun script database.

Mijn eigen klasse om facturatie te realiseren was een voorbeeld van een behoorlijk specifieke implementatie.
Juist omdat acumulus hiervoor al mogelijkheden biedt, heb ik besloten om me aan te melden (op aanraden van een vriend)

Ik heb al wel een aantal specifieke implementaties met FPDF geschreven voor andere systemen,
maar deze hadden meer betrekking op toevoegen van standaard hoofdstuk-, paragraaf- en imagelayers
via een collectie klasse. Niet datgene wat nodig is voor Acumulus zelf... helaas.

Ik ben wel bereid eventueel hulp te verlenen bij problemen of implementatie met FPDF als je dat zou willen.
Mijn eigen \'basis\'-klasse is feitelijk een samenvoeging van de meest essentiele scripts van de fpdf database.
(denk hierbij aan de 40bit encryptie methode, Alpha based png images, custom headers/footers en de extended graphics modes)
 
Ik las nogal wat over macro\'s, maar hoop daar geen enkel gebruik van te hoeven maken.
Mijn uiteindelijke bedoeling is om helemaal niets meer te hoeven doen aan facturatie die direct vanuit acumulus komt,
met het oog op een eerdere opmerking dat een digitale factuur exact hetzelfde moet zijn als de (papieren) versie
die een klant ontvangt...  

Enfin,
houdt de mailbox in de gaten en alvast bedankt weer voor de reactie.

Groet,

Rogier

Bert-Jan

Ik heb ook gekeken naar phpLiveDocx.

Ken je dat?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rogier

Nee die kende ik nog niet...
Maar ben al aan het kijken :)

Het ziet er wel veelbelovend uit.