Hoofdmenu

Verzendkosten

Gestart door Juro, 01 juli, 2011, 10:53:24

Vorige topic - Volgende topic

Juro

Ik maak mijn pakketten altijd verzendklaar via deze service van PostNL:

https://onlineverzendservice.postnl.nl/

Werkt heel makkelijk, betalen met Ideal en je pakketten worden vooraangemeld zodat je klant gelijk een status krijgt bij track&trace.
Je kunt zelfs kiezen om je pakketten te laten afhalen i.p.v. dat je je zelf moet brengen.
Voordeel is verder dat je hier netjes een factuur van gemaild krijgt t.o.v. de kassabonnetjes zonder BTW bij je normaal krijgt bij de postloketten.

Zover prima. Alleen merk ik nu dat er sinds een week ineens BTW wordt gerekend.

Voorheen was een standaard pakket altijd €6,75 BTW vrijgesteld.
Nu is het €6,25 Excl. 19% BTW.

Iemand een idee?

Bert-Jan

Ik ging er altijd vanuit dat TNT vrijgesteld was btw. Ik probeer wat te vinden op internet maar dat schiet nog niet echt op.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Juro

Ik zie nu wel dat er bij product staat:  Standaard OVS zakelijk NL i.p.v. Basispakket wat er voorheen stond.

Vandaag een pakket naar het buitenland verstuurd. Zelfde verhaal:

Standaard OVS zakelijk EU

Zendingbedrag ex. BTW:  € 18,00
Zendingbedrag incl. BTW: € 21,42
BTW bedrag 19,00%:  € 3,42

Ik voer het conform de factuur in de boekhouding maar vindt het wel raar.

Jaimy

Misschien een beetje een late reactie, maar ik had dezelfde vraag en heb deze gesteld bij de TNT.

TNT komt met deze nieuwe 19% belasting hun zakelijke klanten tegemoet, namelijk:
Eerst betaalde je Euro. 6,75 zonder BTW
Nu betaal je 6,25 + 19% BTW

Je gaat er dus 50 cent op vooruit per verzonden pakketje (binnen NL)

Juro

Ja, inmiddels is het duidelijk geworden. Er kwam _na_ de wijziging een mailing waarin de wijzigingen stonden.

Maar verder is het prima zo, het scheelt inderdaad 50 cent.

Joost Baelemans

op mijn bonnen staat nog steeds geen btw, kan dat komen omdat ik gewoon verzendstickers koop?
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

Bert-Jan

Ik denk dat je speciaal moet vragen naar btw-belaste zegels en stickers.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Juro

Volgens mij krijg je die 50 cent zakelijke korting alleen als je via hun online verzendservice werkt, zie de link in de eerste post. Daar vul je je zakelijke gegevens in en kom je automatisch in aanmerking voor die korting. Dan krijg je ook netjes een BTW factuur in je mail.

Je hebt ook nog een andere mogelijkheid en dat is contractklant worden van TPG. Dan kun je het pakket Parcelware gebruiken. Alleen is het opvallend dat je dan duurder uit bent dan via hun online verzendservice aangezien je bij Parcelware een vast bedrag betaald (€ 5,75) en daarbovenop nog 0,17ct de kilo. Dan is het alleen goedkoper als je pakketten onder de 3 kilo verstuurd. En die van ons zijn vaak zwaarder. Dit is waarschijnlijk alleen aantrekkelijk als je heel veel verzendt aangezien dan het vast bedrag omlaag gaat.

In de losse verkoop zijn er alleen de gewone BTW vrijgestelde zegels te krijgen.