Hallo Gast

Extra kostensoorten

  • 3 Reacties
  • 2422 Gelezen
Extra kostensoorten
« Gepost op: 06 juli, 2011, 17:23:16 »
Ik heb mijn administratie over 2010 in het geheel ingevoerd (administratie wordt bijna weer leuk :)) en aan de accountant gevraagd om hier naar te kijken. Hij maakte een  paar opmerkingen, waaronder:

- post \"autokosten\" splitsen in 4 posten (te weten : brandstof/mrb+verzekering/onderhoud/overige)
- post \"personeelskosten\", de uitbetaalde salarissen op een balanspost \"netto lonen\" zetten en de loonheffing op balanspost \"loonheffing\"

Ik kan niet zien waar ik deze posten kan aanmaken, is er een mogelijkheid ergens om dit te doen?

Daarnaast moet ik een aantal posten de datum veranderen, maar dit lijkt niet mogelijk. Ik had de posten ingevoerd aan de hand van de bankafschriften, maar sommige kosten horen thuis in een andere maand. Achteraf dit corrigeren lijkt niet mogelijk. Moet ik dit met de hand verwijderen en opnieuw inboeken?

Extra kostensoorten
« Reactie #1 Gepost op: 06 juli, 2011, 17:59:22 »
Acumulus biedt geen ruimte voor andere kostensoorten. Over het algemeen zijn de bestaande kostensoorten voldoende en bovendien zijn er in bepaalde gevallen fiscale consequenties die door Acumulus automatisch worden doorgerekend.

Het splitsen van autokosten is voor de doelgroep van Acumulus niet relevant. Voorts zou de berekening van fiscale bijtelling mis gaan, wanneer er eigen kostensoorten voor autokosten kunnen worden gebruikt.

Wat je wel zou kunnen doen, is kostenplaatsen aanmaken om nader onderscheid te maken maar soms volstaat het reeds om een speciaal teken toe te voegen aan de omschrijving zodat hier op kan worden gefilterd. Bijvoorbeeld: #nettoloon en #loonheffing.

Ik ben bang dat je de boeking moet verwijderen en opnieuw moet invoeren om een andere fiscale datum te krijgen. Onder de motorkap zitter allerlei subboekingen waarvan de datum ook zou moeten worden aangepast.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Extra kostensoorten
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli, 2011, 19:04:00 »
Ok, is het een idee om een soort van \'tag\' te kunnen toevoegen aan iedere post, die vervolgens getoond wordt in het grootboeken overzicht, misschien inclusief subtotalen per tag? Kan gewoon een vrij veld zijn, evt met een pull down met bestaande tags.

Een auto van de zaak, salarisadministratie zijn toch wel dingen die vaak voorkomen in een de administratie van een holding of klein bedrijf. Neem aan dat dit wel tot de doelgroep hoort, toch?

Extra kostensoorten
« Reactie #3 Gepost op: 06 juli, 2011, 23:42:37 »
Je kunt zo\'n tag zoals #nettoloon toevoegen aan de omschrijving. Wanneer je filtert op de tag dan wordt ook het totaal uitgerekend.

We krijgen steeds meer BV\'s als klant en dat zet ons wel aan het denken want onze doelgroep is primair de kleine zelfstandige met een eenmanszaak.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)