Hoofdmenu

Betaling in beeld + niet resetten

Gestart door G, 08 juli, 2011, 13:44:46

Vorige topic - Volgende topic

G

Ik voer vaak facturen in die ik op moment van invoeren nog niet betaald heb, of die nog niet aan mij betaald zijn.

Om vervolgens wel aan te geven dat ze betaald zijn, ga ik ze invoeren. Ik doe dit door de boeking te openen. Vervolgens ga ik de betaaldatum aanpassen naar de juiste datum. Echter, deze is nergens in beeld te zien. Ik geef even 2 workflow voorbeelden:

1) Ik zet status naar betaald, vervolgens klik op op datum (ik zie hem immers niet in beeld), en vervolgens kies ik de juiste datum. Status verspringt terug naar \"nog niet betaald.\"

2) Ik ga betaaldatum wijzigen, vervolgens zet ik status naar \"betaald\". Ik weet echter niet of hij de betaal datum op de achtergrond heeft aangepast, dus controleer ik hem even, en vervolgens schiet de status weer naar \"Nog niet betaald\".

Is het niet mogelijk om:\"

1) De datum direct op de boeking aan te passen
2) Een \"NULL\" value op te slaan, zodra ik de datum zet is hij betaald (automatisch status aanpassen). De default waarde van factuur datum is *zelden tot nooit* correct (alleen als je pint). Beter zou zijn om null op te slaan, en een extra knop met \"meteen betaald\" die factuur datum overneemt.

Mochten beide oplossingene niet mogelijk zijn, dan graag een tooltip op de \"Betaaldatum wijzigen\" zodat ik er niet op hoef te klikken en deze meteen kan inzien.
3)

Bert-Jan

Het is van belang dat je eerst de betaaldatum wijzigt en daarna pas de status omdat bij het wijzigen van de betaaldatum, het scherm opnieuw wordt ingelezen.

De betaaldatum is zichtbaar onder het tabblad Saldo. Ik zou eerst naar het tabblad Saldo gaan, daar de betaaldatum aanpassen en dan de status.

Citaat van: CatenaLogicDe datum direct op de boeking aan te passen
Ik heb dat nu aangepast. De knop voor de betaaldatum staat vóór de status en bevat meteen de betaaldatum.

Het is wel een idee om de keuze te geven direct de datum van vandaag te geven. Ga ik over nadenken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G

Super, de huidige aanpassingen zijn al een stuk beter (workflow is nu button klikken (als moet, dat zie je nu meteen), daarna betaalstatus aanpassen). Helemaal geweldig, bedankt.

De andere feature is nu meer een luxe feature geworden. Toch zou ik ook adviseren om een keer na te denken of het niet hebben van een betaal datum (want als ik nog niet betaald heb, is het eigenlijk onzinnig dat er wel een datum staat). Maar goed, ik snap dat dat meer ingrijpende wijzigingen zijn.

Nogmaals bedankt voor de snelle fix, ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Bert-Jan

Mmm, moet nog even aan gesleuteld worden. Even geduld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G


Bert-Jan

In uitzonderlijke gevallen dat er toch geen saldo was, kon er een foutmelding komen.

Dit is nu afgevangen met een extra controle.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G