Hoofdmenu

Column - Niet te veel nieuwe functies graag!

Gestart door Bert-Jan, 21 juli, 2011, 13:46:03

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Er zijn in de afgelopen jaren - mede dankzij nuttige tips en suggesties van gebruikers - steeds meer functies bij gekomen in Acumulus.

Steeds meer functionaliteit voor dezelfde prijs. Prima toch?

Niet altijd.

Een paar dagen geleden zegde een klant op. Ze kon prima werken met Acumulus en het deed precies wat zij nodig had.

Maar...

ze had de laatste tijd steeds meer het gevoel dat ze slechts een gedeelte van alle mogelijkheden gebruikt. Dus was het pakket eigenlijk te duur geworden voor wat zij nodig heeft.

Daar moest ik even over nadenken.

We zitten al aan de onderkant van de markt wat prijs betreft en zijn eigenlijk wel blij met de All Inclusive formule.

Deze klant was dus waarschijnlijk gewoon Acumulus blijven gebruiken voor dezelfde prijs als er niet zoveel functies bij gekomen waren.

Ik denk dat ik nieuwe functies wat meer ga verstoppen, want ook al blijft de prijs gewoon 9,95/maand, het kan daardoor voor sommigen toch \"te duur\" worden.

Bert-Jan
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

activiti

Slachtoffer van je eigen succes? Ik wens de opzeggende klant veel succes met het zoeken naar een minder functioneel pakket voor nog minder geld.  :P

Bert-Jan

Ze wil best hetzelfde betalen als er maar niet zoveel extra\'s in zitten...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Heb je haar een klad blokje of telraam zonder ratsen geadviseerd?

Bert-Jan

Nee, dat niet.

Maar ik neem dit wel serieus. Je kunt inderdaad voor een bepaalde doelgroep een overkill aan mogelijkheden creeren.

Het is denk ik de kunst om veel te bieden en tegelijk wel aantrekkelijk te blijven door eenvoud.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Gaat het dan niet meer om de presentatie?
Zoals je zelf al aangaf en volgens mij al doet mbv sub-menu\'s etc de gebruikersinterface zo simpel mogelijk houden.
Er zullen altijd gebruikers zijn met afwijkende mening, daar moet je niets op beslissen.
Ik ga er vanuit dat je toch meer tevreden klanten hebt met een vooraf gedefinieerde set ruime mogelijkheden die aansluiten bij de grote doelgroep.

Edwin

Er zit wel wat in wat Bert-Jan zegt, ik zit zelf toch ook regelmatig wat verbaast naar de nieuwe functies te kijken. Functies die ik niet zo snel zal of kan gebruiken. Daarvoor een abonnement beëindigen gaat mij dan wel wat erg ver. Ik ben nog steeds erg tevreden. En de prijs? Die is toch precies goed! Zolang het functioneel is en de snelheid en stabiliteit niet beïnvloed mogen jullie van mij doorgaan met uitbreiden en verbeteren. Ik ben nu ruim twintig jaar met mijn bedrijf bezig, heb diverse boekhoud programma\'s gebruikt en ik kan jullie zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gezien heb! Denk dat de reden eigenlijk iets anders zal zijn geweest, iets dat niets met Acumulus te maken heeft, maar meer met de dame in kwestie zelf.

Af en toe moet je wel het forum bezoeken om de updates te bekijken, doe het eigenlijk te weinig, maar het is noodzakelijk om de ontwikkeling te volgen. Misschien een tip aan nieuwe gebruikers om ze niet af te schrikken?

Bert-Jan

Dankje Edwin.

Je maakt mij nieuwsgierig naar de nieuwe functies waar jij verbaasd naar zit te kijken.  :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Edwin

Citaat van: Bert-JanDankje Edwin.

Je maakt mij nieuwsgierig naar de nieuwe functies waar jij verbaasd naar zit te kijken.  :D

Dat ik een factuur verstuur en er opeens geen leesbevestiging werd gevraagd, (is er al een cookie voor?)

Dat er opeens een lijn diagram voor winst en verlies te maken is, heel goed maar waarom krijg ik steeds het staafdiagram terug? Het zijn maar kleine dingen die er bij komen of veranderen.

Wat ik nooit gebruik zijn de factuurherhaling, de memo\'s, de tijdregistratie, de rekenmachine, So what! mij zit het niet in de weg.

Misschien is dat het probleem, mensen houden niet van veranderingen, terwijl je van ondernemers toch iets anders mag verwachten.

Bert-Jan

Dank voor je antwoord.

Ik kreeg veel kritiek op de standaard leesbevestiging. Er komt een cookie.

De oude grafiek werkte niet onder IE. Ik zal kijken of ik hier ook een cookie voor kan maken.

Factuurherhalingen kun je onzichtbaar maken bij Beheer.

Met een paar duizend klanten is het altijd schipperen tussen innoveren en vertrouwd blijven.

Ik ben bang dat er nog wel meer wijzigingen zullen komen.  :|
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Edwin

weet er nog wel een paar:
met Koninginnedag een oranje interface, boompjes met kerst, paaseitjes met Pasen, een knopje waar ik mijn favoriete radio mee open en regelmatig een pop-up scherm met de laatste mop http://www.acumulus.nl/forum/img/smilies/hmm.png http://www.acumulus.nl/forum/img/smilies/wink.png
groetjes Edwin

Karen Töning

Citaat van: Edwinweet er nog wel een paar:
met Koninginnedag een oranje interface, boompjes met kerst, paaseitjes met Pasen, een knopje waar ik mijn favoriete radio mee open en regelmatig een pop-up scherm met de laatste mop http://www.acumulus.nl/forum/img/smilies/hmm.png http://www.acumulus.nl/forum/img/smilies/wink.png
groetjes Edwin

:lol: :lol: :lol:

Gelukkig zijn er mensen als Edwin die tussen alle serieuze dingen in het leven nog een behoorlijke portie humor er tussendoor gooien.
Met Sinterklaas, Kerst en Nieuwjaar wordt dat al gedaan bij Acumulus. Wacht maar af....

R. Pieters

Bert Jan,

Ga a.u.b. door met het innoveren van dit prima product en laat je niet weerhouden door mensen bij wie elke verandering een \"probleem\" is.

Volgens mij kan iedereen zelf wel bepalen wat al dan niet bruikbaar is voor zijn of haar bedrijfsvoering. Zodra er nieuwe zaken worden geïntroduceerd dan bepaal ik zelf of deze voor mij handig zijn. Zoniet dan laat ik deze links liggen.

Op deze manier kan ik de computer en mobiele telefoon ook wel aan de klant gooien, want van deze middelen gebruik ik denk ik slechts 40 % van de mogelijkheden.

Nogmaals ga door met het optimaliseren van Acumulus !

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)