Hoofdmenu

Wie gebruikt er nog een tekstverwerker?

Gestart door Bert-Jan, 29 juli, 2011, 12:44:17

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Een aantal jaren geleden besteedde ik de meeste tijd achter mijn pc aan tekstverwerking. Naast email en een spreadsheet.

Ik schreef offertes, rapporten en maakte facturen, allemaal in de tekstverwerker. OpenOffice.org in mijn geval.

Gisteren bedacht ik mij dat ik de laatste tijd helemaal niet meer werk met een tekstverwerker. Offertes en facturen stel ik op in het boekhoudpakket en worden verstuurd als PDF via de mail.

Berichten, columns en andere boodschappen aan klanten gaan met email of als tekst op mijn blog met eventueel een linkje vanuit Twitter.

Dit stukje schreef ik eerst als mailtje op mijn iPad en sloeg ik op als concept met IMAP. Email met IMAP is dus een prima systeem om teksten te schrijven, tijdelijk op te slaan en overal ter wereld met laptop, iPad, iPhone, Android of wat voor apparaat dan ook weer verder te bewerken. Inclusief spellingscontrole in elke denkbare taal behalve Swabisch en Oud-Koptisch.

Nergens komt de tekstverwerker nog aan te pas.

Zijn er nog tekstverwerkers in de wereld?

Bert-Jan Wiegeraad
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Lenny Gramberg

Ivm vakantie beetje late reactie, maar, ja, er zijn nog tekstverwerker-gebruikers. Word voor Mac en Microsoft Word 2010 op de laptop. Met name voor uitgebreide juridische contracten, adviezen e.d. gebruik ik deze nog. Ben ik nu een \'fossiel\'?
Groet, Lenny

Juro

Hier wordt ook nog een tekstverwerker gebruikt. Zelfs veel ook nog. Alle facturen worden via een zelfgeschreven dot.net applicatie volledig opgemaakt in Word en vervolgens in verschillende versies als PDF\'s opgeslagen. Zo heb ik versies voor briefpapier en voor mail.

Maar ook Excel en Access worden nog veelvuldig gebruikt.

Bert-Jan

Citaat van: LegraConIvm vakantie beetje late reactie, maar, ja, er zijn nog tekstverwerker-gebruikers. Word voor Mac en Microsoft Word 2010 op de laptop. Met name voor uitgebreide juridische contracten, adviezen e.d. gebruik ik deze nog. Ben ik nu een \'fossiel\'?
Groet, Lenny
Met jouw juridische werk begrijp ik dat wel. Daar is papier nog steeds de basis.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: JuroHier wordt ook nog een tekstverwerker gebruikt. Zelfs veel ook nog. Alle facturen worden via een zelfgeschreven dot.net applicatie volledig opgemaakt in Word en vervolgens in verschillende versies als PDF\'s opgeslagen. Zo heb ik versies voor briefpapier en voor mail.

Maar ook Excel en Access worden nog veelvuldig gebruikt.
Dat reken ik niet mee. Jouw Word-documenten worden automatisch aangemaakt.   :/
Maken jullie nog weleens een document in Word met gebruik van het toetsenbord?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Juro

Citaat van: Bert-JanMaken jullie nog weleens een document in Word met gebruik van het toetsenbord?
Ja, ook dat gebeurt ook nog. Maar toegegeven, niet heel erg veel.
We gebruiken het om soms kleine tekstuele aanpassingen aan de factuur te maken.

Begeleidend schrijven bij de paskleding gaat ook via de tekstverwerker.

Maar eigenlijk moet ik zoeken waarvoor we het nog meer gebruiken.

Coffee etc

Ik gebruik nog steeds  MSWord.  Ik vind het makkelijker te werken met headers en footers, dat zijn niet verkrijgbaar in andere software.

Verder is notepad nog steeds de makkelijkste als je geen \"hidden characters\" wil hebben.

Maar ik moet zeggen dat zodra dat ik kan goed werken zonder tekstverwerkers, dan zal ik dat wel doen.  Maar graag geen PDFs.