Hoofdmenu

Faktuur nummering

Gestart door sanderbaks, 02 september, 2011, 10:21:35

Vorige topic - Volgende topic

sanderbaks

Hallo,

Mag ik verzoeken om echt iets te maken om handmatig een startnummer van de faktuur telling aan te geven?
Ik heb aan het begin van het jaar oude facturen geimporteerd naar Acumulus.
Dat nummer is altijd hogen dan de telling van Acumulus.

Ik maak echt fout of fout en zie nu zelfs dat ik een zelfde factuur nummer heb verstuurd naar 2 klanten.

Is dit mogelijk?

Thanks!

Sander

Bert-Jan

Ik begrijp je vraag maar ik heb niet meteen een oplossing.  :(

Hoe kan Acumulus zien dat die eerder ingevoerde facturen niet moeten worden meegeteld?

Nu wordt gekeken naar het hoogste nummer in dit jaar. Misschien is de oplossing dat je ook Acumulus ook kunt laten kijken naar de laatste factuur die is ingevoerd hoewel dat ook niet waterdicht is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Misschien is het handig om een optie maken bij de in te boeken facturen om welk jaar het gaat en dat jaar vast te kunnen zetten, met de combi dat Acumulus voor dat jaar kijkt naar het hoogst ingevoerde factuurnummer.

Bert-Jan

Ik heb nu het volgende gemaakt.

Je kunt nu kiezen voor de huidige methode van doorrekenen met nummers of je kiest voor een doorrekening op basis van het laatst ingevoerde nummer.

Voor veel mensen zal dit hetzelfde zijn omdat zij \"bij\" zijn met hun facturatie in Acumulus, maar voor diegenen die oude facturen willen invoeren, lijkt mij dit wel handig.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Mmm, backup teruggezet van dit bestand want het draait niet 100%.

Even geduld nog.  :|
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)