Hoofdmenu

Land vermelding bij Relatie

Gestart door Mariba, 07 september, 2011, 16:10:30

Vorige topic - Volgende topic

Mariba

Ik ben Acumulus een dag aan het uitproberen en moet zeggen dat het erg goed uitziet.
Wat ik echter dringend mis is een veld voor het vermelden van het Land bij de adresgegevens van Relaties en dus ook bij de opmaak van Facturen etc.
Omdat ik veel werk met het buitenland moet mijn adressering natuurlijk wel goed zijn, dus voldoen aan de hiervoor gestelde internationale eisen. Dat betekent dat de naam van het land in hoofdleters als laatste regels van het adres moet staan.
Het gebruiken van het veld voor woonplaats om ook het land te vermelden (bv London - ENGLAND) volstaat dus niet.

Bert-Jan

Dient het land formeel exclusief op een nieuwe regel te staan?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mariba

Citaat van: Bert-JanDient het land formeel exclusief op een nieuwe regel te staan?

Ja, het land dient exclusief op een nieuwe regel te staan zie o.a.

http://www.postnl.nl/voorthuis/naar-het-buitenland/Brief-versturen-naar-het-buitenland/

http://www.upu.int/en/activities/addressing/postal-addressing-systems-in-member-countries.html

Ook is het voor de import / export van gegevens naar bijvoorbeeld Outlook erg handig als de veld definities zoveel mogelijk over een komen.

Bert-Jan

OK.

Ik heb nu het veld: Land ingebouwd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mariba

Citaat van: Bert-JanOK.

Ik heb nu het veld: Land ingebouwd.

Geweldig, de snelle reactie geeft aan wat de kracht is van Acumulus, hier wordt dus wel geluisterd naar de gebruiker.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jasper Tielen

Land zit er toch al in?
Waarom nog een apart vakje?
Kan het land niet standaard uit de klantgegevens gehaald worden.
Ik heb inmiddels een aantal buitenlandse klanten en die moet ik nu met de hand bijwerken ook al staan ze al wel op land ingevoerd.

Of zie ik nu iets helemaal verkeerd?

jasper
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Mariba

Citaat van: Jasper TielenLand zit er toch al in?
Waarom nog een apart vakje?
Kan het land niet standaard uit de klantgegevens gehaald worden.
Ik heb inmiddels een aantal buitenlandse klanten en die moet ik nu met de hand bijwerken ook al staan ze al wel op land ingevoerd.

Of zie ik nu iets helemaal verkeerd?

jasper

Het vakje land is aleen maar voor de postadressen (hierbij kan de naam van een land anders zijn dan wat de landentabel aangeeft, bv Engeland of Wales inplaats van GB)
Als je zelf op een andere manier met landgegevens omgaat hoef je natuurlijk niets te doen, het vakje mag gewoon ongebruikt worden er verandert dan niets voor je.

petrakla

Is het ook mogelijk om land bij het importeren van relaties toe te voegen?

Bert-Jan

Mmm, niet aan gedacht eigenlijk. Zal eens kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)