Hoofdmenu

Vraag aan jullie: hoevaak gebruik je PDF als factuur-formaat?

Gestart door Bert-Jan, 11 september, 2011, 19:46:25

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Toen ik begon met het programmeren van Acumulus in 2007, stond elektronisch factureren nog in de kinderschoenen.

Halverwege 2009 gaf de overheid haar beperkende regels op, en nam elektronisch factureren een enorme vlucht.

Een verschuiving van uitgeprinte facturen naar PDF-facturen via email.

Nu is mijn vraag: hoe versturen jullie tegenwoordig jullie facturen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

Ik gebruik altijd PDF om te versturen via email. Ik verstuur niets per post, print helemaal niets meer en adviseer ook mijn klanten om de door hen (van mij) ontvangen facturen als document aan de boeking te hangen. Even wennen maar dan reuze handig.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

Hoi Annalies, dacht ik al. Heb je ook gestemd? Ik ben heel benieuwd naar de scores.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

nu wel gestemd. Ik had niet gezien dat dat kon... sorry.... ben een digi-dummie....
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Juro

Geen van deze 3 opties.
Wij versturen de aanbetaling altijd als PDF per mail, de eindfactuur zit geprint in de doos bij de uiteindelijke levering. Maar niet uit Acumulus. Ik gebruik nog steeds mijn eigen stukje software voor het maken van de facturen.

Marian van der meer

Ik vind het een fantastische optie, de factuur te mailen. Daarnaast print ik wel nog een exemplaar voor mijn eigen boekhouding. Dat is vaak in Word, maar dat komt volgens mij omdat hij daar standaard op staat. Wat ik wel \'irritant\' vind is dat hij dan steeds weer het programma moet opstarten. Ik zal er nog eens naar kijken of ik er zelf wel zo efficient mee omga als mogelijk is.
\"Uw voeding is uw geneesmiddel,
uw geneesmiddel is uw voeding.\"


Hypocrates

Annalies Janssens

gewetensvraag.... waarom print je m eigenlijk nog voor je eigen administratie? Tot voor kort deed ik dat zelf ook nog hoor, maar zie er eigenlijk het nut niet van in. Zeker sinds de \"verwijderde\" boekingen als functionaliteit erbij gekomen is. Mocht je eens per ongeluk iets verwijderd hebben....
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Jasper Tielen

Ik verzend de ene keer per mail (meestal bij vooruitbetaling of voor rechtstreekse zendingen)
En anders print ik de PDF zelf en doe hem in de doos.

Vind het zelf wel prettig als ik een doos open dat ik zie wat er in hoort te zitten.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Herman

Dan gebruik je een factuur als pakbon, een pakbon als controle document bij een fysieke zending is uitermate belangrijk.

Jasper Tielen

Yep,

pakbon zit er niet in (al is het te maken natuurlijk)
Maar ik vind het prima zo.
Hoef ik hem ook niet als extra handeling te mailen.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

DaMenaCe

Het bedrijf wat ik heb overgenomen werkte alleen met facturen per post.
Ik heb iedereen ingelicht dat ik ze per e-mail zou sturen. Iedereen is zonder problemen akkoord gegaan.
Dus voor mij alleen PDF facturen per e-mail.

schiphorst.v

Ik doe alles vanuit Acumulus en dan PDF in mail. Werkt super.

Benny

Uitsluitend als pdf uit Acumulus. Deze optie gebruik ik niet alleen voor facturatie maar voor alle correspondentie vanuit Acumulus met derden.
Reuze handige tool en gebruik uitsluitend de mail optie.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Edward Hendriks

Sommige (grote) bedrijven willen graag nog een factuur per post, maar de meeste stuur ik als pdf.

Juul Meulenkamp

Ik stuur het bij voorkeur als pdf, maar ik mis de knop documenten om een extra bijlage mee te sturen.

Juul Meulenkamp

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jedidiah

ik stuur bijna altijd een factuur in pdf formaat, maar niet direct vanuit acumulus

Coffee etc

Facturen stuur ik meestal met de producten, dus op papier.  En ik gebruik de PDF versie niet, omdat de output is niet helemaal als ik wil het hebben, en met de Word versie is het makkelijk om een paar tweaks te doen. Bijvoorbeeld vind ik het duidelijker voor de product regels uitgelijnd te worden.

radeoxx

Sorry, verkeerd geklikt.

Ik stuur altijd een factuur in PDF formaat maar niet direct vanuit Acumulus.

wmdigitalservices


Marcel Bakker

verstuur ook enkel maar de PDf. Werkt perfect zo. zeker nu het naar meerdere adressen tegelijk kan.
www.mbis.nl voor webhosting en design. Speciaal gericht op starters

Es

Ik verstuurde nog veel per post, maar ga nu over op pdf via mail. Dat is toch wel de toekomst  ;)

Marcel Riepe

Mijn elektronische en papieren administratie van facturen draait om de pdf, afdruk maken in pdf, opslaan in map, afdrukken voor verzending en opslaan in archief. Mijn klanten hebben liever papier, dus lever ik die service. Werkt erg goed.
Met vriendelijke groet,
Marcel Riepe
Plutosoft Den Helder
http://www.plutosoft.nl

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Voedingsadviescentrum

Wij gebruiken bijna altijd de PDF factuur - werkt perfect en prettig dat registratie automatisch bijgehouden wordt in Acumulus  :D  :D  :D .
Natuurlijk blijven er klanten welke deze op papier willen en die service verlenen we dan ook.
Eerste check doen we wel altijd met Word document waar we deze ook voor eigen administratie mee afdrukken.

Annalies Janssens

gewetensvraagje: waarom print je m nog uit voor je eigen administratie....gewoonte? Bij mij ook hoor, tot een half jaar geleden. Zou niet meer weten waarom ik het ooit uitgeprint heb....
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

olindata

Altijd PDF. Wel moet ik zeggend dat voor minstens een van mijn klanten die factuur rechtstreeks naar zijn spam gaat omdat de factuur van walterheck@olindata.com verstuurd wordt, maar door de acumulus server verstuurd wordt, dat vinden de wat strictere spam filters dus niet zo fijn. Sindsdien stuur ik achter de eerste factuur naar een klant altijd een handmatige email aan om te vragen of ze hem hebben gekregen. Just FYI :)

Stienser

Ik doe het nog alleen per post maar zie dat ik een uitstervend ras ben op dat gebied.
Toch maar meer via mail dan.

Karen Töning

Citaat van: StienserIk doe het nog alleen per post maar zie dat ik een uitstervend ras ben op dat gebied.
Toch maar meer via mail dan.
Heeft ook z\'n charmes.

Herman


Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Brievenpost gaat steeds minder worden, maar het aantal online aankopen neemt flink toe dus pakjes bezorgen zal de hoofdtaak voor ze zijn.

Jedidiah

ik download het als Word document pas het aan en stuur het op als PDF.

tomvos

Ik benut niet de pdf functie rechtstreeks vanuit Acumulus, maar maak  eerst een tekstdoc. en kopieer dit in mijn klaarstaande lege template met logo. Dan print ik via een virtuele PDF printer naar een bestand. ( 995.com. is freeware met kleine ad. of tegen zeer lage prijs een snelle pdfmaker)  )  Alles netjes als word en pdf document. Wie schrijft die blijft. Overigens is het raadplegen van reeds eerder verstuurde facturen voor mij iets overzichtelijker via mijn papieren printje. ( valt mee, +/- 150 per jaar  :cool: )


pvdvossen

Altijd PDF, voor m\'n eigen print, om digitaal te bewaren en op te sturen naar de klant per mail.