Hoofdmenu

paypal import [INGEBOUWD]

Gestart door bhodi, 04 oktober, 2011, 17:23:16

Vorige topic - Volgende topic

bhodi

Hallo,

Ik heb zojuist een demo account aangemaakt om te testen of ik Acumulus kan gebruiken ipv het pakket wat ik nu gebruik.
Reden hiervoor is de nieuw aangemaakte koppeling met biedmeer webshops.

Het importeren van mijn Ing gegevens gaat perfect, echter lijkt het erop dat er geen mogelijkheid is om ook paypal gegevens te importeren, klopt dat of zie ik iets over het hoofd? Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om gegevens over te zetten van mijn huidige programma (e-boekhouden) naar Acumulus, of wordt dat een handmatige actie?

alvast dank voor de eventuele antwoorden en met vriendelijke groet,

Sylvester

Karen Töning

Citaat van: bhodiHallo,

Ik heb zojuist een demo account aangemaakt om te testen of ik Acumulus kan gebruiken ipv het pakket wat ik nu gebruik.
Reden hiervoor is de nieuw aangemaakte koppeling met biedmeer webshops.

Het importeren van mijn Ing gegevens gaat perfect, echter lijkt het erop dat er geen mogelijkheid is om ook paypal gegevens te importeren, klopt dat of zie ik iets over het hoofd? Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om gegevens over te zetten van mijn huidige programma (e-boekhouden) naar Acumulus, of wordt dat een handmatige actie?

alvast dank voor de eventuele antwoorden en met vriendelijke groet,

Sylvester

Hallo Sylvester,
voor PayPal kun je in Beheer een aparte rekening aanmaken en net zo behandelen als een gewone zakelijke rekening in Acumulus.

Vriendelijke groeten,
Karen Töning

Bert-Jan

Ik wil wel kijken of ik een import voor Paypal kan maken. Ik zag dat er een CSV-download mogelijk is alleen heb ik geen transacties de laatste tijd.

Zou je een CSV-download kunnen mailen naar klantenservice@acumulus.nl?

Het is helaas niet zomaar mogelijk om gegevens van andere pakketten zomaar in te lezen omdat deze veelal veel complexer in elkaar steken dan Acumulus. Met de import van bankmutaties kun je echter wel relatief snel veel boekingen toevoegen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bhodi

Beste Bert-Jan,

Ik heb zojuist een (voorbeeld)csv file van een recente export uit paypal gemaild naar het gemelde adres.
Mijn vermoeden is overigens dat deze vraag wel vaker gaat komen nu jullie biedmeer klanten aantrekken.
De meeste webwinkels doen veel via paypal ;)

alvast dank voor de moeite

Met vriendelijke groet,

Sylvester Sleeman

Bert-Jan

Dankjewel. Ik hoop er vanavond naar te kunnen kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik zie alleen USD als valuta. Is het ook mogelijk een export te maken waarbij de bedragen in euro\'s worden weergegeven?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bhodi

Zit inmiddels in de klantenservice mailbox

Met vriendelijke groet,

Sylvester Sleeman

Bert-Jan

Is nu ingebouwd.

Edit: maak een aparte rekening aan in Acumulus voor PayPal.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bhodi

Hoi Bert-Jan,

Bedankt voor deze supersnelle actie!  dit maakt het testen voor mij een stuk aangenamer :)

Ik heb inmiddels een aantal paypal exports geïmporteerd en ik heb wat tips voor verbetering voor het gebruik van deze nieuwe import functie.

Zo merk ik dat \"rekening\" en \"tegenrekening\" leeg blijven, ik ga er gemakshalve even vanuit dat dit soort zaken gerealiseerd kunnen worden door het koppelen van de juiste velden in de DB van acumulus met de \"cellen\" in de geëxporteerde csv ?
Als dat het geval is dan heb ik het volgende verzoek:
koppelingen:
Acumulus - paypal CSV
\"Rekening\" - \"naar e-mailadres\"
\"Tegenrekening\" - \"van e-mailadres\"
\"naam\" (denk ik) - \"naam\"

\"objecttitel\" en \"valuta\" zijn al gekoppeld zag ik, perfect!

Ik hoop dat het zo simpel werkt als ik hier schets, ik gok ook maar even wat :)

nogmaals dank en met vriendelijke groet,

Sylvester Sleeman

Bert-Jan

Gaat wel lukken. Ik zat even te twijfelen over die aan en van adressen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Van en aan ook ingebouwd.

Alleen denk ik dat deze ook omgedraaid moeten kunnen worden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bhodi

De velden \"rekening\" en \"tegenrekening\" staan op dit moment verkeerd om. Nu staat namelijk mijn rekeningnr (in paypal dus mijn email adres) bij \"tegenrekening\". En een hoop betalingen krijgen geen omschrijving mee, naar mijn ID kan je daar het beste het \"naam\" veld vanuit de csv voor gebruiken. Dit is het enige veld waar altijd iets in staat (waar je wat meer kan). Zo is bv het csv veld \"objecttitel\" heel handig alleen is dit in veel gevallen leeg, ik denk dat dit alleen gevuld wordt als de tegenpartij dit handmatig invult. Ik denk dat je alle nodige info hebt als je \"objecttitel\" en \"naam\" (gecombineerd) weer zou kunnen geven in het import window.

Met vriendelijke groet,

Sylvester Sleeman

Bert-Jan

Ik heb e.e.a. aangepast. De rekening en tegerekening zijn omgedraaid.

Wat ik mij afvraag: moeten de rekening en tegenrekening niet worden gedraaid als het bedrag positief is?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bhodi

Hoi Bert-Jan,

Perfect !
Voor mij een prima te gebruiken manier om paypal te importeren.
Ik zie nu wat je bedoeld met het omdraaien van rekening en tegenrekening. Het importeren van paypal werkt nu anders dan bv ing import, omdat paypal het principe \"betaling van email adres naar email adres\" hanteert. Dus als ik iets betaal staat mijn rekening (mail adres) bij \"van email adres\", en komt het dus in de acumulus import lijst bij \"rekening\" te staan, en als ik geld ontvang draait dat om, dus dan is mijn rekening de acumulus \"tegenrekening\" ... Dit is denk ik niet zoals jullie de benamingen \"rekening\" en \"tegenrekening\" bedoeld hebben. Rekening zal waarschijnlijk altijd je eigen rekening zijn en de tegenrekening altijd van de tegenpartij ongeacht je geld ontvangt of betaald.
Als dat het geval is kan je idd beter de twee wisselen bij negatief of positief bedrag.

Ik ben al blij zoals het nu is, maar voor de eenduidigheid en gebruikersgemak (wat bij jullie natuurlijk een behoorlijke groot aandachtspunt is) is het een id om te gaan \"draaien\". Wat je ook zou kunnen doen, maar dat is denk ik meer werk, is bij het importeren van een paypal csv de benaming \"rekening\" en \"tegenrekening\" veranderd in \"van rekening\" en \"naar rekening\".

Als ik nog wat voor je testen, dan vind ik dat geen probleem.

Met vriendelijke groet,

Sylvester Sleeman

Bert-Jan

Zou je een bestand willen sturen met wat meer regels, zowel positief als negatief zodat ik die omkering goed kan maken?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bhodi


monique

ik vraag me af of er ook een import mogelijk is met multisafepay?
Daar komen veel van mijn betalingen op binnen ( ook paypal dus ben blij dit te lezen)

Bert-Jan

Heeft Multisafepay ook een export van mutaties?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

monique

ik heb de mogelijkheid binnen multisafepay om een MT940 exportbestand of een exel exportbestand bestand te exporteren/downloaden...dus ik weet niet of het daarmee kan?

Bert-Jan

Is het Excel of eigenlijk CSV? Kun je een voorbeeldje mailen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

monique

ben ermee bezig, moet even kijken hoe, momentje

monique

heb je een mailadres voor me? Dan kan ik een bestandje doorsturen..

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

monique


Bert-Jan

Ik ben bang dat dit niet lukt. Acumulus kan geen xls-bestanden of MT940-bestanden inlezen. Wel CSV.

Ik hoopte dat het een CSV-bestand zou zijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Con

Hoi Bertjan,

Sinds van de week hebben wij Paypal op de webshop.

Nu lees ik hier dat het mogelijk is de Paypal-transacties te importeren.

Echter... Hoe exporteer ik de paypal-transacties richting acumulus? (is dat ne zoiets als van een gewone bank of..) ?

groetjes

Con Zaat
voor stedenbouwkundig advies:    www.CZTadvies.nl

Bert-Jan

Je kunt ook bij Paypal transacties exporteren naar csv. Die kun je weer inlezen in Acumulus net als de bankmutaties.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)