Hoofdmenu

Importeren van bankgegevens

Gestart door G, 11 december, 2009, 10:40:34

Vorige topic - Volgende topic

G

Ik heb behoorlijk wat transacties lopen op de bank. Nu heb ik in mijn eigen excel sheet wel een importeer module geschreven.

Nu heeft een affiliate me gewezen op jullie pakket, en zie ik het wel zitten om over te stappen. Echter, een import module is wel een minimale vereiste (en dat is echt niet heel lastig om te schrijven).

Is dit in scope (road map)? Zo ja, voor wanneer?

Bert-Jan

Ik denk op dit moment niet dat een import van gegevens zal worden gebouwd.

http://www.acumulus.nl/forum/viewtopic.php?id=104
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G

Ik doel niet op al die custom excel bestanden die iedereen voor zichzelf heeft. Dat is veel te veel werk en nagenoeg niet te automatiseren. Echter, ik doel op de export bestanden van bijv. Rabobank internet bankieren. Dat is gewoon standaard comma separated format dat je eenvoudig kunt parsen.

Bert-Jan

Het importeren is altijd slechts de eerste stap. Daarna moet elke regel verder worden geboekt.

In Acumulus bestaat deze scheiding niet, alles gaat in één keer de boeken in.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

JeroenHimself

Is het niet iets om een tussenscherm te tonen waarbij je voor iedere afschriftregel de parameters van die boekingsregel kunt instellen, en uiteindelijk onderaan de lijst een knop \"Boeken\". Het is dan slechts een soort \"Batch boeking functie\" uiteindelijk. Je zou hiermee al een grote efficiencyslag kunnen maken naar mijn mening!
Jeroen

Bert-Jan

Ik denk daar over na. Het is wel iets wat niet zomaar gerealiseerd is.

Waar ik een beetje over twijfel is de kans dat zaken dubbel geboekt kunnen worden. Hebben de exports van de bank een uniek ID?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

JeroenHimself

Jeroen

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

JeroenHimself

Met grote vreugde zie ik dat er toch een eerste opzet van een import functionaliteit geimplementeerd is.. goed bezig Acumulus!
Jeroen

Paul Houkes

Niet alleen geimplementeerd, Jeroen, maar ook nog uitstekend bruikbaar! Het neemt me veel werk uit handen.
Paul.