Hoofdmenu

eenmanszaak, voorraad en belasting

Gestart door Joost Baelemans, 05 november, 2011, 14:57:34

Vorige topic - Volgende topic

Joost Baelemans

Hoi,
ik hoor heel vaak, dat je over je voorraad ook belasting moet betalen.
geldt dit ook voor een eenmanszaak?

hoe is dit in acumulus verwerkt en hoe verwerk ik dit in mijn belastingaangifte?
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

Bert-Jan

Werk je met voorraadwaardering of trek je alle inkopen altijd direct af van de winst?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joost Baelemans

Ik denk dat ik het altijd direct vd winst aftrek, ik kies namelijk in acumulus voor inkopen ( voorraad) en hoe wel voor mezelf overzicht in excel bij en pas 1 keer per maand dan zo mijn voorraad goederen aan in acumulus
( is dit corect?)
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

Joost Baelemans

Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP

Bert-Jan

Citaat van: Joost Baelemansen pas 1 keer per maand dan zo mijn voorraad goederen aan in acumulus
Kun je aangeven, hoe je dit boekt?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Wanneer je aan voorraadwaardering doet, dan boek je de inkopen van voorraad eerst als een zakelijke uitgave en daarna als balanspost voorraad met resultaatcorrectie. Met de eerste boeking wordt de winst verlaagd maar met de tweede weer verhoogd.

Aan het einde van het jaar dien je dan jouw voorraad te waarderen en als de waarde lager is geworden door verkoop of bijvoorbeeld bederf, boek je een afwaardering met resulaatcorrectie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joost Baelemans

Oke, dank je..dus zoals ik het nu doe is het goed (boeken voor verkoop) en op einde van het jaar mijn voorraad goederen op de balans zetten van acumulus via de balans post?
Joost Baelemans

NLP Master coach | Business Coach voor de ZZP