Hoofdmenu

PER 1 DECEMBER MAG STILZWIJGEND VERLENGEN NIET MEER

Gestart door Bert-Jan, 15 november, 2011, 12:06:07

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Op 1 december 2011 treedt de Wet Van Dam in werking. Doordat deze wet het stilzwijgende verlengen van bepaalde overeenkomsten vergaand aan banden legt, zal de inwerkingtreding een grote impact hebben op bedrijven. Zeker omdat er geen overgangsrecht van toepassing is en de wet dus ook gaat gelden voor lopende contracten. Bedrijven moeten dus niet alleen hun algemene voorwaarden voor 1 december 2011 hebben aangepast in overeenstemming met de Wet Van Dam, ze moeten de wijzigingen in de algemene voorwaarden tevens hebben doorgegeven aan hun huidige klanten.

http://www.solv.nl/weblog/per-1-december-mag-stilzwijgend-verlengen-niet-meer/18545
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DaMenaCe

Citaat van: Bert-JanOp 1 december 2011 treedt de Wet Van Dam in werking. Doordat deze wet het stilzwijgende verlengen van bepaalde overeenkomsten vergaand aan banden legt, zal de inwerkingtreding een grote impact hebben op bedrijven. Zeker omdat er geen overgangsrecht van toepassing is en de wet dus ook gaat gelden voor lopende contracten. Bedrijven moeten dus niet alleen hun algemene voorwaarden voor 1 december 2011 hebben aangepast in overeenstemming met de Wet Van Dam, ze moeten de wijzigingen in de algemene voorwaarden tevens hebben doorgegeven aan hun huidige klanten.

http://www.solv.nl/weblog/per-1-december-mag-stilzwijgend-verlengen-niet-meer/18545

Ik schrok van dit bericht. Kan toch niet waar zijn dat mijn klanten (allemaal bedrijven) zo makkelijk kunnen opzeggen. Gelukkig lees ik in het artikel dat het (voor nu) alleen om consumenten gaan. Zie :
------------
Deze bepalingen zien in beginsel alleen op klanten die consument zijn. De Wet Van Dam heeft daarmee geen betrekking op business-to-business contracten. Van belang is wel dat kleine bedrijfjes en ZZP'ers in sommige gevallen ook een beroep kunnen doen op de zwarte en grijze lijst.
------------

Ik vraag mij af wanneer ze dit gaan doen voor business-to-business contracten...

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)