Hoofdmenu

Inclusief BTW

Gestart door Enver, 21 november, 2011, 10:17:48

Vorige topic - Volgende topic

Enver

Graag de mogelijkheid om producten inclusief BTW op te nemen.

Er is helaas geen connectie tussen de webshop mijnwebwinkel en Acumulus.
Ik neem elke verkochte product op in Acumulus. Bedragen in de shop zijn  inclusief btw en moet met een calculator elke regel eerst berekenen zonder btw.
Enver Tanriverdi www.tane.nl

Annalies Janssens

Via beheer, producten, kun je het bedrag inclusief BTW invoeren. Het bedrag excl. wordt dan automatisch berekend.
Ook bij het handmatig invoeren per regel in de factuur, kun je meteen naar het bedrag incl. BTW gaan.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

In aanvulling op Annelies:

je kunt tegenwoordig in het factuursjabloon ook aangeven dat de prijzen op de factuur inclusief BTW moeten worden getoond.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Enver

Super bedankt voor de tips.
Beide opties werken inderdaad.
inclusief is grijs van kleur en dacht dat je deze niet kon veranderen..

Inclusief op de factuur gebruik ik inderdaad vanaf de eerste dag dat deze beschikbaar was..

Nu nog samenwerking met Mijnwwebwinkel.nl
Wel jammer dat mijnwebwinkel niet meewerkt.
Verhuizing bv naar biedtmeer kost gewoon heel veel tijd als je paar honderd producten hebt.
Enver Tanriverdi www.tane.nl

carla

Bert-Jan,
Kun je dan ook het bedrag waarover de korting berekend wordt inclusief BTW laten vermelden?
Het staat nu zo verwarrend voor de klant.

Bert-Jan

Dat is, als het goed is, het geval.

Kortingsregels worden op dezelfde wijze getoond als de andere regels.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

carla

Niet het bedrag waarover de btw berekend wordt. Stel het subtotaal is 500 (incl. btw dus) dan geeft de kortingsregel: 10% korting over 471 nog wat. Ik weet wel dat dat het bedrag excl. btw is, maar mijn klanten niet. Ik denk dat dat verwarring schept.
Het zou dan al duidelijker zijn als er alleen staat \'10% korting\".

Bert-Jan

Aha, ik begrijp het.

Je kunt de omschrijving altijd aanpassen voordat de factuurregel wordt toegevoegd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

carla

Ja, dat deed ik ook al, maar ik dacht als het ingebouwd kan worden scheelt het weer een handeling.
Bedankt in ieder geval.

Carla