Hoofdmenu

Magento-koppeling gebouwd

Gestart door Bert-Jan, 26 november, 2011, 20:40:34

Vorige topic - Volgende topic

Scirocco

Citaat van: Bert-JanEn staat Magento Go externe plugins toe?

Jazeker.
Kijk hier maar:
http://www.magentocommerce.com/magento-connect/catalogsearch/result/?q=&pl=3&te=1

Scirocco

Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: SciroccoKan ik er vanuit gaan dat jij je wel hier voor wilt inzetten door dit te laten maken door Neshmedia?
Ik zou eerst willen weten hoe groot de gebruikersgroep ongeveer is. Ik kende Magento Go nog niet.

Heb jij een idee om hoeveel sites dit in Nederland ongeveer gaat?

Ik heb navraag gedaan bij Magento Go, en ze zeggen veel klanten te hebben in Nederland, maar kunnen helaas geen getal noemen.
Voor de ontwikkelaar is het interessant om hier te kijken:
http://www.magentocommerce.com/magento-connect/new_developer

Scirocco

Citaat van: neshmedia@Scirocco

Dit moeten we eerst even met Bert overleggen.

Als u zich aanmeldt bij Magento, is het mogelijk om contact te hebben met de afdeling die gaat over de extensies, en dan is het mogelijk om een beeld te krijgen om hoeveel klanten het gaat.

Dit is de link:
http://www.magentocommerce.com/magento-connect/new_developer

Bert-Jan

Citaat van: SciroccoAnders heb ik talloze keuzes aan boekhoudprogramma\'s.
Weet jij welke programma\'s dat zijn?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Scirocco

Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: SciroccoAnders heb ik talloze keuzes aan boekhoudprogramma\'s.
Weet jij welke programma\'s dat zijn?

Nog niet, maar er zullen ongetwijfeld meerdere administratie programma\'s bestaan, maar hiervoor geldt ook hetzelfde, dat ze geen Magento Go extensie hebben.
Ik hoop dat dit wel gaat komen met jouw programma, want dan spring je er bovenuit.

Bert-Jan

Ik heb nu een poll gestart om een beetje te meten hoe groot de behoefte is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Scirocco

Citaat van: Bert-JanIk heb nu een poll gestart om een beetje te meten hoe groot de behoefte is.

Oke mooi, ik ben benieuwd wat eruit komt.

Femke

ehm, ik zie nu dat mij een aantal dingen gevraagd zijn over magento enz.? Mijn site heeft even plat gelegen maar is weer in orde op een paar engelse woorden na dan. Hebben jullie nog iets nodig? Wil je direct contact met mij dan kun je mij beter even mailen en vermelden dat je van acumulus bent van dit draadje.
femke@natuurmake-up.nl  dank je wel.
En (schaam schaam) wat is nou magento go en wat is de extra waarde van go met wat ik nu heb? ik vind dat de extensie die ik nu heb prima draaid ik ben heel tevreden, alleen boek ik nu mijn mutaties in en heb ik een nieuwe vraag ondekt; hoe boek je nou de betalingen van in mijn geval sisow? die gaan via mijn shop via ideal en dat is dus sisow, die keren mij 1 keer per peek uit en verdienen daar natuurlijk weer wat aan dus die bedragen kloppen niet.. Maar misschien is het handig als ik daar even over mail, ga ik zo doen.
'practice and all is coming'  ~ Sri Pattabhi Jois

Scirocco

Citaat van: Bert-JanIk heb nu een poll gestart om een beetje te meten hoe groot de behoefte is.

Hallo Bert,

Het is een tijd geleden dat ik wat heb gehoord van je.
Hoe staan de zaken er ondertussen voor?

Ik hoor graag van je.

Bert-Jan

Tot nu toe is er erg weinig animo. We investeren hier alleen in wanneer wij verwachten de kosten te kunnen terug verdienen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Scirocco

Citaat van: Bert-JanTot nu toe is er erg weinig animo. We investeren hier alleen in wanneer wij verwachten de kosten te kunnen terug verdienen.
Dat begrijp ik.

Zijn de kosten zo hoog hiervoor?

Bert-Jan

Dat ligt er aan of het iets oplevert.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Scirocco

Citaat van: Bert-JanDat ligt er aan of het iets oplevert.
Hallo Bert,

Morgen loopt mijn proefaccount af van Accumulus.
Is het mogelijk om dit maandelijks te betalen?

Bert-Jan

Dat kan. Maandelijks of per kalenderjaar. Bij dat laatste wordt 5% korting gegeven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Scirocco

Citaat van: Bert-JanDat kan. Maandelijks of per kalenderjaar. Bij dat laatste wordt 5% korting gegeven.
Bedankt.

En hoelang betreft de opzegtermijn?

Bert-Jan

Er geldt een minimum van 12 maanden. Vanaf 11 maanden is de opzegtermijn een maand.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre

Ik ben overgestapt naar Magento 1.7 en merk dat de plugin niet werkt, ik krijg de melding \"Invalid XML\".
Ik begrijp uit dit topic dat een nieuwe versie er voorlopig ook niet in zit?  :(

Kan Nesh niets met de huidige code? Ik zie dat bij Virtuemart/Joomla ooit dezelfde foutmelding verscheen en zij dit hebben opgelost...

Bert-Jan

Ik zal eens overleggen met Neshmedia.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre

Citaat van: Bert-JanIk zal eens overleggen met Neshmedia.

Oh, je had al gereageerd voordat ik mijn bericht had bewerkt, jij bent snel!  :D

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre

Nog niet toevallig een reactie van Nesh? (Je had het vast wel laten weten maar ik kan het erg goed gebruiken :-) )

Bert-Jan

De vraag is even hoeveel gebruikers er zijn van 1.7

Zijn hier meer Magento-gebruikers met 1.7?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre

Op een eerdere poll kwam al niet zo veel reactie helaas...Ik lees in dit topic dat Natuurmake-up hetzelfde probleem had en in de laatste post aangeeft dat zij/hij nu tevreden is met de extensie. Ik ben erg benieuwd of deze shop nu een werkende Acumulus koppeling heeft en hoe de foutmelding dan opgelost is.

Scirocco

Citaat van: Bert-JanDe vraag is even hoeveel gebruikers er zijn van 1.7

Zijn hier meer Magento-gebruikers met 1.7?

Hallo Bert-Jan,

Mijn onderneming zal ik deze maand beëindigen.
Kan ik dan ook het boekhoudprogramma stoppen?

Bert-Jan

Wat jammer om te horen. We kunnen het abonnement eerder stoppen als je een uitschrijvingsbewijs van de KVK kan mailen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Scirocco

Citaat van: Bert-JanWat jammer om te horen. We kunnen het abonnement eerder stoppen als je een uitschrijvingsbewijs van de KVK kan mailen.

Bedankt.
Zodra ik het heb, mail ik het door.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mike van Egmond

Dag Bert-Jan,

Ikzelf gebruik 1.7 bij 2 websites/bedrijven en heb ookn2 accounts bij Acumulus. Ik zou erg graag van de koppeling gebruik willen maken en kom er eigenlijk pas net achter dat er iets fout gaat met 1.7.
Vorige week nog iemand aangeraden om ook acumulus te gaan gebruiken icm deze koppeling, hoop dat er genoeg animo is om de werking met 1.7 op korte termijn te realiseren.

Gr,

Mike

Scirocco

Citaat van: Bert-JanIs prima.

Hallo Bert,

Ik heb vandaag mijn uitschrijvingsbewijs ontvangen van de Kvk.
Naar welk email adres moet ik dit opsturen naar jou?

Mvg

Bert-Jan

klantenservice@acumulus.nl
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

BenvanStreek

Sinds 20 december gaat er wat mis met de koppeling tussen Magento en Acumulus. Ik krijg de volgende melding na het inboeken van de factuur:

Fout tijdens verbinding met de Acumulus-server

In de bijlage een screenshot van de melding die dus zichtbaar wordt na het inboeken van de factuur.

RuudMartens

We hebben nu als webshop driekwart jaar met veel plezier gebruikt gemaakt van prestashop in combinatie met acumulus. Vanaf volgende maand willen we overstappen naar magento 1.7 om het systeem verder te automatiseren. We hebben dus om dit te realiseren wel een werkende koppeling nodig.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

RuudMartens

Nice, ben benieuwd, wilde eigenlijk de koppeling vandaag al inbouwen maar mag dus even wachten. Kan je een indicatie geven wanneer de module beschikbaar zal zijn?

Bert-Jan

Helaas nog niet. Ik heb nog geen contact gehad met Neshmedia.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Neshmedia gaat een plugin voor Magento 1.7 maken.

Dit kan enkele weken duren.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Deinternetbo

Bert-Jan,

Heb jij concreet hoeveel weken, wil dit namelijk gelijk meenemen voor dit jaar.
Ben ondanks dat ik al 2 jaar gebruik maak van jullie boekhoudpakket er afgelopen week pas achter gekomen dat er een Magentokoppeling mogelijk is.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DeGroeneVrouw

Vraag :-)

Ik heb de koppeling voor Magento laten installeren door mijn webbouwer. Het bestandje dat niet klopte heb ik vervangen en mijn inloggegevens ingevuld, maar het werkt niet!

Het probleem:
- ik kan geen facturen aanmaken (en moet dus nu alles via een pakbon versturen)
- de bestellingen blijven daardoor ook op 'processing' staan en gaan niet over op \'complete\'.
- sinds de installatie krijgen klanten de bevestigingsmail 4x

De webbouwer wil hier wel naar kijken, maar heeft i.p. alles goed gedaan en kent Acumulus niet, dus het kost haar waarschijnlijk vrij veel tijd.

Is er iemand die dit probleem herkent en aan mij (als computernitwit) wil uitleggen hoe ik het kan verhelpen?
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

DeGroeneVrouw

Nog een aanvulling: ik krijg in de mail ook telkens de foutmelding  \"Import Acumulus API Error Report\", met als inhoud \"Error: authentication failed\". Iemand een idee?
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

Bert-Jan

Dan heb je waarschijnlijk niet de juiste inloggegevens ingevuld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DeGroeneVrouw

Dat kan, maar met die inloggegevens kan ik wél inloggen via de site... dus ik ging er vanuit dat het de juiste waren.
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

DeGroeneVrouw

Goed nieuws! Ik heb wat dingen veranderd aan de volgorde van invullen en nu lijkt het te werken! Ik krijg in elk geval geen foutmelding meer, en voor het eerst is de koppeling naar Acumulus gelukt :-)

Ik moet nog wel \'handmatig\' een factuur aanmaken (door op de knop \'factuur\' te klikken en dan de factuur in te boeken). Voorheen ging dit \'vanzelf\' als men met iDeal betaalde. Klopt het dat dit nu niet meer vanzelf gaat?
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

Bert-Jan

Bedoel je dat je de factuur in Magento moet aanmaken?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DeGroeneVrouw

Ja. Hoe het vroeger ging:

- bij een bestelling dmv vooruitbetaling via bank, moest ik na het verzenden nog een factuur aanmaken in Magento voordat de bestelling op \'Complete\' kwam te staan
- bij een bestelling dmv iDeal hoefde ik de bestelling alleen maar te \'verzenden\'en dan kwam hij automatisch op \'Complete\' (en werd er ook automatisch een factuur aangemaakt)

Nu moet ik in beide gevallen (dus ook bij iDealbetaling) nog een factuur aanmaken. Dat is een kwestie van op \'factuur\' klikken en dan de factuur inboeken, maar het is toch onhandiger dan automatisch...
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

Bert-Jan

Mmm, ik ken Magento eerlijk gezegd niet. Wellicht weten de mensen van Neshmedia een antwoord.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Femke

Ik krijg nu af en toe (+/-om de 8 bestellingen)  toch nog steeds een \'invalid XML\' fout tijdens verbinding acumulus server. Erg vervelend, maar ik hoop op een oplossing! Wie o wie ?
'practice and all is coming'  ~ Sri Pattabhi Jois

Bert-Jan

Dan is er nog iets niet goed met de codering.

Kun je zien of er speciale tekens in de betreffende boeking zitten zoals a met een streepje e.d?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

fancee

Wanneer ik een factuur wil inboeken krijg ik steeds de melding: Fout tijdens verbinding met de Acumulus-server: invalid XML
Nu krijg ik steeds bestellingen binnen, maar de factuur kan ik helaas niet exporteren naar Acumulus.
Heel vervelend, want de financiele administratie loopt hierdoor scheef.

Ik heb hier nooit problemen mee gehad, totdat ik van de week ben overgegaan op een andere Hosting, sindsdien doet deze fout zich voor.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Guido

Beste fancee,

Een mogelijke oorzaak is dat de nieuwe hostingprovider geen volledige XML ondersteuning in PHP heeft ingezet. Om dit te controleren kun je een nieuw .php bestand op je website zetten (bijvoorbeeld test_test.php) met de volgende inhoud:



(verder niets)

Vervolgens browse je met je internet browser naar http://jouwwebsite.nl/test_test.php

Daar verschijnt dan (als het niet door de hoster wordt afgeschermd) de configuratie van PHP van de hostingprovider in een mooi paars overzicht. In dit overzicht zou \"libxml\" aan moeten staan.

Mocht je twijvelen dan kun je mij prima even naar die pagina wijzen zodat ik het voor je kan controleren.

Met vriendelijke groet,
Guido Passet.

ps: of staat er Invalid XML characters?