Hoofdmenu

Magento-koppeling gebouwd

Gestart door Bert-Jan, 26 november, 2011, 20:40:34

Vorige topic - Volgende topic

fancee

Beste Guido,

bedankt voor je advies!
Ik laat de programmeur er even naar kijken, mocht die er niet uitkomen dan hoor je van mij.
Hoop dat het gaat lukken :-)

Groeten Charita Hung

Guido

Prima. Let wel, het kan van alles zijn.. dit zou echter het eerste zijn waar ik naar zou kijken ;)

fancee

Beste Guido,

de programmeur heeft een test gedaan, maar de melding blijft helaas nog steeds hetzelfde. Hij heeft de test URL doorgegeven. Kan jij bekijken of de instellingen kloppen? En moet ik de URL prive sturen? gr. Charita
Citaat van: GuidoBeste fancee,

Een mogelijke oorzaak is dat de nieuwe hostingprovider geen volledige XML ondersteuning in PHP heeft ingezet. Om dit te controleren kun je een nieuw .php bestand op je website zetten (bijvoorbeeld test_test.php) met de volgende inhoud:



(verder niets)

Vervolgens browse je met je internet browser naar http://jouwwebsite.nl/test_test.php

Daar verschijnt dan (als het niet door de hoster wordt afgeschermd) de configuratie van PHP van de hostingprovider in een mooi paars overzicht. In dit overzicht zou \"libxml\" aan moeten staan.

Mocht je twijvelen dan kun je mij prima even naar die pagina wijzen zodat ik het voor je kan controleren.

Met vriendelijke groet,
Guido Passet.

ps: of staat er Invalid XML characters?

Guido

Stuur de url maar in een PM of email. Dan kijk ik er morgen even naar. De rest van de avond ben ik verhinderd.

mdlinteractive

Beste Fancee, Guido,


Deze fout had ik ook. Lag aan dat de linebreaks werden meegenomen in de uiteindelijke ge-encodeerde XML call.
Deze fout heb ik opgelost door in app/code/local/Marondo/Acumulus/Model/Sale/Oberserver.php op regel 83 (na de encode) de linebreak te replacen:

$xml_string = str_replace(\"%0D\",\"\",$xml_string);

net voor curl de uiteindelijke call maakt.

Hiermee moet je geholpen zijn...



Citaat van: fanceeBeste Guido,

de programmeur heeft een test gedaan, maar de melding blijft helaas nog steeds hetzelfde. Hij heeft de test URL doorgegeven. Kan jij bekijken of de instellingen kloppen? En moet ik de URL prive sturen? gr. Charita
Citaat van: GuidoBeste fancee,

Een mogelijke oorzaak is dat de nieuwe hostingprovider geen volledige XML ondersteuning in PHP heeft ingezet. Om dit te controleren kun je een nieuw .php bestand op je website zetten (bijvoorbeeld test_test.php) met de volgende inhoud:



(verder niets)

Vervolgens browse je met je internet browser naar http://jouwwebsite.nl/test_test.php

Daar verschijnt dan (als het niet door de hoster wordt afgeschermd) de configuratie van PHP van de hostingprovider in een mooi paars overzicht. In dit overzicht zou \"libxml\" aan moeten staan.

Mocht je twijvelen dan kun je mij prima even naar die pagina wijzen zodat ik het voor je kan controleren.

Met vriendelijke groet,
Guido Passet.

ps: of staat er Invalid XML characters?

Femke

oh wat lastig, ik had gedacht automatisch antwoord te krijgen op mijn bericht. Vandaar dat ik nu pas de reactie zie op mijn vorige vraag. (over de ivalid xml)
Er zitten geen rare tekens in.

Maar nu heb ik een volgende vraag;

Ik heb in februari een flinke korting gegeven via de shop en nu klopt geen een factuur daarvan. de rest verschilt af en toe eens een cent, dat zal wel, maar ik heb het idee dat het nu om de btw gaat, ik kan dat nergens vinden in de backend van magento of het aan mijn instellingen ligt of dat er iets mis gaat met de communicatie met het systeem.
de bedragen zijn bijvoorbeeld 49.33 word geboekt als 41.71 ! dit verschil is wel heel groot. en net weer niet de aangegeven btw. Ik snap er niks van. (kan ik trouwens mail krijgen als er weer antwoord word gegeven hier?:$)
'practice and all is coming'  ~ Sri Pattabhi Jois

DeGroeneVrouw

Al mijn eerdere problemen zijn inmiddels opgelost, fijn!

Er is echter één ding waar ik nog steeds tegenaan blijf lopen.
Het is al een paar keer teruggekomen zie ik, maar de oplossing lijkt er nog niet tussen te staan?

Het gaat om de melding Fout tijdens verbinding met de Acumulus-server: invalid XML.

Ik krijg de melding niet altijd maar soms > bij het aanmaken van facturen na betaling via de bank.
Betalingen via iDeal gaan goed > maar ook daar blijft de bestelling soms op PROCESSING staan terwijl de verzending wél is aangemaakt.

Ik heb twee shops in Magento; het komt bij beiden soms wel-soms niet voor en ik kan er geen patroon in ontdekken.

Wie biedt hulp?
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

Bert-Jan

Als dat gebeurt, moet je even het precieze tijdstip noteren. Dan kan ik in de logs kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DeGroeneVrouw

Okay, ik zal het volgende keer noteren!
De Groene Vrouw
www.groenevrouw.nl
Cute Cotton
www.cutecotton.nl

RuudMartens

Hoever zijn jullie met de 1.7 module? Deze zou begin maart klaar zijn??

Guido

De plugin voor Magento 1.7 staat inmiddels online en is te downloaden via: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2862.0.html

:)

Guido.

ivisual

Ik ben bezig met de bouw van een Magento webshop voor een Acumulus gebruiker. We gebruiken Magento 1.7.2 en de laatste Acumulus webshop koppeling gedownload via Acumulus. We zouden graag antwoord willen hebben op de volgende vragen:

1)
Nu de extensie is geinstalleerd zou ik graag willen weten hoe deze nu precies werkt en wat nu de beste instellingen zijn om optimaal gebruik te kunnen maken van deze koppeling met Acumuls.

2)
In de installatie handleiding staat het volgende:

Let op: Acumulus ondersteund momenteel nog geen orders met meerdere BTW percentages.
Indien u een order met verschillende BTW percentages (bijv. een product met 6% BTW en een
product met 21% BTW). Bij een status wijziging ontvangt u een e-mail om de factuur handmatig in te
boeken.

Nu is het zo dat mijn opdrachtgever waarvoor ik deze webshop ontwikkel naast 21% ook producten met 6% gaat verkopen. Gezien 6% nog niet wordt ondersteund kan de koppeling dan wel goed functioneren?


OPMERKING:
De handleiding die meegeleverd wordt met de extensie bevat enkele foutieve zinnen. Waarschijnlijk betreft het hier een vertaling van een handleiding in een andere taal. Tevens bevat de voetnoot van de manual de tekst Prestashop??

Guido

Citaat van: ivisual op 16 juli, 2013, 21:33:33
1) Nu de extensie is geinstalleerd zou ik graag willen weten hoe deze nu precies werkt en wat nu de beste instellingen zijn om optimaal gebruik te kunnen maken van deze koppeling met Acumuls.
Als het goed is staat in de handleiding hoe je de plugin kunt configureren. Belangrijk is vooral het moment van doorzetting vanuit de webshop naar Acumulus. De meest gangbare keuze is om de factuur zodra deze betaald is door te zetten naar Acumulus.

Citaat van: ivisual op 16 juli, 2013, 21:33:33
2) In de installatie handleiding staat het volgende:

Let op: Acumulus ondersteund momenteel nog geen orders met meerdere BTW percentages.
Indien u een order met verschillende BTW percentages (bijv. een product met 6% BTW en een
product met 21% BTW). Bij een status wijziging ontvangt u een e-mail om de factuur handmatig in te
boeken.

Nu is het zo dat mijn opdrachtgever waarvoor ik deze webshop ontwikkel naast 21% ook producten met 6% gaat verkopen. Gezien 6% nog niet wordt ondersteund kan de koppeling dan wel goed functioneren?
Dit lijkt me niet correct in de handleiding te staan. De zogenaamde BTW-mix alerts zouden enkel van toepassing moeten zijn op facturen met het oude en nieuwe BTW-HOOG tarief. 19% en 21% btw dus. Ik denk dat we dit het beste even kunnen checken met NeshMedia.

Citaat van: ivisual op 16 juli, 2013, 21:33:33
OPMERKING:
De handleiding die meegeleverd wordt met de extensie bevat enkele foutieve zinnen. Waarschijnlijk betreft het hier een vertaling van een handleiding in een andere taal. Tevens bevat de voetnoot van de manual de tekst Prestashop??
Merci voor de melding. Ook dit geef ik even door.

Guido.

Hajo

#163
Ik heb de koppeling net getest en het lijkt erop dat de Acumulus plugin het gebruik van bundelproducten niet goed ondersteund. Het bovenliggende bundelproduct is in Magento beprijsd met 0,00 euro (correct), maar krijgt in de corresponderende boeking in Acumulus wel een prijs mee, waardoor het totaal veel hoger uitkomt dan wat er is afgerekend in Magento.

Magento:
Historische wereldkaart Johannes de Ram € 0,00
Afdrukformaat 1 x Large (50x70 cm) € 22,31         
1 x Lijst tbv Large € 33,06    
1 x Passe-partout € 12,40
Verzending € 3,95
Totaal: € 85,95
[Dit is het correcte totaal waarmee ook de Idealbetaling is gedaan]

Acumulus
Historische wereldkaart Johannes de Ram € 67,77
Afdrukformaat 1 x Large (50x70 cm) € 22,31         
1 x Lijst tbv Large € 33,06    
1 x Passe-partout € 12,40
Verzending € 3,94
Totaal: € 153,71
[Dit is incorrect, omdat het bovenste bedrag van 67,77 ten onrechte op de factuur is gezet]

Kan ik in de configuratie iets aanpassen om dit op te lossen? Of worden bundelproducten niet ondersteund?

[edit] Ik realiseer me net dat het screenshot van de e-mail niet zo handig is, daar lijkt het weer of alléén het bovenliggende product een prijs heeft. Dit is echter niet zo, alleen de gebundelde simpele producten hebben een prijs in de catalogus van Magento, de bovenliggende bundelproducten niet. Het gaat om de bedragen die ik hierboven hebben neergezet.[/edit]

Alvast bedankt,
groet,
Hajo
www.historischeplattegrond.nl

Guido

Dit zit er momenteel helaas niet in. Ik zet het op de ontwikkel-todo lijst om hier eens naar te kijken. Vooralsnog zul je orders met dit type product even handmatig moeten overzetten. Gebruik je hiervoor een speciale add-on module voor Magento?

Hajo

Nee, het gebruik van bundle products is een native Magento functionaliteit. Zie bijvoorbeeld http://www.magentocommerce.com/knowledge-base/entry/creating-a-bundled-product.

Begrijpelijk dat dit (nog)niet wordt ondersteund, maar wel jammer, omdat ik namelijk alleen maar bundle products verkoop  :(

rexonline

Wij zijn ook net begonnen met deze extensie. Het bevalt erg goed!

1. In het Magento admingedeelte "Acumulus Instellingen" worden de kostenplaatsen en bankrekeningnummer in mijn geval niet in het dropdownmenu ingeladen. Wel worden alle facturen goed doorgestuurd. De koppeling werkt dus wel, maar de dropdown-instellingen kan magento niet laden. Enig idee wat ik hieraan kan doen?


2. Wij maken gebruik van kortingsbonnen. In de handleiding staat "KORTING: Het is momenteel alleen mogelijk facturen door te zetten met de volgende BTW-/ korting
instellingen." Vervolgens komt er een voorbeeldafbeelding waarbij Catalogusprijzen exclusief BTW ingevoerd worden. Dat vond ik vreemd omdat ik me voor kan stellen dat de meeste shopeigenaren het liefst hun prijzen inclusief invullen (zoals de consument het ziet). Is deze instelling echt noodzakelijk?

Alvast bedankt!

Mike van Egmond

Waarschijnlijk heb je een + of een ander dergelijk teken in je wachtwoord. Hierdoor werkt de koppeling wel maar zie je niet de dropdown keuzes in de instellingen.

RuudMartens

Bij bundle producten krijgen wij de melding dat er verschillende BTW tarieven zijn dat er dus niet naar acumulus geboekt kan worden. Ik heb het gehele bundel product en alle losse onderdelen gecontroleerd maar alles staat op "Taxable Goods".

Ik zou graag een oplossing willen aangezien we deze producten allemaal handmatig moeten inboeken :S?

rexonline

Citaat van: Mike van Egmond op 04 januari, 2014, 16:27:39
Waarschijnlijk heb je een + of een ander dergelijk teken in je wachtwoord. Hierdoor werkt de koppeling wel maar zie je niet de dropdown keuzes in de instellingen.
Wauw, dat was inderdaad het probleem. Bedankt! Die kon ik niet raden.

Bert-Jan

Citaat van: rexonline op 06 maart, 2014, 21:42:51
Citaat van: Mike van Egmond op 04 januari, 2014, 16:27:39
Waarschijnlijk heb je een + of een ander dergelijk teken in je wachtwoord. Hierdoor werkt de koppeling wel maar zie je niet de dropdown keuzes in de instellingen.
Wauw, dat was inderdaad het probleem. Bedankt! Die kon ik niet raden.
Ik ook niet  ;/
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

RuudMartens

Citaat van: RuudMartens op 06 maart, 2014, 14:19:28
Bij bundle producten krijgen wij de melding dat er verschillende BTW tarieven zijn dat er dus niet naar acumulus geboekt kan worden. Ik heb het gehele bundel product en alle losse onderdelen gecontroleerd maar alles staat op "Taxable Goods".

Ik zou graag een oplossing willen aangezien we deze producten allemaal handmatig moeten inboeken :S?

Derp, had alle btw tarieven wel aangepast maar de cache was nog niet gerefreshed. Alles werkt als een zonnetje weer.

Had wel graag de volgende optie gezien:i.pv. alles naar 1 rekening te boeken in acumulus dat je de betaal optie een rekening kan meegeven (paypal naar paypal bv)

Guido

Citaat van: Guido op 07 maart, 2014, 01:22:42
Citaat van: kopjekoffie op 15 april, 2012, 12:56:25
Nog een vraagje. Is het mogelijk alle reeds aangemaakte facturen binnen magento (ban 2012 bijv.) alsnog te importeren in Acumulus? Zou graag met terug werkende kracht mijn boeken van dit jaar bij gaan houden.
burorader wil deze week een eerste stap zetten met de herontwikkeling voor magento-acumulus.
bovengenoemde handeling om eerder gestagede facturen alsnog in te schieten staat bovenaan de wishlist. met support voor bundelproducten daaronder :)

je zult dan wel zelf moeten opletten dat je dit niet dubbel doet voor eerder handmatig ingevoerde stukken

Guido

is er hier animo voor magento 1.8 ?

Guido

Citaat van: RuudMartens op 06 maart, 2014, 22:25:03
Had wel graag de volgende optie gezien:i.pv. alles naar 1 rekening te boeken in acumulus dat je de betaal optie een rekening kan meegeven (paypal naar paypal bv)

Dat is inderdaad een sjieke feature maar vergt een extra administratieve slag aan de kant van de koppeling. Hij zal namelijk uit Acumulus moeten uitlezen op welke rekening jij Paypal transacties wilt geboekt hebben. Prima suggestie. Ik ga hier even wat extra over nadenken.

willardj

Ik heb meerdere websites met 1.7 en 18. Ik heb de koppeling geinstalleerd en het lijkt te werken in 1.8. Alleen vind ik in Acumulus in het tabblad BTW heen BTW bedragen ingevuld in het tabblad Journaal wel.
Ik heb twee vragen:
1 moet ik van de webshops de magneto factuurnummers gebruiken (ik heb per shop unieke prefixes voor de factuur : shop 1 111, shop 2 222 etc) Of moet ik Acumulus factuurnummers laten genereren die doorlopen?
2 Hoe kan ik facturen die er al waren voordat ik de koppeling installeerde importeren in Acumulius?

Guido

Citaat van: willardj op 16 maart, 2014, 08:08:24
Ik heb meerdere websites met 1.7 en 18. Ik heb de koppeling geinstalleerd en het lijkt te werken in 1.8. Alleen vind ik in Acumulus in het tabblad BTW heen BTW bedragen ingevuld in het tabblad Journaal wel.
Ik heb twee vragen:
1 moet ik van de webshops de magneto factuurnummers gebruiken (ik heb per shop unieke prefixes voor de factuur : shop 1 111, shop 2 222 etc) Of moet ik Acumulus factuurnummers laten genereren die doorlopen?

Je kunt de factuurnummers van Magento aanhouden maar ook die van Acumulus. Je bent vrij in deze keuze. Doe wat voor jou het beste werkt. Waarschijnlijk zal dit het factuurnummer van Magento zijn. In de nieuwe (momenteel in ontwikkeling zijnde) webkoppeling kun je in elke shop aangeven op welke kostenplaats de facturen geboekt moeten worden. Het is dan aan te raden om voor elke webwinkel een aparte kostenplaats in te voeren.

Citaat van: willardj op 16 maart, 2014, 08:08:24
2 Hoe kan ik facturen die er al waren voordat ik de koppeling installeerde importeren in Acumulius?

Dat kan momenteel niet met de huidige koppeling en daar willen ook wij graag verandering in aanbrengen.

Guido.

RuudMartens

#177
Citeeris er hier animo voor magento 1.8 ?

Animo!

willardj

Hoe kan ik dan het best je reeds bestaande Magento fcaturen handmatig inboeken in Acumulus? De enige handmatige mogelijkheid die ik kan ontdekken is als priveboeking maar da gaat het mis met de BTW.

Guido

Een Magento-factuur handmatig inboeken in Acumulus gaat als elke andere verkoopfactuur. "Nieuwe boeking" -> "Nieuwe factuur / offerte".

Guido

Zojuist heb ik de koppeling voor Magento 1.8 en 1.9 online mogen zetten. Zie aub de handleiding bij de plugin downloads voor belangrijke informatie. Hierin onder meer een uitvoerig beschreven installatiemethode alsmede bepaalde Magento-instellingen die voor de best mogelijke overzetting van de facturen uit de webwinkel naar Acumulus relevant kunnen zijn.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Hajo

#182
Ik vind 'm ook heel fijn! Vooral omdat nu de support voor bundle products goed werkt en deze correct worden ingeboekt in Acumulus. Omdat ik heb mogen helpen testen draait de nieuwe versie bij mij al een paar weken, en tot nu toe naar volle tevredenheid. Helemaal top dat Acumulus dit gratis ter beschikking stelt. Bedankt!

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

https://forum.acumulus.nl/index.php?topic=3817

Met dank aan BuroRaDer een nieuwe update (v3.2.0) van de Magento-koppelingen beschikbaar met diverse verbeteringen. De nieuwe koppeling is voor Magento 1.7, 1.8 en 1.9 geschikt.

Guido


kootjoo

Hallo,

Ik ben via een Acumulus proefaccount e.e.a. aan het testen en zowel Acumulus als de koppeling werken prima. Ik kom dit vaak anders tegen bij het maken van webshops in Magento.

Ik heb 1 vraagje De koppeling haalt prima de debiteurgegevens over naar Magento, omdat ik echter werldwijd software verkoop en bijvoorbeeld binnen Europe bij een geldig BTW nummer geen BTW bereken zou het handig zijn als het BTW nummer wordt meegenomen in deze import. Is dit mogelijk?

Marco


Guido

Citaat van: kootjoo op 23 oktober, 2014, 13:28:20
Ik ben via een Acumulus proefaccount e.e.a. aan het testen en zowel Acumulus als de koppeling werken prima. Ik kom dit vaak anders tegen bij het maken van webshops in Magento.

Dat is leuk om te horen. Of misschien wel jammer om te horen over de andere Magento onderdelen waar je mee werkt ;)

Citaat van: kootjoo op 23 oktober, 2014, 13:28:20
Ik heb 1 vraagje De koppeling haalt prima de debiteurgegevens over naar Magento, omdat ik echter werldwijd software verkoop en bijvoorbeeld binnen Europe bij een geldig BTW nummer geen BTW bereken zou het handig zijn als het BTW nummer wordt meegenomen in deze import. Is dit mogelijk?

Ik had eigenlijk het idee dat het BTW-nummer al automagisch overgezet wordt. Het kan ook zo zijn dat het desbetreffende contact al voor de import onderdeel was van je relatie-set in Acumulus. Als de plugin vervolgens ingesteld staat om de contactgegevens niet te overschrijven bij een nieuwe import zal het BTW-nummer ook niet bijgewerkt worden. Zou je dit even kunnen controleren?

Guido.

kootjoo

Hallo Guido,

Je hebt helemaal gelijk. Heb het net getest en werkt prim!

Bednkt, Marco

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

kootjoo

Hallo,

Toch nog even een vraagje over de Magento koppeling. Ik heb het volgende. Een klant heeft een bestelling geplaatst en heeft op deze bestelling korting ontvangen een gedeelte via een Coupon en een gedeelte standaard korting. De koppeling heeft echter het kortingsbedrag opgeteld bij het totaal in plaats van eraf getrokken.

Ik heb meer met kortingen getest en dat lijkt goed te gaan, maar deze kortingen bestonden uit slechts een kortingsbedrag. Misschien dat het daar in zit?

Enig idee wat hier gebeurt?

Marco

kootjoo

Nog even ter volledigheid:
1. Voor wat betreft de korting die opgeteld wordt. Ik ben overgestapt van Magento 1.8 naar 1.9
2. Een ander probleempje. Ik heb ook een extensie geinstalleerd die wat mooiere factuurnummers maakt. Ik start deze nummers met 3 letters. Bij het automatisch overzetten gaat dit goed, maar wanneer ik handmatig wil overzetten krijg ik een melding dat Factuur '0' niet gevonden.

Bedankt,
Marco

Guido

Citaat van: kootjoo op 07 november, 2014, 17:50:05
Nog even ter volledigheid:
1. Voor wat betreft de korting die opgeteld wordt. Ik ben overgestapt van Magento 1.8 naar 1.9

Draai je de laatste versie van de koppeling?

Citaat van: kootjoo op 07 november, 2014, 17:50:05
2. Een ander probleempje. Ik heb ook een extensie geinstalleerd die wat mooiere factuurnummers maakt. Ik start deze nummers met 3 letters. Bij het automatisch overzetten gaat dit goed, maar wanneer ik handmatig wil overzetten krijg ik een melding dat Factuur '0' niet gevonden.

Ik zou even contact opnemen met de ontwikkelaar van de koppeling hierover. De extensie (welke eigenlijk?) zou inderdaad dwars kunnen zitten.

kootjoo

Ik draai de laatste versie van de koppeling. Het is heel vreemd ik heb dit probleem voor wat betreft de korting sinds kort. Ik neem wel even contact op met de ontwikkelaar.

Bedankt

Guido

Merci voor het melden. En Burorader voor het patchen. Een nieuwe versie 3.3.4 voor de koppeling welke bovenstaand probleem verhelpt is te downloaden vanaf: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,3817.0.html