Hoofdmenu

Acumulus soms traag, nieuwe snellere server

Gestart door Bert-Jan, 30 januari, 2013, 10:46:22

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Vanwege de snelle groei van het aantal klanten, gaan we een zwaardere server toevoegen aan de bestaande servers.

Deze wordt thans getest en voorbereid. Daar zit wel wat tijd in. Persoonlijk wil ik de nieuwe server toevoegen na 1 april omdat het nu aangiftetijd is en wij erg veel vragen krijgen.

Ondertussen is het echter wel erg druk geworden waardoor ook de huidige servers zwaar belast worden. Soms krijgen wij de melding van een klant dat Acumulus erg traag is of niet lijkt te reageren. Dat laatste kunnen wij niet helemaal verklaren omdat de servers het wel allemaal aankunnen, zij het, dat het veel is.

We kijken nu of we de nieuwe server reeds voor 1 april in gebruik kunnen nemen. Dat heeft als nadeel dat we in de aangifte tijd op een avond vroeg moeten sluiten omdat we daar meestal wel een aantal uren mee bezig zijn.

We kijken het even aan en werken ondertussen hard aan de nieuwe server om deze gereed te maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

winus

Als IT\'er; Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben; wat draaien jullie op de achtergrond ? Qua hardware ?
Persoonlijk overigens geen traagheid vernomen.

Beheer zelf de website/server van een high-traffic site, vandaar de interesse :)

Bert-Jan

De nieuwe fileserver is een Dell met 64GB intern geheugen en 8 harde schijven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DaMenaCe

Ik merkte vandaag ook traagheid bij het verwerken van mijn bankmutaties. Succes ermee!