Hoofdmenu

ING: kosten voor storten geld

Gestart door Herman, 15 december, 2011, 08:29:29

Vorige topic - Volgende topic

Herman

ING-bank gaat per 15 februari invoeren dat men 6 keer vrij geld mag storten, daarna betaalt men voor elke storting 5 euro.  Dit zowel aan kas als stort-automaat.

Ik vind het ongehoord dat een bank geld vraagt aan een klant die geld bij haar brengt. Een kleine ondernemer (zoals een salon aan huis) die gebruik maakt van een particuliere rekening, en vooral vanwege de veiligheid zijn centjes regelmatig wil storten wordt hiermee flink op kosten gejaagd!
Resultaat kan zijn dat men het geld op gaat sparen om het aantal stortingen te beperken, dit kan een risico worden.

ING heeft op de klacht geantwoord dat deze maatregel noodzakelijk is, omdat de kosten verbonden aan stortingen te hoog zouden zijn. Tegelijkertijd meldt ING dat 95% van haar klanten niet zal worden geraakt door deze nieuwe regel. Houdt dat in dat 5% van haar klanten de kosten moet dragen? Ik geloof er niets van. En ik ken dit soort regelingen. Over een jaar zal betaald moeten worden vanaf de derde storting en een jaar verder vanaf de eerste.