Hoofdmenu

Hoe groot is de behoefte aan klantnummers?

Gestart door Bert-Jan, 28 december, 2011, 00:00:47

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Lenny Gramberg

Behoefte is een groot woord, maar ik gebruik ze wel.  :)

Jasper Tielen

Gebruik ik niet.
Wellicht handig als je veel met een kleine groep ondernemers doet die op rekening betalen maar voor losse verkoop aan particulieren is het geen noodzaak.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

thijssie

Niet veel animo, maar ik zou het geweldig vinden als de crediteuren en debiteuren een apart nummer krijgt.

Stefan V

Het zou voor mij wel een fijne toevoeging zijn.
Ik doe veel reparaties, het zou erg makkelijk zijn een reparatie te kunnen koppelen aan een klantnummer.
Tot op heden gebruik ik achternamen daarvoor, wat soms lastig is als je 2 klanten hebt die b.v. "Visser" heten

iRepairSoest

Voor mij zou dit een hele fijne toevoeging zijn. Ik voer ook heel veel reparaties uit. Net als mijn voorganger werk ik nu op achternaam, echter als je meerdere mensen met dezelfde achternaam krijgt wordt het een chaos.

Guido

In het relatieoverzicht en in het scherm van elke individuele relatie zijn nu klantnummers beschikbaar.

iRepairSoest

Guido,

Super! Is het mogelijk om met het aanmaken van de factuur  automatisch het klantennummer op de factuur te plaatsen?

Guido

Dat is momenteel niet mogelijk en vereist wat meer werk in het factuursjabloon. Niet iedereen vind het leuk om ineens klantnummers op de factuur terug te zien. Ik heb er een entry (#597) voor aangemaakt op de ontwikkellijst zodat deze wens niet van de radar afvalt.

Stefan V

Klantnummer op de factuur zou ik ook wel fijn vinden.
Dan wordt het echt een volwaardige functie.

thijssie

Mooi dat de functie er is. Maar zoals andere ook zeggen. Het zou helemaal af zijn als dit vermeld kon worden onder factuurnummer en in de voetnoot.
Wellicht een idee om er een checkbox van te maken om het aan of uit te zetten?

Guido

Ik kom er deze week en waarschijnlijk deze maand niet meer aan toe. Ik wil het eigenlijk ook direct beschikbaar maken als optie voor op de pakbon.

thijssie

Geen probleem. Zou mooi en erg fijn zijn als hij komt...
Wacht rustig af.

iRepairSoest

We wachten rustig af idd. Zou echt top zijn!

telemoes

Als je de klantnummers zelf mag bepalen misschien wel.
Met vriendelijke groet,
Martijn Moes - Intermoes
https://www.intermoes.nl

Guido

#15
Er is nu naast het standaard Acumulus klantnummer ook de mogelijkheid om zelf een extra klantnummer toe te voegen.

In het factuursjabloon kun je vervolgens aangeven welke referentie je gebruikt (Acumulus of de zelf gekozen waarde) en of je deze gegevens wilt tonen op de factuur en/of op de herinnering en/of op de pakbon.

thijssie

Hoe krijg ik de klantnummer op de factuur?

Guido

#17
Citaat van: thijssie op 22 november, 2014, 10:41:09
Hoe krijg ik de klantnummer op de factuur?

Het klantnummer heb ik de relatie-referentie genoemd. Je kunt namelijk zelf hiervan afwijken door met alfanumerieke codes te werken.

1] Open het factuursjabloon dat bij de factuur hoort. [Beheer >> Factuursjablonen >> Kies sjabloon]
2] In tabblad Algemeen is er onderin eventueel de optie om op basis van het eigen nummer te werken.
3] In tabblad Algemeen is er onderin de optie om de aanhef voor het nummer aan te passen. Dit is standaard "Uw referentie".
4] In tabblad Factuur onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de factuur moet verschijnen.
5] In tabblad Herinnering onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de herinnering moet verschijnen.
6] In tabblad Offerte onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de offerte moet verschijnen.
7] In tabblad Pakbon onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de pakbon moet verschijnen.
8] Kies Opslaan

Als het goed kun je vervolgens bij de uitgaande facturen een PDF of Word(RTF) openen waarop een klantnummers/referentie verschijnt.

Gr,
Guido.