Hoofdmenu

KIA (kleine investeringsaftrek)

Gestart door Annalies Janssens, 03 januari, 2012, 23:47:21

Vorige topic - Volgende topic

Annalies Janssens

Een klant van mij heeft apparatuur aangeschaft van (ca) 2400 ex BTW.
Echter, het is geboekt als 50% prive waardoor er slechts een investering is van 1200 ex BTW

Toch wordt er bij KIA aangegeven dat er voor 2400 is aangeschaft en dat hij dus voor KIA in aanmerking komt.
Klopt dat? Heb hier wel eens iets over gelezen maar weet het niet goed.

Verder voor dezelfde boeking: als ik in het activa-scherm de bedragen voor afschrijving aan wil passen, komt hier ook weer het totaalbedrag te staan (om af te schrijven) en niet alleen het zakelijke deel van 50%

Iemand hier ervaring mee? Of Bert-Jan, Karen??

Ik dacht dat het misschien voor meerderen handig is om hier het antwoord op te weten, vandaar de \"openbare\" vraag.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Karen Töning

Citaat van: AnnaliesEen klant van mij heeft apparatuur aangeschaft van (ca) 2400 ex BTW.
Echter, het is geboekt als 50% prive waardoor er slechts een investering is van 1200 ex BTW

Toch wordt er bij KIA aangegeven dat er voor 2400 is aangeschaft en dat hij dus voor KIA in aanmerking komt.
Klopt dat? Heb hier wel eens iets over gelezen maar weet het niet goed.

Verder voor dezelfde boeking: als ik in het activa-scherm de bedragen voor afschrijving aan wil passen, komt hier ook weer het totaalbedrag te staan (om af te schrijven) en niet alleen het zakelijke deel van 50%

Iemand hier ervaring mee? Of Bert-Jan, Karen??

Ik dacht dat het misschien voor meerderen handig is om hier het antwoord op te weten, vandaar de \"openbare\" vraag.
Hallo Annalies,
Het scherm van Fiscale voordelen in Acumulus is een indicatief scherm.

Deze vraag wordt expliciet gesteld in de Aangifte IB. In de Aangifte IB dient het juiste bedrag ingevoerd te worden (€ 1,200,= in dit geval dus). Het IB programma berekend dan zelf of er recht op de KIA is.

Betreft het aanpassen van een boeking in het Activa scherm m.b.v. de knop \"Hulpscherm om afschrijvingen opnieuw te berekenen\" het volgende:
Wellicht is het beter om deze boeking even opnieuw in te voeren en de oude te verwijderen.

Groetjes,
Karen

Annalies Janssens

Dankjewel Karen, weet ik weer iets meer.
Omdat jij veel weet van werkruimte enz, zou je op onderstaande link willen kijken?
http://www.inzakengaan.nl/fiscus/eigenhuis.html

als je iets naar beneden scrollt, dan staat er onder \"kosten werkruimte\" iets over inrichting die je weliswaar niet kunt aftrekken maar wel mag meetellen voor investeringsaftrek.
Kan het daar mee te maken hebben dat Acumulus wel het hele bedrag meeneemt voor de investeringsaftrek?
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Karen Töning

Citaat van: AnnaliesDankjewel Karen, weet ik weer iets meer.
Omdat jij veel weet van werkruimte enz, zou je op onderstaande link willen kijken?
http://www.inzakengaan.nl/fiscus/eigenhuis.html

als je iets naar beneden scrollt, dan staat er onder \"kosten werkruimte\" iets over inrichting die je weliswaar niet kunt aftrekken maar wel mag meetellen voor investeringsaftrek.
Kan het daar mee te maken hebben dat Acumulus wel het hele bedrag meeneemt voor de investeringsaftrek?

Hoi Annalies,
Na 2 regels gelezen te hebben van de link was het al duidelijk dat helaas zijn ook deze mensen niet goed op de hoogte zijn van hoe het wettelijk geregeld is. Jammer.

Als je precies wilt weten hoe of wat betreft de KIA, dan kun je beter even telefonisch of via skype contact met mij opnemen, aangezien er nogal wat haken en ogen zitten en waarschijnlijk veel meer info nodig is om een kort en snel advies via het Forum op te lepelen.

Groetjes,
KSB-Boekhouden
Karen Töning
mobiel: 06 - 20 780 153
skype: karen.toning