Hoofdmenu

FOR correct invoeren

Gestart door brambring, 10 januari, 2012, 16:50:37

Vorige topic - Volgende topic

brambring

Ik heb/ga gebruik maken van de FOR.

in de bijlage \'fiscale voordelen\' staat dat je deze dan als balanspost moet opvoeren

Nieuwe balanspost -> Passiva - Eigen vermogen (bijv. FOR).  

prima, dat gedaan zonder \'Saldo direct bijwerken \'

binnen accumulus heb ik hetzelfde bedrag overgeboekt van rekening BANK naar rekening FOR. Het geld is ook daadwerkelijk weg van rekening \'BANK \'.  Op de balans staat bij activa nu saldi BANK  x en FOR y.

is dit correct en voldoende of moet ik nu ook nog een lening aanmaken zoals beschreven in de help?

Annalies Janssens

De eerste boeking is goed. Je ziet dan dat er op de balans (als je klikt op toon inhoud) de FOR rechts staan.

De tweede (over)boeking die je hebt gedaan is niet juist. Het is puur een fiscale post. Je boekt immers niks over, het saldo van je bank wordt niet lager. Dus met deze boeking verlaag je onterecht je banksaldo.
Maar, heb je dan misschien zelf een rekening FOR aangemaakt? Anders kan ik t zo niet plaatsen.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

brambring

Dag,


ik heb zelf een rekening FOR aangemaakt, en ook daadwerkelijk het geld apart gezet conform jullie aanbeveling in de help

Citeeruit https://www.sielsystems.nl/acumulus/vraagbaak.php
Ons advies:
Neem een aparte rekening voor de FOR en voeg deze toe aan Acumulus.
Zet het bedrag van de FOR echt op deze rekening (met een interne overboeking).
Voeg een lening toe met het bedrag van de FOR (zonder het saldo bij te werken want het saldo was reeds verlaagd)
maar ik heb het idee dat ik dan twee keer hetzelfde doe lening en Nieuwe balanspost

Annalies Janssens

Ok, ik begrijp nu je vraag. Wat er geadviseerd wordt, om bij de bank een (spaar)rekening te openen waar je de gereserveerde FOR op zet zodat je het geld niet \"per ongeluk\" uitgeeft. In dat geval maak je wel een daadwerkelijke overboeking van je zakelijke rekening naar je zakelijke FOR-spaarrekening.
Daarnaast doe je de FOR-boeking zoals jij dit gedaan hebt. Dan wordt die toevoeging aan de passiva-kant gezet als een soort lening. Misschien is daar de beschrijving ietwat onduidelijk. Door de boeking van die FOR ontstaat automatisch een soort lening. Je hoeft dus niet nog zo\'n boeking te doen.
Hoop dat t zo duidelijk is
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

brambring

ok,


duidelijk,


(nu alleen nog de FOR reserve terug van een prive-spaarrekening naar een zakelijke. Maar dat is een ander verhaal )

Bert-Jan

Oops, die tekst moet weg sinds ik een speciale knop heb gemaakt voor de FOR.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)