Hoofdmenu

Webshop-koppeling Prestashop 1.4

Gestart door Bert-Jan, 12 januari, 2012, 16:04:48

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

De webshop-koppeling met Prestashop is beschikbaar.

Laatste versie: 1 oktober 2012 https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2744.0.html

De koppeling is gemaakt door www.neshmedia.com

Aangezien ik zelf weinig weet van Prestashop en deze koppeling niet zelf heb gemaakt, zullen de mensen van Neshmedia hier op het forum eventuele vragen beantwoorden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Gepost door \"brabant\"

Beste Danny,
en Beste Bert Jan

Ik heb je add on op onze presta shop geinstalleerd om te kijken of het met acumulus werkt.

Mag ik je een paar vragen stellen?

Ik heb een order met 100% korting verkocht
Als ik deze order naar acumulus exporteer (via de status payment accepted in Presta) dan komt deze netjes in acumulus, maar niet met de korting. Hij komt in de boekhouding met het volle bedrag en dus krijg ik er dan ook BTW over, terwijl het in Presta voor 0 Euro (en dus zonder BTW) verkocht is.
Ligt de fout aan mij, aan presta, aan acumulus of aan de add-on?
(als je meer info nodig hebt, kan ik je die uiteraard geven)

ps. Ik Zie in Presta dat deze bij de stats orders die met korting weg zijn gegaan in het eerste scherm (van de stats tab) als distributie voor een geldbedrag staan zonder de korting. Als ik in de Stats druk op \' verkopen en orders\' onder navigeren (linker kolom), dan komt bij verkopen wel de werkelijke omzet te staan. Zou het kunnen dat je Ad-on de bedragen uit die \'distributie\' getallen haalt, en niet uit de verkoop - data?  (ik ben maar een leek dus wellicht sla ik onzin uit...)

Hoop dat je de vragen kunt beantwoorden.

Verder krijg ik error mails van de Api van acumulus bij elke automatische import. In die mails staat verder niets?! De import in acumulus is wel geslaagd. In de broncode van de mails staat dit:
(is dat iets voor jou of voor acumulus om te weten?)

From - Thu Jan 19 14:07:03 2012
X-Account-Key: account4
X-UIDL: UID524-1315213306
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
X-Mozilla-Keys:                                                                                
Return-Path:
Delivered-To: 614-info@brabantz.nl
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.2.5 (2008-06-10) on
    ns1.itindependent.net
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No, score=-2.6 required=6.0 tests=BAYES_00 autolearn=ham
    version=3.2.5
Received: (qmail 13987 invoked from network); 19 Jan 2012 14:00:40 +0100
Received: from smtpout2.primerelay.net (82.94.250.34)
  by adfias.nl with SMTP; 19 Jan 2012 14:00:40 +0100
Received-SPF: neutral (adfias.nl: 82.94.250.34 is neither permitted nor denied by SPF record at acumulus.nl)
Received: from sielsystems.primerelay.net (unknown [82.94.250.52])
    by smtp.primerelay.net (Postfix) with ESMTP id 4711D1041CE
    for ; Thu, 19 Jan 2012 14:00:40 +0100 (CET)
Received: by sielsystems.primerelay.net (Postfix, from userid 81)
    id 39D231226041; Thu, 19 Jan 2012 14:00:40 +0100 (CET)
To: info@brabantz.nl
Subject: Import Acumulus API Error report
From: meldingen@acumulus.nl
Message-Id: <20120119130040.39D231226041@sielsystems.primerelay.net>
Date: Thu, 19 Jan 2012 14:00:40 +0100 (CET)

Met vriendelijke groet,

Ajo
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik ken Prestashop niet goed. Ik zal de vraag doorspelen aan Nesh Media.

Als alles goed gaat, kun je op dit moment het beste het veld voor emailonerror leeg maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

brabant

Naast het probleem met de korting, neemt de koppeling ook de verzendkosten niet mee.

Ik hoop dat Danny tijd heeft er naar te kijken...

Groet,

Ajo

Bert-Jan

Men is er mee bezig. Morgen hebben we overleg met Nesh Media,
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rudykoek

1)Na installatie van de acumulus module is het in een van de versis van prestashop (1.4.1.0) niet zichtbaar in back office. Ik heb ook nog een andere webwinkel en daar is het wel zichtbaar (1.4.40).

Hebben de makers van deze module al eerder zo\'n probleem gehad en zo ja hoe dit op te lossen. In mijn FTP (Filezilla) is de module wel zichtbaar onder de naam acumulus. Daar heb ik handmatig de code en wachtwoord in de php bestand gezet. Dit heb ik meer gedaan om te kijken of het bestand op de een of andere manier herkent werd. Toen is de module even zichtbaar geweest in Back Office maar werden alle andere modules niet zichtbaar. De codes heb ik nog wel snel kunnen invoeren. Na het opslaan en heropenen van de module link waren alle andere modules weer zichtbaar en de acumulus module niet.

2)Worden na voltooiing van de installatie al mijn facturen uit het verleden ook (automatisch) verwerkt of moet ik het ergens handmatig updaten. Tot dusver namelijk geen veranderingen.

UPDATE
Ik heb de module wel werkend gekregen al blijven dezelfde problemen. De facturen worden nu wel geïmporteerd. Alleen de verzendkosten worden herkent waardoor alleen mijn standaard verzendkosten van 1,95 worden weergeven.

Hoop dat de omschrijving duidelijk is!

MVG

cmuysert

De installatie in Prestashop (1.4.6.2) is goed verlopen. Inmiddels een aantal orders in \"geaccepteerd\" gezet. Maar in Acumulus geen boekingen te zien in \"laatste boekingen\". Zit er iets niet goed? waar kan ik dit controleren??  Zal helaas weer alles handmatig moeten doen....  
Graag z.s.m uw reactie

neshmedia

@rudykoek De module is ontwikkeld voor de laatste stable versie van prestashop (1.4.6.2) en is niet getest op oudere versies. Krijgt u misschien een foutmelding (op de pagina of in de log)?

Facturen zullen alleen in acumulus worden geplaatst wanneer deze op de status \"payment accepted\" worden gezet. Indien de bestaande facturen ook overgezet dienen te worden dan dient u deze handmatig op \"payment accepted\" te zetten. Deze zullen niet automatisch geimporteerd worden in acumulus.

@cmuysert Heeft u alle gegevens juist ingevuld? Is er onder de relatie ook geen nieuwe factuur te zien?

rudykoek

Citaat van: neshmedia@rudykoek De module is ontwikkeld voor de laatste stable versie van prestashop (1.4.6.2) en is niet getest op oudere versies. Krijgt u misschien een foutmelding (op de pagina of in de log)?

Facturen zullen alleen in acumulus worden geplaatst wanneer deze op de status \"payment accepted\" worden gezet. Indien de bestaande facturen ook overgezet dienen te worden dan dient u deze handmatig op \"payment accepted\" te zetten. Deze zullen niet automatisch geimporteerd worden in acumulus.

@cmuysert Heeft u alle gegevens juist ingevuld? Is er onder de relatie ook geen nieuwe factuur te zien?

Is er misschien een module die ontwikkeld is voor 1.4.1.0? Ik krijg geen foutmelding maar kan je niet ergens een error report inschakelen? Staat me bij dat dit kan.

Het zou jammer zijn als ik het niet werkend krijg. Kan me een hoop tijd schelen.

cmuysert

Citaat van: neshmedia@rudykoek De module is ontwikkeld voor de laatste stable versie van prestashop (1.4.6.2) en is niet getest op oudere versies. Krijgt u misschien een foutmelding (op de pagina of in de log)?

Facturen zullen alleen in acumulus worden geplaatst wanneer deze op de status \"payment accepted\" worden gezet. Indien de bestaande facturen ook overgezet dienen te worden dan dient u deze handmatig op \"payment accepted\" te zetten. Deze zullen niet automatisch geimporteerd worden in acumulus.

@cmuysert Heeft u alle gegevens juist ingevuld? Is er onder de relatie ook geen nieuwe factuur te zien?


Ik heb alle gegevens ingevoerd in de module en het is goed gegaan. Ik krijg geen foutmelding, geen nieuwe relatie en geen nieuwe boekingen. De orders in Prestashop staan in \"payment accepted\"

 :(

cmuysert

Citaat van: neshmedia@rudykoek De module is ontwikkeld voor de laatste stable versie van prestashop (1.4.6.2) en is niet getest op oudere versies. Krijgt u misschien een foutmelding (op de pagina of in de log)?

Facturen zullen alleen in acumulus worden geplaatst wanneer deze op de status \"payment accepted\" worden gezet. Indien de bestaande facturen ook overgezet dienen te worden dan dient u deze handmatig op \"payment accepted\" te zetten. Deze zullen niet automatisch geimporteerd worden in acumulus.

@cmuysert Heeft u alle gegevens juist ingevuld? Is er onder de relatie ook geen nieuwe factuur te zien?

Hi Rudy, zou je mij even kunnen bellen over de koppeling met Prestashop??  06-44193022
alvast bedankt

rudykoek

Zou iemand van Neshmedia willen reageren? Ik vind het een mooi programma wat een hoop werk bespaart maar zou het zonde vinden als de proeftijd erop zit zonder dat ik iets heb kunnen testen of aanpassen.

GR Rudy

Bert-Jan

Ik kan de proeftijd verlengen hoor. Dat is geen probleem.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rudykoek

Citaat van: Bert-JanIk kan de proeftijd verlengen hoor. Dat is geen probleem.

Dat zou natuurlijk heel mooi zijn. Ik heb nog zitten twijfelen of ik dan misschien een upgrade van prestashop moet doen maar dan is het thema dat ik gebruik weer niet compatibel. Ik vraag me af of er heel veel tijd voor nodig is om het ook voor andere versie werkend te krijgen omdat er toch veel gebruikers zijn die niet de laatste versie gebruiken.

Bert-Jan

Ik zal dit met Nesh Media overleggen. Misschien is het niet zo ontzettend veel werk.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert

HElaas heb ik niets meer van NeshMedia gehoord. Ik heb wel contact gehad met Rudy, het blijkt dat je de API URL moet aanpassen met je eigen domein, dit staat in geen enkele handleiding.  Ik heb hen aangepast maar er gebeurd nog niets......
Graag zou i van iemand toch even contact willen waarom de koppeling niet werkt!!
06-44193022

Bert-Jan

Mmm, het is nu vrijdagavond. Ik weet niet of dat gaat lukken.

De koppeling is erg nieuw. Alle problemen die nu boven komen, worden wat mij betreft opgelost.

Alleen gaat dat niet in een paar dagen. Graag jullie geduld omdat het volledig nieuwe software is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

Citaat van: cmuysertHElaas heb ik niets meer van NeshMedia gehoord. Ik heb wel contact gehad met Rudy, het blijkt dat je de API URL moet aanpassen met je eigen domein, dit staat in geen enkele handleiding.  Ik heb hen aangepast maar er gebeurd nog niets......
Graag zou i van iemand toch even contact willen waarom de koppeling niet werkt!!
06-44193022

Beste Cmuysert,

Kunt u ons wellicht toegang (FTP en Beheerpanel) verschaffen.

Wij zullen dan even de configuratie nalopen en zo kijken of er sprake is van een bug, of een foute instelling.

Ps. De API URL moet niet aangepast worden naar uw eigen domein! Deze url wordt gebruikt om de gegevens naar acumulus te versturen.

Groet,
Dinesh

rudykoek

Dat is dan mijn fout. Ik ging er vanuit dat het goed zou zijn omdat ik vanaf dat moment een keer een gegevensoverdracht zag. Zou u binnenkort bij mij hetzelfde kunnen doen als bij Cmuysert? Weet niet of het helpt omdat ik een verouderde versie van Prestashop heb.

mvg

cmuysert

Citaat van: neshmedia
Citaat van: cmuysertHElaas heb ik niets meer van NeshMedia gehoord. Ik heb wel contact gehad met Rudy, het blijkt dat je de API URL moet aanpassen met je eigen domein, dit staat in geen enkele handleiding.  Ik heb hen aangepast maar er gebeurd nog niets......
Graag zou i van iemand toch even contact willen waarom de koppeling niet werkt!!
06-44193022

Beste Cmuysert,

Kunt u ons wellicht toegang (FTP en Beheerpanel) verschaffen.

Wij zullen dan even de configuratie nalopen en zo kijken of er sprake is van een bug, of een foute instelling.

Ps. De API URL moet niet aangepast worden naar uw eigen domein! Deze url wordt gebruikt om de gegevens naar acumulus te versturen.

Groet,
Dinesh

Beste Dinesh,

Zou je mij een email willen sturen? dan stuur ik de benodigde gegevens in een reply:  caspar@scrapboard.eu

alvast bedankt,

caspar

neshmedia

Caspar, U heeft een e-mail ontvangen.

Rudy, Kunt u mij een mail sturen op danny
  • neshmedia[.]com (uiteraard de [] verwijderen) met de desbetreffende gegevens?

Groet,
Danny

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Nieuwe versie per 12-02-2012

Fix voor:

- Enkele foutmeldingen.
- Bij een aantal werd het adres niet ingevuld binnen Acumulus (Adres wordt nu anders opgehaald).
- Een had er een probleem met SSL, deze fix zit hier ook in.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

kite-europe

Ben druk met installeren van prestashop bezig en ben erg benieuwd naar de koppeling.

Als alles werkt en nu als nieuw lid bij siel zie ik dit met vertrouwen voor de toekomst

Bert-Jan

Laat maar weten waar je tegenaan loopt.

Nesh Media geeft goede support.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert

Citaat van: Bert-JanLaat maar weten waar je tegenaan loopt.

Nesh Media geeft goede support.


Wanneer komt de nieuwe koppeling?? Laatste stand is: boeken komen wel over van Prestashop maar NAW gegevens niet..

Bert-Jan

Bovenaan de topic staat altijd de laatste versie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert

Citaat van: Bert-JanBovenaan de topic staat altijd de laatste versie.

Het had wat voeten in aarde maar het werkt!

Een paar kleine adviezen-verzoeken:

Kunnen de nieuwe relaties meteen als Debiteur ingevoerd worden??
Kan er in Acumulus het ordernummer van Prestashop in \"toelichting of notities\" overgenomen worden?

Kunnen relaties verwijderd worden??  Ik heb nu 3x Steve Jobs als klant gekregen..... Best luguber :)

Bert-Jan

Ik zal dit met Nesh Media bespreken.

Fijn dat het nu werkt. Bedankt voor jouw geduld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert

Citaat van: Bert-JanIk zal dit met Nesh Media bespreken.

Fijn dat het nu werkt. Bedankt voor jouw geduld.


Los van vorige topic krijg ik nu een foutmelding per mail:

WARNING: invoice payment date () out of range (2000-01-01 - 2030-12-31), issue date is used

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Nieuwe versie uitgekomen, zie bovenaan.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Uniekeiphone

Ik heb het programma sinds gisteren officieel in gebruik genomen (met de koppeling van Prestashop). Het werkt echt geniaal! Echter kreeg ik gisteren wel een mail met: Import Acumulus API Error report. Dit is volgens mij met de koppeling van Icepay. De bestellingen die overgeboekt zijn, zijn wel terug te vinden in het systeem.
De nieuwe versie heb ik er net op gezet, is dit hiermee verholpen? Werkt de koppeling wel goed met PayPal?

Bert-Jan

Wat stond er in het error-report?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Uniekeiphone

2 zijn leeg en in de andere 2 stond:
WARNING: invoice payment date () out of range (2000-01-01 - 2030-12-31), issue date is used

PayPal en bankoverschrijving doen het prima, het is alleen bij IcePay (ideal)

Bert-Jan

Dat zijn eigenlijk geen errors maar warnings. Als alles goed draait, kun je het emailadres wellicht gewoon weghalen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Uniekeiphone

Hoe kan ik het email adres weg halen? Het is alleen bij Icepay en deze gebruik ik voor Ideal, dus is echt wel cruciaal voor mijn webwinkel ;)
(sorry voor de late reactie)

Bert-Jan

Kun je het adres niet weghalen bij de instellingen van de koppeling?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Uniekeiphone

Die kan ik wel weg halen, maar hij zet de betalingen die gedaan zijn met Icepay er niet automatisch in. Dus als ik hem weg haal dan krijg ik indd geen meldingen meer, maar is het niet opgelost ;)

Bert-Jan

Heb je mogelijk een speciaal emailadres waar je deze meldingen mee kunt opvangen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

TeeCee

Net geinstalleerd en het werkt als een zonnetje! Alleen de facturen komen niet bij \"Verzonden facturen naar klanten (debiteuren)\", had ik ergens wel verwacht (of is dat te veel verwachting?)

Bert-Jan

Mmm. waar komen deze dan?

Kun je de boekingen wel zien bij het overzicht van Laatste boekingen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

MotoCCnl

Ik heb zojuist de module geïnstalleerd, en op het eerste gezicht lijkt ie mooi te werken.

Alleen de module maakt de factuur aan op het moment dat de bestelling betaald is, terwijl ik mijn prestashop zo in heb gesteld dat hij pas een factuur aanmaakt zodra het artikel verzonden wordt.

Is er een mogelijkheid/manier om dat aan te passen?

Bert-Jan

Dat zou ik zo niet weten. Wellicht weten de mannen van Neshmedia het.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

TeeCee

Sorry Bert-Jan, ik werd ernstig op verkeerde been gezet. Net de 2 uit Prestashop waren verborgen en werden zichtbaar door \'wissel lijst over hele pagina\'

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

TeeCee

Ik heb nog een suggestie voor de koppeling met Prestashop:

Relaties vanuit Prestashop worden opgeslagen als \"Relatie\" en niet als \"Debiteur (klant)\"

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paulie

Nice! Ik heb hem zo out of de box geinstalleerd en getest en het werkt!

Opmerking:
Ik zou in de handleiding het volgende toevoegen voor als het niet lukt om de module via het control panel te installeren:
\"Plaats doormiddel van FTP client de map Acumulus  in de map modules\". Dit is namelijk een veel gebruikte methode om een module aan prestashop toe te voegen. Tevens nog in de handleiding pagina 6 aanpassen. Voor mij is het niet direct duidelijk of ik moet kiezen of ik hem op debtor, creditor of debtor/creditor moet zetten bij configuratie van de module.

Verder vroeg ik me af hoe ik eerder gedane bestellingen kan inladen.
Als ik deze allemaal eerst op betaling geaccepteerd moet gaan zetten krijgen klanten namelijk ook een mail. Work around misschien?

neshmedia

@ Paulie
Omdat veel webwinkeliers niet bekend zijn met FTP Clients proberen we dit zoveel mogelijk te vermijden. Maar je hebt gelijk dat je modules voor PrestaShop, Joomla en OpenCart ook via de FTP (layer) kunt installeren. Hier houden we voortaan rekening mee.

M.b.t. de debtor, creditor of debtor/creditor willen we de gebruikers graag keuze vrijheid geven. Maar misschien wel goed om een notitie te maken dat voor de meeste webwinkeliers debtor voldoet.

De koppeling is gemaakt voor nieuwe gebruikers. Ik zal met Bert-Jan bespreken of er  een batch import functie moeten komen.

@ Bert-Jan
You got mail