Hoofdmenu

Webshop-koppeling Prestashop 1.4

Gestart door Bert-Jan, 12 januari, 2012, 16:04:48

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Citaat van: neshmedia@ Bert-Jan
You got mail
Yep  :)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paulie

@ Neshmedia
Ik neem aan dat je het nu hebt gekoppeld aan de status Betaling geaccepteerd/ Payment accepted.
In prestashop kun je een willekeurige extra status creeren zo kan het bijvoorbeeld handig zijn een status aan te maken die bijvoorbeeld Accumulus heet. Deze kan dan zorgen voor een import van de orders naast de gewone betaling geaccepteerd.

neshmedia

Hoi Paulie,

We hebben er nu voor gekozen de module samen met OpenCart Prestashop/ VirtueMart te laten werken, dit betekend dezelde statussen gebruiken (deze zijn de webwinkelier inmiddels gewend).

Als er hier meer vragen over zullen komen, dan kunnen we met Acumulus bespreken.

cmuysert

VAnuit prestashop maken mensen een bestelling, hier krijgen ze een bestelnummer.
Ik vermeld dit bestelnummer nu in het vakje opmerkingen. Zou het mogelijk kunnen zijn om dit met de koppeling automatisch te laten verlopen??

dot0891

Vandaag heb ik het met succes geinstalleerd en doorgetest.
Echter bij het veld toelichting krijg steeds weer het volgende:
\'Factuurnummer 0\' Dit lijkt me dat dit een gegeven vanuit prestashop moet zijn en dat dit oploopt.

Echter heb het meerdere malen geprobeerd, zoals gezegd alles werkt, op dit punt na.

Is dit een bekend probleem? Is dit ergens aan te passen wat en hoe info in het toelichting veld komt?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

neshmedia

Beste Daniel,

Er is vandaag een nieuwe module uitgekomen voor PrestaShop met Acumulus. Hier wordt de ordernummer uit PrestaShop meegegeven.
Factuurnummer 0 ->> Ordernummer --> Zo zijn de ordernummers en factuurnummers gescheiden.

brabant

Hallo Neshmedia!

In de nieuwe versie (1.7) komt bij aculmulus onder \'toelichting\' te staan: \'ordernummer XXX\'
DIT IS NIET HET ORDERNUMMER, maar het factuurnummer dat je uit prestashop haalt, bij mij in ieder geval.

Dat is wellicht ook logischer. Dus volgens mij moet je in de Prestamodule 1.7 \'ordernummer\' wijzigen in \'factuurnummer\'.

brabant

Hallo Nesh

Je mooie koppeling neemt alle NAW gegevens van klanten uit Presta mee naar Acumulus. Voor mij, en ik denk ook voor vele andere, zijn die gegevens niet relevant. Enkel factuurnr en/of ordernummer zijn, naast de bedragen, van belang.

Nu komt voor elke eendagsvlieg bestelling een debiteur/relatie in acumulus.

Zou het niet aardig zijn om naast de drie opties die de module nu heeft, een 4de optie - overschrijf klant standaard of voeg toe aan klant standaard - te zijn die de klant bij de export uit prestashop een standaard (niet bestaand) emailadres geeft, zodat in prestashop deze relatie voor alle klanten gebruikt wordt. Bijv. klantwebwinkel@bestaatniet.nl

Ik begreep van Bert Jan de de \'API\' checkt op emailadres in Acumulus en geen 2 klanten hetzelfde emailadres laat hebben.

Zo wordt de lijst van relaties of debiteuren niet eindeloos lang met klantgegevens die in acumulus geen toegevoegde waarde hebben. Als je klantgegevens wilt opzoeken of wijzigen, doe je dat immers in de admin van je webshop.

Dus een vierde \'dropdown\' optie als: klantwebwinkel@bestaatniet.nl  bij de \'customer type\' bij het configuratie scherm van de acumulus module in Prestashop zou welkom zijn...

Ik hoop dat ik de vraagstelling duidelijk genoeg heb kunnen maken....

brandon

Hoi Neshmedia,
De installatie ging vlekkeloos.
Maar als ik de orderstatus op \'\'2-Betaling ontvangen\'\' (wat dus bij mij hetzelfde is als Payment accepted) zet gaat het niet goed. Wij hebben geen Payment accepted maar in naam veranderd in 2-Betaling ontvangen. Mogelijk werkt het hierdoor niet.
Ik heb gekeken in acumulus.php waar ik deze kan wijzigen maar ik zie niet waar ik dit kan wijzigen.
Uw module heeft schrijfrechten chmod 777, dus hier ligt het niet aan.
Zet ik uw module weer uit, dan werkt het weer.
Weet jij waar het aan ligt en zo ja wat moet ik wijzigen?
Huidige versie PS 1.4.4.1

djurre

Hoe kan ik mijn factuurnummers gelijk maken aan de factuurnummers in Prestashop? Deze heb ik laten beginnen bij 7000, maar de aangemaakte facturen in Acumulus beginnen met 0. De klant krijgt dus een andere factuur dan de factuur welke ik krijg.

Bert-Jan

Dan zou ik een nep factuur aanmaken met nummer 6998 en deze weer crediteren met 6999.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre

Dat betekent dus dat de factuurnummers nooit synchroon lopen wanneer ik buiten mijn webwinkel om handmatig een factuur wil maken?
Hoe doen anderen dit? Maakt het voor je boekhouding niet uit dat de factuurnummers niet gelijk zijn?

Edit:
Wat ik me bedacht is dat ik de facturen in Prestashop uit zet en de facturen via Acumulus laat mailen. Ik krijg de facturen alleen niet automatisch  gemaild vanuit Acumulus, is dit mogelijk?

djurre

Vraagje:
Ik krijg in Acumulus niet de ordernummers binnen van Prestashop, ik krijg alleen ordernummer \"0\".
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Bert-Jan

Er wordt op dit moment reeds naar gekeken vanwege een zelfde vraag van een andere klant.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

@djurre en brandon

Zouden jullie ons een demo klantlogin, FTP en admin toegang tot jullie webshop kunnen geven dan lopen wij de configuratie na.

@brabant
Wij hebben de vraag m.b.t. de uitbreiding om debiteuren als optie niet te importeren bij Acumulus neergelegd. Zij zullen dit gaan onderzoeken.
Wij zullen verder even kijken naar de ordernummer vs factuurnummer bij het importerenin Acumulus.

djurre

Citaat van: neshmediaklantlogin

Geen probleem, waar mag ik het heen mailen?

neshmedia

@Djurre en Brandon

Bert heeft zojuist een nieuwe versie online gezet.

Zouden jij en Brandon het met deze nieuwe module kunne proberen.

Mocht het niet werken dan kun je ons de gegevens toesturen op acumulus (at) neshmedia.com

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre

Yes, doe ik! dankjewel.
Bert, kan er nog iets met mijn probeerperiode gedaan worden? Die verloopt bijna maar wil nog graag de nieuwe module proberen.

Bert-Jan

Citaat van: djurreBert, kan er nog iets met mijn probeerperiode gedaan worden? Die verloopt bijna maar wil nog graag de nieuwe module proberen.
Stuur even een mailtje met je contractnummer, dan verlengen we dat.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik heb het al gevonden en verlengd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

djurre


brandon

Nu werkt de koppeling, het kwam doordat onze server geen cURL module had.
Nadat deze is geladen (en server herstarten!) werkt het nu prima! Neshmedia heeft goed geholpen waarvoor dank!

cmuysert

Ik heb de module van 21 augustus geprobeerd op Prestashop 1.5 maar hij werkt niet.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

Beste Cmuysert,

De module werkt vooralsnog alleen op PS 1.4.x

neshmedia

Beste Cmuysert,

De module werkt vooralsnog alleen op PS 1.4.x

cmuysert

Citaat van: neshmediaBeste Cmuysert,

De module werkt vooralsnog alleen op PS 1.4.x

Dat is balen! nu moet ik weer met de hand invoeren!

cmuysert

Citaat van: cmuysert
Citaat van: neshmediaBeste Cmuysert,

De module werkt vooralsnog alleen op PS 1.4.x

Dat is balen! nu moet ik weer met de hand invoeren!

Enig idee wanneer de module er is voor de 1.5 versie?

Bert-Jan

Eerlijk gezegd nog niet. We gaan eerst de huidige modules upgraden voor 21%.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert


Bert-Jan

Ik zal eens vragen aan Neshmedia hoeveel werk het is voor 1.5
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert


Bert-Jan

De planning is dat 1.5 wordt geleverd medio november.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cmuysert

dan is het nog even behelpen maar alvast bedankt!

dot0891

Beste Acumulus en Neshmedia,

De prestashop draait op mijn webshop al een tijdje goed.
Nu kwam ik er zojuist achter dat alle facturen standaard op de default rekening worden weg geschreven.
Dit is in mijn geval de rabobank met volgnummer 1.

Betalingen die via PayPal zijn  binnengekomen worden ook naar de rabobank weg geschreven.
Eigenlijk wil ik dat deze betalingen automatisch op de PayPal rekening worden weggeschreven.

Is dit een instellings probleem of blijft dit een handmatige actie?

PayPal is als volg geconfigureerd in mijn Acumulus systeem:
Rekeningnummer: PayPal rekening
Toelichting: Blanco
Volgnummer: 2

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

dot0891

Beste Bert-Jan,

Bedankt voor je snelle reactie. Is dit een punt dat in de November release al meegenomen wordt?
Indien nee, kun je al een indicatie wbt planning aangeven?

Bert-Jan

Ik heb vorige week met Neshmedia besproken dat alle koppelingen deze upgrade moeten krijgen. Kost wel een paar weken denk ik.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

dot0891

Is er al meer info over de status van een update met een PayPal terugkopopeling erin verwerkt?
Bij voorbaat dank.

Bert-Jan

Ik heb begrepen dat dit los staat van onze webshopkoppeling.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Aloys

Goedendag Bert-Jan, Ik ben een nieuwe klant gestart 1 januari in een nieuw boekjaar van onze bestaande webwinkel. Ik heb hetzelfde \'\'probleem\'\' onze webwinkel heeft nu 3 betaalmethoden ideal, multisafepay en paypal. In elke order en factuur die prestashop aanmaakt staan de betaal methode die gebruikt is maar in acumulus (de koppeling was werkelijk een eitje) neemt hij inderdaad standaard de bankrekening ( die op 1 staat).
Als dit los van de koppeling staat, hoe werkt dit dan? Het is erg veel werk om dit per order na te gaan zeker omdat acumulus standaard het factuurnummer van prestashop gebruikt als ordernummer.

Bert-Jan

We gaan de koppeling upgraden zodat je dit beter kunt instellen.

Anders zou ik het volgende doen:
- zet Paypal bovenaan bij Beheer, en importeer de paypal-orders;
- zet iDeal bovenaan en importeer de iDeal-orders;
- etc.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Aloys

Ik doe het wel handmatig tot de upgrade klaar is want je 2e optie is veel omslachtiger, dan zou ik de koppeling uit moeten zetten en aan het eind van elke maand de orders moeten uitzoeken op betaaltype wat het veel omslachtiger maakt als handmatig. Maar de upgrade zou ideaal zijn.

Bert-Jan

Wordt aan gewerkt. Ik hoop morgen weer contact te hebben Dinesh.

Het heeft blijkbaar wat tijd nodig voordat zo\'n koppeling doet wat ie allemaal moet kunnen doen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

strongdogs

Ik heb zojuist geprobeerd om de module toe te voegen aan mijn Prestashop webshop. Helaas verschijnt de module niet in de lijst. Hij geeft geen foutmelding, maar zet hem er ook niet tussen. Ik heb het zip bestand vanaf mijn computer ge-upload.

Ik gebruik Prestashop 1.4.8.3

iemand een idee?

Aloys

Citaat van: strongdogsIk heb zojuist geprobeerd om de module toe te voegen aan mijn Prestashop webshop. Helaas verschijnt de module niet in de lijst. Hij geeft geen foutmelding, maar zet hem er ook niet tussen. Ik heb het zip bestand vanaf mijn computer ge-upload.

Ik gebruik Prestashop 1.4.8.3

iemand een idee?

Ik heb zelf het zip bestand uitgepakt in een nieuw aangemaakte map lokaal genaamd acumulus en deze map geupload naar de modules map via FTP en toen werkte het wel. Misschien heb je er iets aan.

Aloys

Op welk termijn zal de update nu gemaakt worden? Probleem is bij mij grotendeels opgelost nu, alleen paypal moet ik nog met de hand doen en dat is wel te overzien maar toch handig als het geautomatiseerd is.

Bert-Jan

In alle webhop-plugins komen dropdown-lijsten voor:

rekening;
kostenplaats;
factuursjabloon.

http://www.acumulus.nl/wiki/index.php?page=picklists

Dit wordt - als het goed is - in februari opgeleverd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Aloys

Ik heb de nummering van mijn pretashop facturen gelijk gezet aan die van accumulus zodat dat synchroon loopt. Nu Heb ik van het weekend gekeken en tot mijn verbazing is accumulus nu bij factuur 106 en mijn prestashop 161. Kortom niet alle facturen worden meegepakt op de een of andere manier. Ik ga dit oplossen door alle boekingen te verwijderen en de statussen allemaal tegelijk op payment accepted zetten en dan zou hij ze allemaal mee moeten pakken zonder dubbele toch? Zo kan ik ze ook per betaalmethode pakken zodat dit ook in een keer goed staat.