Hoofdmenu

Fout in BTW-bijtelling privégebruik zakelijke auto

Gestart door Bert-Jan, 15 januari, 2012, 21:01:40

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Dankzij een oplettende gebruiker is een fout geconstateerd en hersteld in de bijtelling voor het privégebruik van de zakelijke auto.

De fout geldt alleen voor auto\'s die in het eerste halfjaar van 2011 zijn aangeschaft.

Daar werd de correctie voor het aantal dagen minder dan 180 dubbel berekend en kwam de bijtelling te laag uit.

Wij hebben dit aangepast maar adviseren die klanten die een zakelijke auto hebben aangeschaft in het eerste halfjaar van 2011 om de berekening opnieuw uit te voeren.

Indien uw auto is aangeschaft vóór 1 januari 2011 of na 30 juni 2011 hoeft u niets aan te passen.

Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

JosedeJong

Beste Bert-Jan,

Moet ik hieruit opmaken dat Acumulus de correctie voor privé gebruik zakelijke auto voor mij zou moeten berekenen? Als ik een uitdraai maak van de aangifte omzetbelasting zie ik 0 euro staan bij privé gebruik. Wat doe ik verkeerd?
En hoe bereken ik het privé gebruik van de telefoon? Of is dit door cumulus automatisch berekend?

Groeten, Jose de Jong

Bert-Jan

Je moet het scherm voor de bijtelling privégebruik zakelijke auto wel zelf uitvoeren.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Citaat van: JosedeJongBeste Bert-Jan,

Moet ik hieruit opmaken dat Acumulus de correctie voor privé gebruik zakelijke auto voor mij zou moeten berekenen? Als ik een uitdraai maak van de aangifte omzetbelasting zie ik 0 euro staan bij privé gebruik. Wat doe ik verkeerd?
En hoe bereken ik het privé gebruik van de telefoon? Of is dit door cumulus automatisch berekend?

Groeten, Jose de Jong
Dit doe je 1 x per jaar aan het eind van het jaar.