Hoofdmenu

meerdere kostensoorten bij een nieuwe boeking

Gestart door VerschilM, 16 januari, 2012, 10:27:07

Vorige topic - Volgende topic

VerschilM

Als verbeterpunt wil ik aandragen dat je bij het boeken van een factuur het factuurbedrag onder kunt verdelen in meerdere kostensoorten.
Op het forum heb ik daar ook al meer vragen van gezien.
Kan dit ontwikkeld worden.

Karen Töning

Citaat van: VerschilMAls verbeterpunt wil ik aandragen dat je bij het boeken van een factuur het factuurbedrag onder kunt verdelen in meerdere kostensoorten.
Op het forum heb ik daar ook al meer vragen van gezien.
Kan dit ontwikkeld worden.
Van Bert-Jan heb ik begrepen dat dit waarschijnlijk niet mogelijk is, aangezien er per kostensoort verschillende regels aan verbonden zijn. Het is ook mogelijk dat er een post op de factuur bijstaat die afgeschreven moet worden. Of weer een andere post waar een privépercentage aan gekoppeld zit. Of nog een andere post, waar een ander BTW percentage op zit en ga zo maar door.
Als Acumulusgebruiker zou het niet mijn voorkeur hebben en ik denk dat het scherm dan erg onoverzichtelijk zou worden met te veel verschillende keuzemogelijkheden. Het zou kunnen zijn dat er dan snel fouten in gemaakt kunnen worden  :(

Es

Het idee achter Acumulus is dat het allemaal zo eenvoudig mogelijk blijft, zodat (bijna) iedereen zelf zijn/haar eigen administratie kan bijhouden.

Het lijkt misschien even wat omslachtig om een factuur in meerdere porties in te boeken, maar meestal valt dat wel mee.  ;)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

VerschilM

Dank voor de reactie. Het is natuurlijk altijd de afweging tussen gebruikersvriendelijkheid en te ingewikkeld worden.  Het lijkt mij ook niet verstandig om allerlei verschillende posten mogelijk te maken. Alleen verschillende kostensoorten, waarbij ik me voor kan stellen dat je de kostensoorten waaraan regels zitten niet mee zou nemen. Scheelt natuurlijk toch weer allerlei extra boekingen aanmaken.

bedankt voor de snelle reactie.

John

Es

Citaat van: VerschilMDank voor de reactie. Het is natuurlijk altijd de afweging tussen gebruikersvriendelijkheid en te ingewikkeld worden.  Het lijkt mij ook niet verstandig om allerlei verschillende posten mogelijk te maken. Alleen verschillende kostensoorten, waarbij ik me voor kan stellen dat je de kostensoorten waaraan regels zitten niet mee zou nemen. Scheelt natuurlijk toch weer allerlei extra boekingen aanmaken.

bedankt voor de snelle reactie.

John


Natuurlijk is het iets meer werk om 1 factuur in meerdere porties in te boeken, maar de meeste gebruikers van Acumulus zullen hier niet of nauwelijks tegenaan lopen.
En een factuur/rekening die bestaat uit meerdere kostensoorten, boek je in 2 of meer gedeeltes. Net zo simpel  ;)

Ik denk dat als je bij het invoerscherm verschillende kostensoorten mogelijk zou maken in Acumulus, dat daarmee de basis van dit pakket verloren gaat.