Hoofdmenu

Een beetje teveel Social media

Gestart door Bert-Jan, 17 januari, 2012, 01:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Ik heb Hyves geprobeerd maar werd al snel overladen met krabbels en tikken! Heb mijn kinderen moeten vragen wat dat waren.

Waarschijnlijk ben ik niet zo\'n early adapter. Pas toen ik begreep dat je ook iets nuttigs kan tweeten i.p.v. te vertellen wat je nu op je boterham aan het smeren bent, ben ik actief op Twitter.

Toen voor goed fatsoen een Facebook-account aangemaakt. En weer vlogen de tips voor het juiste broodbeleg over het scherm.

Nu ik dacht social media een beetje te overzien, wordt ik echter regelmatig uitgenodigd om lid te worden van Netlog. Om de uitnodigingen een halt toe te roepen, heb ik maar een account gemaakt. Daarnaast krijg ik verzoeken om deel te nemen aan een network-site waarvan blijkt dat het om on-line-dating gaat. Of ik mijn voorkeuren uitgebreid wil invoeren.

En vandaag een Google+ invitation gekregen. Erg aardig overigens.

Maar wanneer houdt het een keer op?

Ik ben tegenwoordig al heel blij wanneer ik de ouderwetse email kan bijhouden.

Laat ik mij daar maar op concentreren. Deze column zal ik overigens wel tweeten want dan komt deze automatisch in mijn LinkedIn-account ;)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Het lijkt er idd op of men erg veel tijd over heeft om aan al die exhibitionistische onzin mee te doen.
En dan achteraf heel verontwaardigd zijn als blijkt dat er anderen gebruik maken van de publiek ten toon gespreide informatie, triest eigenlijk.

sanderdatema

Citaat van: HRLHet lijkt er idd op of men erg veel tijd over heeft om aan al die exhibitionistische onzin mee te doen.
En dan achteraf heel verontwaardigd zijn als blijkt dat er anderen gebruik maken van de publiek ten toon gespreide informatie, triest eigenlijk.
Social Media is niet iets dat je verplicht bent te gebruiken. De kunst is er keuzes in te maken. Met exhibitionisme heeft het helemaal niets te maken.

Ik krijg het grootste deel van mijn klanten via Twitter, omdat mijn activiteiten (Durftevragen) daar duidelijk op aansluiten. Wanneer Social Media het niet voor je is, gebruik het dan niet. :)

M.b.t. tot al die uitnodigingen, ik zou een filter maken in mijn e-mailprogramma en al die uitnodigingen direct de prullenbak insturen. Scheelt ook weer. Want een overkill is inderdaad niet goed.

Herman

Uit wiki:

Het begrip exhibitionisme wordt ook in niet-seksuele zin gebruikt wanneer men veel over zichzelf prijsgeeft aan vreemden en/of graag veel aandacht krijgt, bijvoorbeeld door middel van het laten zien van zijn of haar website of door zich veelvuldig te tonen in een televisieprogramma. Iemand die daarmee behept is, wordt wel 'mediageil' genoemd.

Lijkt me treffend genoeg voor 99% van de social media gebruikers.
Ik ben... ik doe.... ik houd van.... ik ga doen....