Hoofdmenu

Ondernemerschap ondanks afhankelijkheid van slechts één opdrachtgever

Gestart door Bert-Jan, 31 januari, 2012, 10:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Onlangs heeft de rechtbank in Breda geoordeeld dat een grote afhankelijkheid van één opdrachtgever geen beletsel voor het ondernemerschap is.

http://www.accountancynieuws.nl/actueel/fiscaliteit/ondernemerschap-ondanks-afhankelijkheid-van.108357.lynkx
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Dat is een mooie uitspraak, welke illustreert dat de rechtbank het principe \"billijkheid\" gelukkig hoog in het vaandel heeft.  

Ik heb zelf nog Rechten gestudeerd en het is me altijd bijgebleven, dat er ondanks alle regeltjes een term bestaat in al wetten die \"eerlijkheid en billijkheid\" heet en waar soms verbluffende uitspraken mee tot stand komen.

Dit is weer een goede rechterlijke uitspraak waar menig zzp\'er moed uit kan putten  :)

Lenny Gramberg

Esther, het is \"redelijkheid en billijkheid\" ( eerlijk was de rechtbank natuurlijk altijd al  ;)  )

Groetjes,
Lenny

Es

Citaat van: LegraConEsther, het is \"redelijkheid en billijkheid\" ( eerlijk was de rechtbank natuurlijk altijd al  ;)  )

Groetjes,
Lenny

Oeps, je hebt natuurlijk gelijk!
Gelukkig heb ik het half goed  :D

Ik was vanochtend nog een beetje suf van een cursus gister (geen cursus rechten  ;) ) en vond het nog wel zo leuk klinken, \"eerlijkheid en billijkheid\".....
 
maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel zat te piekeren wat dat woordje naast billijkheid ook al weer was....
(...ik word oud...).

Goed, \"redelijkheid en billijkheid\", het blijft een mooi fenomeen.
En als de rechtbank dat maar in de gaten blijft houden, zit het met de eerlijkheid ook goed.   ;)

Lenny Gramberg

Ben het met je eens dat \"eerlijkheid en billijkheid\" eigenlijk mooier klinkt, maar ja, \'t is niet aan ons.
PS. Laten we hopen dat je wel gezond oud wordt. :P

Es

Citaat van: LegraConBen het met je eens dat \"eerlijkheid en billijkheid\" eigenlijk mooier klinkt, maar ja, \'t is niet aan ons.
PS. Laten we hopen dat je wel gezond oud wordt. :P

Nou, ik heb in ieder geval een goede AOV afgesloten.... :(

Maar ik ben pas 40, hoor. Ik loop gewoon te suffen omdat het een paar avonden laat is geworden en mijn hoofd soms een beetje omloopt van alle cijfers en letters (waar ik natuurlijk WEL mijn aandacht bij houdt en niet loop te gissen  ;) )

Es

Citaat van: Karen Töning
Citaat van: Bert-JanOnlangs heeft de rechtbank in Breda geoordeeld dat een grote afhankelijkheid van één opdrachtgever geen beletsel voor het ondernemerschap is.

http://www.accountancynieuws.nl/actueel/fiscaliteit/ondernemerschap-ondanks-afhankelijkheid-van.108357.lynkx
Veel ondernemers zullen een zucht van verlichting slaan denk ik.

Dat denk ik ook  ;)