Hoofdmenu

Wat u niet mag weten van Griekenland

Gestart door Bert-Jan, 07 februari, 2012, 13:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Kent u IJsland nog?

Dat land dat miljarden moest betalen aan de banken en om dat te doen, de bevolking in diepe armoede zou moeten storten?

Waarom hoort u hier niets meer over?

Dat is eigenlijk heel eenvoudig: IJsland gaat niet betalen. De banken hebben geen recht op het geld omdat zij niet kunnen aantonen dat zij dit rechtmatig hebben verkregen.

Kent u Ierland nog? Zelfde verhaal. Ierland gaat niet betalen.

Maar dat mag u niet weten. Begrijpt u? Als iedereen gaat nadenken over wat schuld aan de banken precies is en hoe dat is ontstaan, gaat niemand meer betalen. Daarom hoort u ook niets meer over Ierland.

Spanje: idem dito.

Het criminele schuldsysteem wordt niet langer geaccepteerd.

En nu Griekenland. Zogenaamd worden de schulden grotendeels kwijtgescholden. Maar als de schuld fake is, valt er helemaal niets kwijt te schelden.

Op het nieuws zult u dit niet horen. Daar hoort u over luie, weerbarstige en besluiteloze Grieken.

Papandreou had echter wel een besluit genomen. En daarom is hij ondemocratisch vervangen door een bankier als staatshoofd. Net als in Italiƫ overigens.

Over Italiƫ gesproken, dit land gaat ook niet betalen. Ook al plaatst men 100 bankiers als staatshoofd.

De mensen worden wakker. De landen worden wakker. Aan de macht van de banken komt een einde.

Maar dat mag u niet weten.

Stel je voor, dat iedereen wakker wordt!
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Relief

Hi Bert-Jan,

Mooi artikel en ik hoop dat iedereen steeds meer ziet wat er aan het gebeuren is.

gr Ronald

Relief

Er is 1 bank waar je nooit over hoort.....Vaticaan Bank.
Verder zijn er vele instellingen die onafhankelijk en objectief lijken maar dat absoluut niet zijn. Absoluut niet fris.

mariooz

Hoi Bert-Jan

Banken hebben niks met mensen, ze denken echt alleen maar aan hun eigen hachie, bv ik had bij een ons welbekende bank, begint met een A, een rekening courant van 5000.00, ben ik overheen gegaan omdat de teruggaven van de btw van onze mini niet op tijd was, mijn contactpersoon vertelde dat ik niet bang hoefde te zijn,nou vergeet het maar allees geblokkeerd, het ergste vindt ik dat een gesprek met de vestigings directeur, die ik, alsof het de koningin was, bij hoge uitzondering mocht spreken samen met mijn contactpersoon, dit is erg, altijd ouwe jongens krentebrood zo ben ik nou eenmaal altijd je en jij, maar tijdens het gesprek draaide de man volledig om en kon alleen nog maar u uitkramen, BAH, en dit terwijl ik al 30 jaar klant ben bij die sukkels.

Stel je gaat naar de bank die begint met een I je wilt graag de hypotheek wijzigen je zegt dat je alcoholist bent maar al lang niet meer drinkt, dat had ik beter voor me kunnen houden, het ging mooi niet door, dag fam Smit.

Ik denk dat veel mensen dit hebben meegemaakt of gaan meemaken, ik begrijp banken echt niet, waarom zetten ze mensen uit huis als ze de hypotheek niet meer kunnen betalen, vevolgens gaat de bank het huis op een veiling verkopen brengt dat geld op voor de bank, nee dat kost ze heel veel geld, waarom niet de hypotheek tijdelijk verlagen en de mensen in het huis laten zitten, als de banken dat niet doen moet de gemeenschap voor de kosten op draaien en niet de bank, die bank zakkenvuld nog lang en gelukkig.

Ik vond dat dit wel enigzins te vergelijken is met de ellende die in Europa aan de gang is, maar wel een heel klein beetje.

Mario