Hoofdmenu

Webshop-koppeling Virtuemart/Joomla beschikbaar

Gestart door Bert-Jan, 28 februari, 2012, 00:38:38

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Meima

Citaat van: Bert-JanHet is geen bug dat factuurregels worden gesplitst naar btw-tarief. Dat is juist de bedoeling.

Wat wel een bug is, is dat zowel 19% als 21% op dezelfde factuur komen te staan. Dat vindt Acumulus niet zo fijn.

Ik zal aan Neshmedia vragen of dit kan worden voorkomen. Probeer het in ieder geval zelf te voorkomen door geen facturen te maken waarin 19 en 21 door elkaar staan.

Sorry. Wat ik bedoel is dat er in Virtuemart maar 1 factuurregel staat, maar dat er in acumulus 4 komen.

Bert-Jan

Als er verschillende btw-tarieven zijn gebruikt, is dat noodzakelijk. Je moet immers in de aangifte omzetbelasting per btw-tarief de omzet opgeven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Martijn Meima

Citaat van: Bert-JanAls er verschillende btw-tarieven zijn gebruikt, is dat noodzakelijk. Je moet immers in de aangifte omzetbelasting per btw-tarief de omzet opgeven.

Het is één factuurregel met 21% BTW. Niet meer en niet minder. Het is dus eigenlijk heel simpel. Ik snap niet waar die andere regels vandaan komen. Het totaalbedrag is ook veel hoger dan het bedrag in VirtueMart.

Bert-Jan

Dan zal ik vragen of Neshmedia hier naar wil kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

Citaat van: mmeima
Citaat van: Bert-JanAls er verschillende btw-tarieven zijn gebruikt, is dat noodzakelijk. Je moet immers in de aangifte omzetbelasting per btw-tarief de omzet opgeven.

Het is één factuurregel met 21% BTW. Niet meer en niet minder. Het is dus eigenlijk heel simpel. Ik snap niet waar die andere regels vandaan komen. Het totaalbedrag is ook veel hoger dan het bedrag in VirtueMart.

@mmeima

Zou je me tijdelijk toegang kunnen verschaffen tot je  webshop? Het gaat om het control panel + ftp gegevens
Deze kunt u sturen naar  acumulus (at) neshmedia.com.

GrIJnS

Het ziet er naar uit dat virtuemart 1.1 niet meer werkt...
Jammer, dit zou het laatste jaar zijn dat ik deze shop online heb, en acumulus lijkt me een fijne manier om zelf te boeken.

Producten komen dubbel in acumulus bij de import, een keer met en een keer zonder btw (zie bijlagen).

Is dat met magento anders?
Hoe lang duurt het voor een acumulus / magento 1.8 plugin komt? Daar ben ik mijn 2014+ site in aan het bouwen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Guido

Hallo Grijns,

Heb je het al geprobeerd met een recentere versie van VirtueMart 1.x ? Ik zie dat je 1.1.4 draait terwijl 1.1.9 de laatste versie is. Hiermee zou de koppeling goed moeten werken.

Voor wat Magento 1.8 betreft,... deze is pas 2 weken geleden uitgebracht ;) en je bent de eerste die er om vraagt.. Ik sta wel open voor een extra module voor deze versie maar ik verwacht niet dat we de ontwikkeling hiervan voor het einde van het jaar zullen opstarten.

We horen graag van je of VirtueMart 1.1.9 het wel goed doet!

Goede groet,
Guido

GrIJnS

#57
Helaas, heel de avond voor niets aan het updaten geweest...

Naar  :(

Misschien krijg ik het voor elkaar om uit de php file de tweede (ex btw) regel te deleten zodat hij alleen die ene (inc btw) regel importeert.
Klusje voor het weekeinde, tenzij er een andere oplossing is natuurlijk!  ;)

Bedankt voor het lezen!

/Gijs

GrIJnS

Nou, ook al snap ik geen ... van boekhouden, een beetje logica zit er wel in.
Als ik deze tab bekijk, zie ik dat de module een fout maakt.
Hij importeert mijn order 2x, 1e x met btw en 2ex zonder btw.
Ik heb wat dingen uit lopen zetten in de code, maar mijn php kennis is niet goed genoeg om dit zo 123 op te lossen.
Wel een leuk puzzeltje!

Guido

Je zou een support vraag voor de module bij Neshmedia kunnen neerleggen; http://support.neshmedia.nl/ Misschien kunnen ze het makkelijk patchen voor je.

Guido

We zijn op zoek naar mensen die inmiddels overgestapt zijn naar VirtueMart 3. We hebben hiervoor een geheel nieuwe plugin in de steigers en zouden graag wat terugkoppeling van webshops die iets verder gaan dan onze testomgevingen.

Zie hiervoor een apart VM3 draadje op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4242