Hoofdmenu

Bedrijfsauto gebruiken voor ander bedrijf

Gestart door culenborg, 05 maart, 2012, 22:15:16

Vorige topic - Volgende topic

culenborg

Mijn vrouw heeft voor haar eenmanszaak een kleine vrachtwagen met laadklep met een maximaal gewicht van 3500kg, hij valt dus in de categorie bestelwagens.
Ikzelf ben in loondienst bij een werkgever. Mijn werkgever wil deze auto gebruiken om een machine mee te vervoeren. Nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste regelen zonder in de problemen te komen met de bijtelling, want als ik gewoon kilometervergoeding declareer telt dat als privé kilometers.
Is het ook mogelijk om de auto te verhuren aan mijn werkgever en zo ja hoe moet ik dat dan boeken? Ik stel mij zo voor dat ik de werkgever gewoon een factuur inclusief BTW stuur en die dan inboek als ontvangst?

Karen Töning

Citaat van: culenborgMijn vrouw heeft voor haar eenmanszaak een kleine vrachtwagen met laadklep met een maximaal gewicht van 3500kg, hij valt dus in de categorie bestelwagens.
Ikzelf ben in loondienst bij een werkgever. Mijn werkgever wil deze auto gebruiken om een machine mee te vervoeren. Nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste regelen zonder in de problemen te komen met de bijtelling, want als ik gewoon kilometervergoeding declareer telt dat als privé kilometers.
Is het ook mogelijk om de auto te verhuren aan mijn werkgever en zo ja hoe moet ik dat dan boeken? Ik stel mij zo voor dat ik de werkgever gewoon een factuur inclusief BTW stuur en die dan inboek als ontvangst?
Ja hoor. Gewoon een factuur sturen met BTW.