Hoofdmenu

Uitstel aangifte inkomstenbelasting (IB) aanvragen

Gestart door Bert-Jan, 30 maart, 2012, 20:06:58

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting over het voorgaande jaar moet u aanvragen vóór 1 april in het lopende jaar. Maak hier gebruik van als het niet lukt om de belastingaangifte op tijd in te leveren bij de Belastingdienst. U voorkomt daarmee boetes. Uitstel aanvragen voor de aangifte kan op drie manieren: elektronisch/digitaal, schriftelijk en telefonisch.

http://www.dezaak.nl/uitstel-aangifte-inkomstenbelasting-ib-aanvragen-1716769.html?utm_source=Twitter&utm_medium=Internet&utm_campaign=Social%2BMedia
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Het uitstel is supersimpel te regelen via de Belastingtelefoon door het intoetsen van je bsn-nummer, of anders door digitaal uitstel te vragen mbv DigID (particulier) of via het beveiligde gedeelte op de belastingsite bij \'overige formulieren\' ( ondernemer).

Regel ook uitstel als er eventueel nog Toeslagen aangevraagd moeten/kunnen worden!

Ik kom nu bij een heel aantal klanten de mogelijkheid voor een mooie Toeslag van onze vrienden van de fiscus tegen, zonde om te laten liggen!

Groet, Esther

Herman

Als je (met fiscaal partner) boven de 50k verzamelinkomen zit is er volgens mij geen enkele toeslag te verkrijgen.
Soms laten ze je de hele mikmak invoeren om er aan het einde achter te komen dat er een forse drempel of inkomensgrens is, beetje jammer van het werk.

Es

Je kunt een proefberekening doen via de site vd belastingdienst.
Dan hoef je maar een paar gegevens in te vullen en zie je een goede indicatie.

Uiteraard zijn Toeslagen niet voor iedereen beschikbaar, maar het is zeker de moeite waard om het te bekijken. Rond de 50 k verzamelinkomen is veel meer dan veel zzp\'ers zullen hebben, maar dat terzijde.

Voor Zorgtoeslag is de grens voor alleenstaanden 36.022 en voor samenwonenden maar liefst 54.264.
(boven de 50k dus....)

Groet, Esther

Herman

Die proef berekening op toeslagen.nl bedoel ik, eerst \'een paar gegevens\' invoeren, jaar, land, leeftijd, partner, kinderen, toetsingsinkomen, dan voor partner allemaal nogmaals, uren, etc etc.
kleine moeite eerst het verzamelinkomen van beide (fiscaal) partners op te laten geven dan is het meteen duidelijk.
Rond 50k heb je maar liefst recht op een paar tientjes zorgtoeslag, toch meegenomen.

mijnpcprobleem

Beste,

Ik heb uitstel aangevraagd voor de inkomstenbelasting om zodoende nog wat correcties en aftrekposten netjes te kunnen verwerken over 2011. Bedankt voor de tip dat dat mogelijk was.

Rafael