Hoofdmenu

BELASTINGDIENST CONTROLEERT NAUWELIJKS : Controle eens in 100 jaar

Gestart door Herman, 13 april, 2012, 08:33:15

Vorige topic - Volgende topic

Herman


Bert-Jan

Ik zie het zo.

Wij maken Acumulus en meteen denkt de belastingdienst dat ze niets meer hoeft te doen...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Dat zal het zijn, misschien kun je voor de belastingdienst een online check tooltje maken?

Bert-Jan

Dat is precies waar de belastingdienst met paketten als Acumulus naartoe willen.

Korter op de data, sneller inzicht.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

zzp001

Hoelang zal het nog duren eer de belastingdienst zelf een online boekhoudingspakket ter beschikking steld voor ons zzp-érs?Kunnen ze meekijken met het invullen en ons zonodig meteen corrigeren. ;)
Citaat van: HRLWij blijven gewoon goed bezig om alles op de cent nauwkeurig perfect in te boeken, en keurig conform de wet aan de belastingdienst door te geven.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/economie/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/12/economie/Belastingdienst_laat_miljarden_liggen.xml
m.vr.gr
Herman

hanneman

Citaat van: zzp001Hoelang zal het nog duren eer de belastingdienst zelf een online boekhoudingspakket ter beschikking steld voor ons zzp-érs?Kunnen ze meekijken met het invullen en ons zonodig meteen corrigeren.

Dan mogen ze het van mij ook invullen en dan corrigeer ik hun wel als het nodig is  :D
Hopelijk zal ik eens geen Acumulus vragen meer hoeven te stellen.

Gerda

Helaas ik ben dus de pisang.

Controle bij mijn ouders: ziektekosten 2009 afgekeurd
Controle bij mijn stiefzoon: 2009 uren inleveren , ziektekosten specificeren
Controle bij ons: 2010 ziektekosten van mijn man afgekeurd en voor mijzelf 2010 uren inleveren en specificatie van bedrijfskosten

mvg
Gerda
webdesign GH Products

Herman

Tja, het is natuurlijk frustrerend als je dan \'zo\'n buurman\' hebt die lekker op vakantie gaat van de onterecht terugontvangen IB, die types komen er altijd mee weg.

Es

@ HRL: maar dat betekent natuurlijk niet dat je zelf moet proberen om er mee weg te komen!  ;)

Controle kan altijd komen, als je je zaakjes en administratie op orde hebt, is er niets aan de hand.

HtV

Citaat van: HRLTja, het is natuurlijk frustrerend als je dan \'zo\'n buurman\' hebt die lekker op vakantie gaat van de onterecht terugontvangen IB, die types komen er altijd mee weg.

Hoezo? Is Rogema je buurman? ;)
Hans te Voortwis
HtV Klussenbedrijf

Herman

Citaat van: Esther-Meer over Cijfers@ HRL: maar dat betekent natuurlijk niet dat je zelf moet proberen om er mee weg te komen!  ;)

Controle kan altijd komen, als je je zaakjes en administratie op orde hebt, is er niets aan de hand.


CiteerZo ligt de kans dat een bedrijf wordt gecontroleerd volgens de Abvakabo inmiddels op eens in de 43 jaar, terwijl de burger uitkomt op minder dan eens in de 100 jaar.

hmmmm

Es

Tsjaa......

Ik zeg niet dat de kans heel groot is.  :)

Maar er is altijd een kans........

Sacha

Citaat van: rogemaHelaas ik ben dus de pisang.

Controle bij mijn ouders: ziektekosten 2009 afgekeurd
Controle bij mijn stiefzoon: 2009 uren inleveren , ziektekosten specificeren
Controle bij ons: 2010 ziektekosten van mijn man afgekeurd en voor mijzelf 2010 uren inleveren en specificatie van bedrijfskosten

mvg
Gerda


waarom zijn die uren afgekeurd?

mariooz

bij mij was het 1 x in de 55 jaar, 2009, bovendien erg kostbaar, naheffingen totaal 6000.00,
bezwaar gemaakt, jawel niet binnen 6 weken maar na 7 maanden en geaccepteerd.
Volgens mij hebben ze dit geaccepteerd omdat ik in het bezwaar had aangegeven dat de controleuze niet zo goed was omgegaan met met het vaststellen van winstmarges en btw, waardoor een gesprek met 2 ambtenaren in de catacomben van het belastingkantoor in almere en een teruggave van +/- 1500.00 euro.
Maar toen waren we er nog niet, we gingen samen met mevr. D. afspraken maken, in het eindrapport had ze aangeven dat in 2010 het volgende verandert zou moeten zijn.
Nou heb ik dat allemaal verandert en dan komen ze helemaal niet, ik zit al 2 jaar met de mappen op de eettafel te wachten :D  :D  :D  :D  :D Het was net of mijn vrouw en ik weer op school zaten :)  :)

afspraken:

Dat wij ons moeten houden aan de admin  en bewaarplicht van art ....
De verkoopfacturen moeten doorlopend genummerd zijn en bewaard blijven.
De voorraad per 31 12 2009 moet per artikel worden opgenomen en gewaardeerd.
De nieuwe stand van de voorraad voor het jaar 2008 als begin voorraad aangemerkt worden.
De onderneming dient wel in de komende jaren winst te gaan genereren. In het jaar 2010
wordt de ondernemerschap weer beoordeeld.

Ik wens u allen veel sterkte als u in de komende 43 / 100 jaar controle krijgt,
ik vraag mij af of een rollator zakelijk is en of je deze mag afschrijven.

Fijne dag,
Mario

Es

Citaat van: Sacha
Citaat van: rogemaHelaas ik ben dus de pisang.

Controle bij mijn ouders: ziektekosten 2009 afgekeurd
Controle bij mijn stiefzoon: 2009 uren inleveren , ziektekosten specificeren
Controle bij ons: 2010 ziektekosten van mijn man afgekeurd en voor mijzelf 2010 uren inleveren en specificatie van bedrijfskosten

mvg
Gerda


waarom zijn die uren afgekeurd?

Gerda heeft niet gezegd dat haar uren zijn afgekeurd, ze moet ze alleen specificeren.

Als je ondernemersaftrek claimt kan de belastingdienst vragen om een specificatie van de uren en moet je aannemelijk kunnen maken dat dat minimaal 1225 zakelijk besteeddde uren zijn geweest.

Dus....goed bijhouden en dan kun je het zo overhandigen mocht er een keer controle komen.

Sacha

ow haha, ik las over uren inleveren  :cool:
ik snap het, ik hou mn uren goed bij
\"gelukkig\" zijn mijn inkomsten zo laag dat ik nooit hoge naheffingen kan krijgen  :P  ;)

Es

Ja, zo kun je er ook over denken  :D

Mooi voorbeeld van \"het glas is halfvol...\"  ;)

Sacha

:) ik wist voordat ik begon dat ik nooit veel zou gaan verdienen ermee, maar soms moet je je hart volgen en het met wat minder doen he  ;)


Herman

Gewoon blijven dromen en vooral geen belasting ontduiken  ;)