Hoofdmenu

kilometervergoeding verlaging?

Gestart door Sacha, 18 april, 2012, 07:41:04

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Als dit doorgaat, geldt dat ook voor ondernemers.

Enkele maanden geleden werd hier ook al over gesproken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Sacha

ai, dat zou voor mij echt een drama zijn, de kilometervergoeding is mijn grootste kostenpost  :(

Bert-Jan

Dat was 1 van de redenen voor mij om eind vorig jaar de auto op naam van de zaak te zetten.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Sacha

ik heb het toenertijd uit laten rekenen en het kwam voor mij een stuk voordeliger uit om mn auto prive te houden zodat ik geen bijtelling krijg
als de km vergoeding echt verlaagd wordt veranderd dit wellicht ook

ik hoorde vandaag wel op de radio dat het mogelijk om woon-werkverkeer zou gaan en niet om de mensen die afhankelijk zijn van hun auto om hun werk uit te kunnen voeren, er zou ook nagedacht worden voor een regeling voor zzp-ers, duimen maar dat het allemaal goedkomt  :|

Es

Hoi Sacha,

denk er wel aan dat je dan niet zomaar je auto zakelijk kunt boeken als\'ie tot dusverre privé was/is.
Alleen bij aanvang van je onderneming of bij aankoop van een andere auto kun je kiezen of deze tot je zakelijke of je privévermogen hoort.

Groet, Esther

Sacha

nee dat weet ik, zal ik ook niet zomaar doen denk ik, bijtelling is ook een hoop geld..

eerst maar even afwachten wat ze gaan doen met die vergoeding

Es

Yep, bijtelling kan een hoop geld zijn.....
Maar nooit meer dan de werkelijke autokosten, hoor!
Dat is iets wat veel ondernemers niet duidelijk weten en waar ze zich in vergissen.

Maar goed, voor jou is de keuze niet aan de orde nu en ik hoop dat de km-vergoeding omhoog gaat ipv omlaag.... ;)

Belvi

Beste Sacha,
Herziening van een eenmaal gemaakte keuze (zakelijk of prive) is enkel mogelijk in bijzondere omstandigheden. Een bijzondere omstandigheid kan een wetswijziging zijn of de invoering van een geheel nieuwe wet. Ik twijfel of een tariefswijziging een voldoende grote wijziging is.

Es

Tariefswijziging is inderdaad geen reden om de vermogensetikettering te wijzigen.

Sacha

Citaat van: BelviBeste Sacha,
Herziening van een eenmaal gemaakte keuze (zakelijk of prive) is enkel mogelijk in bijzondere omstandigheden. Een bijzondere omstandigheid kan een wetswijziging zijn of de invoering van een geheel nieuwe wet. Ik twijfel of een tariefswijziging een voldoende grote wijziging is.

ik wil ook helemaal niet wijzigen hoor...
misschien ooit in de toekomst bij aanschaf van een nieuwe auto dat ik een andere keuze zou maken, maar voor nu wil ik het graag zo laten  ;)