Hoofdmenu

Vervolg-cursus Boekhouden met Acumulus

Gestart door Sjaam, 28 april, 2012, 15:53:23

Vorige topic - Volgende topic

Sjaam

Ik wil jullie graag attenderen op de vervolg-cursus Boekhouden met Acumulus die maandag 4 juni gegeven gaat worden.
Deze cursus is speciaal voor klanten die wat meer uit Acumulus willen halen en de behoefte hebben om dieper op bepaalde boekingen in te gaan. Indien jullie hiervoor geinteresseerd zijn dan graag aanmelden via de website. http://www.siel.nl/agenda.php

Es

Hallo Sjaam,

Kun je ons misschien iets meer vertellen over welke onderwerpen/boekingen er ter sprake gaan komen?

Groet, Esther

Karen Töning

Bij deze cursus wordt er nader ingegaan op het volgende:

- Beginbalans beginnen om een boekjaar te starten.
- Saldo van de zakelijke rekeningen controleren en gelijk houden met de bankafschriften.
- Grootboekoverzicht per diverse grootboekrekeningen inhoudelijk met o.a. fiscale tips en extra informatie.
- Informatie over het boeken van kosten betreft de zakelijke auto en de bijtelling.
- Boeken van terugvragen van de BTW van de kosten van de privé auto die u zakelijk gebruikt.
- Hoe om te gaan met het boeken van de kleine ondernemersregeling.
- Het boeken van een lening (bijv. voor de zakelijke auto).
- Geïmporteerde bankmutaties.

Overige informatie
- Investeringen voordelig boeken n.a.v. de Winst over het desbetreffende jaar.
- Fiscale Oudedagsreserve (FOR).

- Informatie betreft de urencriteria t.o.v. investeringen en/of het al of niet werken in loondienst en/of het hebben van een uitkering.

Es

Hoi Karen,

dat klinkt als een aantal zeer interessante onderwerpen, ik zal er wat mensen op attent maken.
Mogelijk dat ik zelf ook even aan kom waaien  ;)

Dank je wel voor de info.

Groet, Esther

Karen Töning

Citaat van: Esther-Meer over CijfersHoi Karen,

dat klinkt als een aantal zeer interessante onderwerpen, ik zal er wat mensen op attent maken.
Mogelijk dat ik zelf ook even aan kom waaien  ;)

Dank je wel voor de info.

Groet, Esther
:)