Hoofdmenu

OpenCart-koppeling gereed

Gestart door Bert-Jan, 28 april, 2012, 23:16:21

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

tabcovers

Ik heb hem geïnstalleerd, maar de facturen worden niet automatisch overgeboekt. Ben ik misschien iets vergeten?

neshmedia

Beste tabcovers,

Zou je ons tijdelijk toegang kunnen verschaffen tot je installatie. Dit geeft ons de mogelijkheid om te controleren of alles goed is ingsteld.
Je kunt de gegevens mailen naar acumulus (at)neshmedia.com

JohndeR

Kan deze module ook gebruikt worden op een Opencart installatie zonder VQmod?

hempipaul

Wat zijn de ervaringen van andere Opencart gebruikers van deze module?

JohndeR

Hier ook geïnstalleerd, maar zet ook geen gegevens over van de webshop naar Acumulus :|
Zal contact zoeken met neshmedia hierover.

JohndeR

Contact gehad met Neshmedia, en alles werkt top nu.
Scheelt een hoop werk met overtypen.

Het enige mindere is dan misschien dat product opties niet automatisch overgaan. Maar daar is wel mee te leven :)

Hoesjesboetiek

Citaat van: Bert-JanVersie van 08-06-2012

Beste Bert-Jan,
Ik heb opencart koppeling geinstalleerd en geconfigureerd alleen ik heb de vraag, Het wil niet automatisch boeken in acumulus .

Hoor graag van je

Bert-Jan

Neshmedia komt hier op terug.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mooiwurk

Hoi,

voor een relatie van ons hebben wij deze module toegevoegd in Opencart (1.5.2.1). Ik vraag mij alleen nog af of het juist is dat er geen export knop oid op de orderpagina (admin) komt. Zo nee hoe krijg je dan de orders in het boekhoudsysteem. Dit kan ik uit de handleiding niet opmaken. Alvast bedankt.

Groeten,

Pieter

neshmedia

Beste Pieter,

In de handleiding vindt je op pagina 9 de procedure. Kun je even kijken of het hiermee lukt.

Procedure
De procedure om facturen naar Acumulus over te brengen.
Stap 1: Ga naar uw Orders. Klik op order wijzigen en navigeer naar de tab Order History
Stap 2: Verander de order status naar complete.
Stap 3: Klik op bewaren om de bewerkingen op te slaan.

mooiwurk

Hoi,

bedankt voor de snelle reactie. De stappen zijn mij inderdaad duidelijk en dit werkt allemaal goed. Zelf heb ik geen Acumulus geinstalleerd omdat wij de site maken voor een relatie. Ik begrijp alleen nog niet wat er precies gaat gebeuren wanneer je de status op complete zet. Bij mij veranderd er dan weinig, behalve de status natuurlijk. Wederom alvast bedankt.

Groeten,

Pieter

Hoesjesboetiek

Citaat van: neshmediaBeste Pieter,

In de handleiding vindt je op pagina 9 de procedure. Kun je even kijken of het hiermee lukt.

Procedure
De procedure om facturen naar Acumulus over te brengen.
Stap 1: Ga naar uw Orders. Klik op order wijzigen en navigeer naar de tab Order History
Stap 2: Verander de order status naar complete.
Stap 3: Klik op bewaren om de bewerkingen op te slaan.


Beste Neshmedia,
Ik heb opencart koppeling geinstalleerd en geconfigureerd alleen ik heb de vraag, Het wil niet automatisch boeken in acumulus .Ondanks dat ik het
op complete hebt gezet.
Hoor graag van je

gr

neshmedia

@Hoesjesboetiek, @Mooiwurk

Als de module goed is geinstalleerd dan worden de facturen naar de status aanpassen direct overgeplaatst naar acumulus..

Als jullie beide een admin account login kunnen mailen naar acumulus (at)neshmedia.com dan kan ik even kijken.

JohndeR

Dat ging bij mij eerst ook niet goed, zelfs na een kleine aanpassing van neshmedia.
Bleek dat ik de order op Complete heb gezet via \"Bekijk\" en dan Geschiedenis -> bestelstatus.

Doe het als volgt:

Ga naar \"Wijzigen\" bij de betreffende order;
Klik op het tabje \"Totalen\";
Zet de Bestelstatus op \"Complete/Afgerond\";
Kies voor \"Bewaren\" (NIET Updaten onderaan!!);
Kijk in Acumulus

Anders even contact zoeken met Neshmedia.

Hoesjesboetiek

Citaat van: JohndeRDat ging bij mij eerst ook niet goed, zelfs na een kleine aanpassing van neshmedia.
Bleek dat ik de order op Complete heb gezet via \"Bekijk\" en dan Geschiedenis -> bestelstatus.

Doe het als volgt:

Ga naar \"Wijzigen\" bij de betreffende order;
Klik op het tabje \"Totalen\";
Zet de Bestelstatus op \"Complete/Afgerond\";
Kies voor \"Bewaren\" (NIET Updaten onderaan!!);
Kijk in Acumulus

Anders even contact zoeken met Neshmedia.

Hoi,

Bedankt voor je reactie, alleen ik denk dat ik andere versie hebt van opencart 1.5.1.3

Ik mis namelijk tabje totalen en kan ook niet bewaren na wijzigen status maar enkel geschiedenis bijwerken.

Heb contact gehad met Neshmedia ze gaan kijken naar vQmod of dit goed staat .

Gr

mv83

Ik heb de module geïnstalleerd en het werk grotendeels.
Waar het bij mij een toch wel grote fout maakt is dat hij automatisch 19% btw over de verzendkosten berekend terwijl deze bij mij verschillend is.  0%, 6% en 19% (21%)

Kan ik dit nog op de een of andere manier aanpassen?

Bert-Jan

Ik zal het met Neshmedia bespreken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mv83

Bedankt, hoop dat Neshmedia er een oplossing voor weet.

D.Mak

Ik kom er ook niet echt uit.
Stappen gevolgd zoals hierboven maar helaas geen wijzigingen in Acumulus

Bert-Jan

Ik zal het aan Neshmedia vragen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Robertvz

Beste mensen van neshmedia en Acumulus.
De plugin werkt, ook in de laatste versie van Opencart! Je moet inderdaad de stappen volgen die JohnR aangeeft.

Er is wel een probleem met de vQmod,
Na het aanpassen van een bestelstatus komt de volgende fout naar voren:

Notice: Undefined index: rate in /home/deb40890n3/domains/xtremecam.nl/public_html/system/library/acumulus.php on line 103Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/deb40890n3/domains/xtremecam.nl/public_html/admin/index.php:83) in /home/deb40890n3/domains/xtremecam.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_engine_controller.php on line 33Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/deb40890n3/domains/xtremecam.nl/public_html/admin/index.php:83) in /home/deb40890n3/domains/xtremecam.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_engine_controller.php on line 34

Er gaat dus ergens iets fout met de belasting in acumulus.php

D.Mak

Hoi Bert-Jan,

Ik gebruik de koppeling voor opencart naar alle tevredenheid.
Echter is er sinds afgelopen week iets mis.
Ik heb op enkele van mijn producten een categoriekorting ingesteld.
Bij afname van 3 stuks of meer gaat er een euro van de prijs p.s.
In de admin van opencart staat het correcte totaalbedrag bij de bestelling echter als ik de order synchroniseer met Acumulus lijkt het wel of Acumulus of de koppeling de korting anders toepast en vervolgens komt het bedrag in Acumulus niet meer overeen met het totaalbedrag in Opencart.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Nedpets

Beste Bert Jan,

Ik heb de opencart module geinstalleerd in mijn webshop. Vqmod was al geinstalleerd samen met VQmod manager. Maar ik krijg de facturen niet binnen in Acumulus. Al een aantal test bestellingen gedaan en deze naderhand op comleet gezet. Geen fout melding in de VQmod manager
Maar er komt niks binnen.

Ik gebruik Opencart 1.5.4

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
Ralph Maas

Bert-Jan

Ik zal Neshmedia vragen naar jouw vraag te kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

@Nedpets, @D.Mak

Zouden jullie mischien de ftp gegevens en back-end gegevens kunnen mailen naar acumulus (at)neshmedia.com dan kan ik even kijken wat er mis is.

malbers

Sinds kort ben ik een zeer tevreden gebruiker van Acumulus, waar ik mijn Opencart webshop aan heb gekoppeld. Nu ben ik bezig met het inboeken van de facturen/betalingen van 2012. Handmatig is er geen probleem, maar wanneer ik de facturen van 2012 uit Opencart erin zet komen ze in het boekjaar 2013!
Bij het saldo overzicht staan de facturen wel, maar in het fiscaal overzicht niet. Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de facturen van 2012 uit Opencart ook het boekjaar 2012 krijgen?

Alvast bedankt

neshmedia

@Malbers

Dit moeten we even met Bert overleggen.

Je onvangt spoedig bericht.

neshmedia

@Malbers

Dit moeten we even met Bert overleggen.

Je onvangt spoedig bericht.

Update:
Zojuist contact gehad met Bert.
De OpenCart worden aangepast naar:

Bij het doorzetten naar Acumulus wordt niet de betaaldatum, maar de besteldatum doorgezet (tenzij deze gelijk zijn).

malbers

Moet ik dan iets aanpassen in Opencart?

Bert-Jan

Er komt een nieuwe versie die geinstalleerd dient te worden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

malbers

Citaat van: Bert-JanEr komt een nieuwe versie die geinstalleerd dient te worden.

Ok, bedankt.

turksevoetbalshirts

Wanneer kunnen wij nieuwe versie downloaden?

Bert-Jan

Je kunt je abonneren op dit draadje. Zodra er een nieuwe versie is, wordt dat hier gemeld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

turksevoetbalshirts

Beste Bert,

Ik heb net module geïnstalleerd en helaas werkt deze niet optimaal. ik kom volgende problemen tegen.

1 Order status moet ik aanpassen bij  bestellingen => bestelling selecteren =>bestelling wijzigen => totalen => bestel status  verzonden naar compleet => bewaren.
 Was makkelijk geweest als het via   bestellingen=> bekijk => geschiedenis => order status van verzonden => compleet.
2 factuur nummer wordt niet overgenomen maar hij genereert automatisch factuur nr. Eerste order die ik status hebt gewijzigd van verzonden naar compleet krijgt order nr 2013001  terwijl in mijn systeem order factuur nr 2013-099 heeft.
3 voor verzendkosten berekende ik geen btw maar als ik status van order verzonden naar compleet zet verandert mijn totale prijs want  verzendkosten worden duurder. (4.95 => 5.99 (21%btw)).
4 op de factuur zie je  bij artikel toelichting/omschrijving  ID code van site ipv artikel bestel code. misschien kunnen jullie deze ook aanpassen zodat wij bij omschrijving van artikel product bestel codes zien ipv product id van opencart.

Misschien doe ik iets verkeerd waardoor ik boven genoemde problemen krijg.

Bert-Jan

1 Order status moet ik aanpassen bij  bestellingen => bestelling selecteren =>bestelling wijzigen => totalen => bestel status  verzonden naar compleet => bewaren.
Was makkelijk geweest als het via   bestellingen=> bekijk => geschiedenis => order status van verzonden => compleet.

Er is gekozen voor een bepaalde werkwijze en ik weet niet of het door anderen gewaardeerd wordt als we dat opeens gaan veranderen.


2 factuur nummer wordt niet overgenomen maar hij genereert automatisch factuur nr. Eerste order die ik status hebt gewijzigd van verzonden naar compleet krijgt order nr 2013001  terwijl in mijn systeem order factuur nr 2013-099 heeft.

Ons advies is om de nummering door Acumulus te laten verzorgen zodat er een sluitende nummering is.


3 voor verzendkosten berekende ik geen btw maar als ik status van order verzonden naar compleet zet verandert mijn totale prijs want  verzendkosten worden duurder. (4.95 => 5.99 (21%btw)).

Je moet wel btw rekenen over verzendkosten anders heb je een probleem met de belastingdienst.


4 op de factuur zie je  bij artikel toelichting/omschrijving  ID code van site ipv artikel bestel code. misschien kunnen jullie deze ook aanpassen zodat wij bij omschrijving van artikel product bestel codes zien ipv product id van opencart.

Misschien kan Neshmedia daar iets over zeggen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

D.Mak

Hoi Neshmedia,

Excuses voor de late reactie, had me niet geabbonneerd op het draadje.
Ik heb je gemaild.

Mvg,

D.Mak

Passchier.online

Zojuist geprobeerd de module te installeren op Opencart 1.5.1.3, maar helaas werkt het niet. De optie om bestellingen te wijzigen is in deze versie niet beschikbaar. Wel is het mogelijk om de bestelling te bekijken en dan op het tab Geschiedenis de bestelstatus aan te passen naar Verwerkt. Is er een mogelijkheid om deze module toch onder versie 1.5.1.3 werkend te krijgen?

Alvast bedankt!

Buddhalife

Zojuist aangemeld bij Acumulus om de Opencart koppeling te proberen onder mijn webwinkel die draait op Opencart 1.5.1.3, maar zoals Passchier.online ook aangeeft lijkt dit niet te werken.
De installatie lijkt geslaagd, maar het veranderen van de order status in de tab
\'Geschiedenis\' naar verwerkt of afgerond geeft geen data door naar Acumulus.
Kan hier naar gekeken worden?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Buddhalife

Citaat van: Bert-JanWe gaan er naar kijken.

Top!
Bedankt voor de snelle reactie, ik hou mij aanbevolen om te testen uit te voeren indien nodig.

neshmedia

@Buddhalife, @Passchier.online
Zouden jullie tijdelijk toegang kunnen geven tot de installatie zodat we kunnen kijken of de module goed is geinstalleerd. We hebben FTP -en de control panel gegevens nodig. Deze kunnen jullie mailen naar acumulus (at)neshmedia.com.

Buddhalife

Citaat van: neshmedia@Buddhalife, @Passchier.online
Zouden jullie tijdelijk toegang kunnen geven tot de installatie zodat we kunnen kijken of de module goed is geinstalleerd. We hebben FTP -en de control panel gegevens nodig. Deze kunnen jullie mailen naar acumulus (at)neshmedia.com.

Hi Neshmedia,
Ik heb de verschillende inlog gegevens per email gestuurd.

Bedankt!

Novalarm

Alles uit de handleiding overgenomen. De module opzich werkt, ik krijg de facturen helaas niet binnen in Acumulus..

Guido

Citaat van: Novalarm op 10 juni, 2013, 13:39:02
Alles uit de handleiding overgenomen. De module opzich werkt, ik krijg de facturen helaas niet binnen in Acumulus..
O, dat is jammer om te horen. Geen enkele foutmelding ontvangen? Wellicht is het de moeite waard om een dagje of 2 te wachten. We hebben een nieuwe release voor de OpenCart module in de pijplijn staan incluis een herziene handleiding. We verwachten deze binnen enkele dagen op te kunnen leveren. Mocht je daarna nog steeds vast zitten met de installatie dan horen we het graag.

Goede groet,
Guido.

Guido

Met dank aan NeshMedia heb ik zojuist een nieuwe versie van de OpenCart module kunnen uploaden.

download: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2740.0.html
featurelist: http://www.siel.nl/webkoppelingen/

Guido.

Delight Trading

#46
Vandaag de oude koppeling geinstalleerd, hetgeen goed werkte. Toen kwam ik erachter dat er een nieuwe koppeling was, deze dus maar op dezelfde wijze geinstalleerd, en nu krijg ik de volgende melding wanneer ik een order naar "Completed" zet:

Notice: Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order WHERE order_id = '19'' at line 1
Error No: 1064
SELECT date_added FROM order WHERE order_id = '19' in /home/smokingd/public_html/smokingdelight/system/database/mysql.php on line 49

Enige idee wat ik fout gedaan zou kunnen hebben? Zowel de Layout als de module heb ik een keer opnieuw opgeslagen.
Overigens werkt de koppeling an sich wel, mijn bankrekening wordt opgehaald als ik de module open. Het gaat enkel fout bij het ophalen van de datum lijkt het.

Versie OpenCart = 1.5.4

Guido

De nieuwe koppelingen hebben een gebundelde installatiehandleiding in pdf formaat. Sinds de laatste release zijn nagenoeg alle handleidingen gereviseerd. Zou je de nieuwe installatie-instructies even willen controleren om te kijken of je per ongeluk niet iets vergeten bent?

Guido.

Delight Trading

Hallo Guido, dank voor de snelle reactie met dit mooie weer!
Heb nog even gekeken maar alles wat in de handleiding staat is uitgevoerd. Het maakt overigens ook niet uit voor welke datum ik kies bij "Datum voor overzetten", de melding komt altijd. Kennelijk wordt er een SQL query uitgevoerd die niet werkt, ik heb nog niet dieper in de SQL tabellen gekeken.

Delight Trading

Weer een stukje verder, het zit inderdaad in de query opbouw:

SELECT date_added FROM order WHERE order_id = '19' Geeft een error
SELECT date_added FROM `order` WHERE order_id = 19 Werkt uitstekend
SELECT date_added FROM `order` WHERE order_id = '19' werkt uitstekend

Het probleem zit dus in het feit dat (in mijn situatie dan toch) de tabel naam tussen quotes moet staan. De versie die ik tot mijn beschikking heb (hosted) is  MySQL 5.1.70.

Mocht dit een issue zijn wat enkel ik heb, graag advies waar in de scripts ik dit kan aanpassen, die quotjes kan ik er zelf vast ook omheen zetten...