Hoofdmenu

Magento import

Gestart door gamemaster84, 12 januari, 2010, 09:41:51

Vorige topic - Volgende topic

gamemaster84

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ben benieuwd als iemand van jullie weet als er een import functie te maken is voor een webshop (magento).
Concurrenten van acumulus hebben dit soms wel. Dat heeft als voordeel dat je een factuur die automatisch in magento of oscommerce aangemaakt word door de bestelling van de klant, geimporteerd word in acumulus. Zodat je niet alles hoeft over te typen in acumulus.

E-boehouden heeft hier een API voor gemaakt waar ik wel een import functie vanuit magento voor zou kunnen maken, maar weet iemand als zo\'n API ook te maken is voor Acumulus?

MVG Joost Dekker

Bert-Jan

We krijgen wel vaker het verzoek een API te maken. Ik heb de boot altijd een beetje afgehouden omdat dat veel werk is en er veel veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen.

Ik durf niet te zeggen of we hier op termijn een oplossing voor gaan zoeken maar voorlopig staat dit niet op het programma.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik ben toch een beetje aan het nadenken over een API. Heb je eventueel voorbeelden van een API?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes


Karen Töning

Voor wie niet weet wat een API is en toch heel nieuwsgierig: moet bovenstaande echt aanklikken...

Hij is goeoeoed!

By the way:
Is er iemand die mij kan helpen om mijn smilies goed te krijgen??? Want ik mis ze toch wel.

Groetjes,
Karen Stikkelman

Bert-Jan

Ik moet toegeven, ik trapte er even in.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annie Bohets

Kies werk waar je van houdt en je hoeft nooit meer een dag te werken!

Olaf Lederer

Een API is meestal een interface waar met behulp van parameters een stuk informatie uit een database gehaald wordt.
Deze gegevens worden dan meestal in XML of CSV formaat uitgegeven. Net zoals het met het uitlezen werkt, gaat het ook met het inlezen. In dit geval wordt dan een stuck data naar een server gestuurd die deze gegevens kan \"parsen\" en dan in de database verwerken.
Voor beide gevallen is een authenticatie echt belangrijk en dat maakt het iets moelijker. Gewoon een API key is vaak gevaarlijk omdat deze misschien gekraakt kan worden.

In principe heb je al een soort gelijk systeem bij het inlezen van de bank gegevens.

Als je een factuur wil importeren vanuit een ander systeem is dit door een upload van een XML bestand misschien niet zo gek.
Je zou deze als voorlopige facturen kunnen opslaan. Moet wel zeggen of dit werkzaam is, veel shop gebruiken iDEAL voor betalingen en dan ga je toch niet elke consumenten bon invoeren?
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Bert-Jan

Bestaat er zoiets als een standaard Magento export file voor facturen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Citaat van: Bert-JanBestaat er zoiets als een standaard Magento export file voor facturen?

dat denk ik wel, Magento is een van de grootste eCommerce systemen (is ook van een bedrijf met geld)
kijk hier eens:
http://www.magentocommerce.com/wiki/doc/webservices-api/api/sales_order_invoice#sales_order_invoice.info
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Stefan

Een API zou wel erg handig zijn! Ook voor de koppeling met eigen systemen.

Een voorbeeld van een evt. API communicatie: https://payments.cashmaster.nl/docs/CashMaster_communication_API.pdf

Bert-Jan

Dankje Stefan,

Heb ik het goed (en snel) gezien dat deze API gaat over het lezen van gegevens en niet over het invoeren van gegevens?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan

Die API ging toevallig over het lezen van gegevens. Maar lijkt mij dat functies zoals het invoeren van een factuur in het systeem ook erg handig is.

Dus dat je met een speciaal commando bijv. het laatste factuurnummer terugkrijgt. En dan met een ander commando de factuurregels + klantid  stuurt.

Stefan

Is hier nog wat meegedaan? Want ik heb hier nu zelf een systeem dat automatisch een dienst verlengd wanneer een klant het niet heeft opgezegd. En van daaruit zou ik graag facturen willen importeren naar Acumulus.

Bert-Jan

Er zijn wel stappen gezet op basis waarvan bijvoorbeeld de importfunctie is gaan functioneren. Dit is echter een eerste stap. Er komt e.e.a. bij kijken om een API volledig en veilig te ontwikkelen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan

Is het misschien ook een idee om een standaard CSV import te maken voor facturen?

Olaf Lederer

Een standaard import formaat zou niet verkeerd zijn, maar CSV is niet genoeg omdat een factuur altijd een header en rows heeft.
Maar het gebruik van XML zou goed zinjn
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Bert-Jan

CSV gaat inderdaad niet voldoen. XML zou wel kunnen.

Ik ben er nog niet uit.  :(
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Haydar Alkaduhimi

Ik heb ook een API nodig, maar niet die van de foto  :P

Ik heb mijn eigen cms daarin heb ik een shop en een order module die wil ik met een facturatie module uitbreiden.

als ik toegang op jouw systeem vanaf mijn cms voor de klanten heb \"bijv via xml of soap\", kunnen we allebei winst van maken ;)
www.haydarnet.nl
-----------------------------------------------------------------------
    General developement - Webdevelopment - Webdesign - Hosting -
                     Webmarketing - SSL certificates

Stefan

Hmm mja meerdere bestelregels dat had ik even over het hoofd gezien. Dan is xml een betere oplossing ja..

Brenda

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en vroeg mij af of er verder nog ontwikkelingen zijn met betrekking tot dit onderwerp?

Ik heb een webwinkel waar al een factuurmodule aan gekoppeld is en ik weinig tot geen tijd/zin/behoefte heb om alle facturen nog eens met het handje over te moeten typen. ;)

Ik beschik in mijn webwinkel wel over de mogelijkheid mijn orders te exporteren maar zie nergens in acumulus waar ik deze kwijt zou kunnen.   :(

Kan iemand mij de weg wijzen??

Bert-Jan

Ik heb hier tot mijn spijt geen aandacht meer aan besteed.

Gezien de lange todo-lijst en de huidige drukte verwacht ik helaas niet dat daar snel verandering in komt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Con

Hoi Bert Jan,

Wij zijn bezig met de opstart van een nieuwe Webshop (www.shop4koken.nl) die gebouwd wordt in Magento. Graag zouden we die koppelen aan het boekhoudsysteem van Acumulus, maar het zou heel handig zijn als dat geautomatiseerd kan. Is er een manier om dit te koppelen?

groetjes

Con
voor stedenbouwkundig advies:    www.CZTadvies.nl

Bert-Jan

Ik heb mij niet zo verdiept in Magento maar technisch moet dat kunnen.

De vraag alleen is, wie gaat de code maken om de Acumulus-API aan te spreken?

Het zou mij heel veel tijd kosten om mij te verdiepen in de code van Magento. Daar zal ik de komende tijd helaas niet aan toe komen. Ik neem aan dat degene die de shop voor jou opzet, wel thuis is in de structuur van Magento. Kun je hem/haar niet vragen om naar de API te kijken en in te schatten of dat gemaakt kan worden?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jasper Tielen

Is het naast een koppeling met een webshop ook mogelijk om een Multisafepay account te koppelen?

http://www.multisafepay.com/nl/overige-artikelen/wat-is-een-mt940.html

Ik maak nu zelf de factuur voor de klant maar multisafepay berekent mij natuurlijk ook kosten voor hun service.

Volgens hen kan ik de BTW 0 kosten zo afboeken maar dat is nogal wat werk natuurlijk als ik ooit een nog beter lopende webshop ga krijgen.

bvd,

Jasper

Eventueel een MT940 kan ik mailen
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Bert-Jan

Ik heb weleens gekeken naar het MT940 bestand maar daar werd ik niet vrolijk van.

Ik had ook al een keer gekeken naar Molly maar door de drukte heb ik dat even losgelaten.

Nog even geen beloften van mijn kant.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)