Hoofdmenu

Winst- en verliesrekening/balans door erkend accountant

Gestart door levy5464, 16 juli, 2012, 13:38:01

Vorige topic - Volgende topic

levy5464

Hoi allemaal,

Ik ben me aan het inschrijven voor een huurwoning op verschillende vastgoed sites. Maar ik heb er totaal nog geen ervaring in dus excuseer me als ik een beetje knullig over kom. Nu zit er één bij die vraagt naar een Winst- en verliesrekening/balans erkend door een accountant.

Klopt het dat ik nu niet zomaar een print kan maken van de jaarrekening 2011 uit acumulus en die opstuur? Moet ik hiervoor een aparte accountant inschakelen?


Verder had ik nog 1 vraag over het IB60 formulier die ze ook steeds vragen wanneer je een woning wilt huren. Deze heb ik pas binnen gekregen maar hier staat een negatief getal op van -4759 euro, dit komt door alle aftrekposten die ik als starter heb mogen toepassen. Is dit een probleem wanneer ik een woning wil huren en zij zien een negatief getal op het IB60 formulier?


Ik hoop dat jullie het voor mij op kunnen helderen.

Alvast bedankt!

Mvg,

Levy Dumas

Bert-Jan

Mmm, wellicht een vraagje voor één van de slimme dames?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)


Es

Sorry, ivm vakantie een late reactie....

Wat een verhuurder simpelweg wil weten is of je in staat bent de huur te betalen, daar moet je dus \'zekerheid\' over geven.
Een accountantsverklaring kost veel geld, ik zou eerst proberen of een jaarrekening uit Acumulus plus je volledige IB-aangifte niet voldoet.

Groet, Esther

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

levy5464

Hoi Esther,

Bedankt voor de reactie!
Ik ga het eerst proberen met een jaarrekening uit Acumulus plus volledige IB-aangifte :)

Gelukkig vragen ze niet overal een accountantsverklaring, dus dat scheelt.

Groeten

Levy

Gitzels Bezorg

Vakantie is de periode waarin je ziek word. Ergo; niet op vakantie gaan is niet ziek worden.
Citaat van: Bert-JanVakantie?
Ziet er stuk frisser uit zo Bert-Jan
Wat is dat?

Levy, laat je niet te snel overdonderen wat ze vragen, bij een hotel willen ze ook een kopie van je paspoort, soms zelfs dat je het paspoort afgeeft, zijn ze belazerd. Aftrek posten krijg je niet voor niks, bij fatsoenlijke ondernemers winst zijn ze een druppel op een gloeiende plaat.

levy5464

Citaat van: Gitzels BezorgVakantie is de periode waarin je ziek word. Ergo; niet op vakantie gaan is niet ziek worden.
Citaat van: Bert-JanVakantie?
Ziet er stuk frisser uit zo Bert-Jan
Wat is dat?

Levy, laat je niet te snel overdonderen wat ze vragen, bij een hotel willen ze ook een kopie van je paspoort, soms zelfs dat je het paspoort afgeeft, zijn ze belazerd. Aftrek posten krijg je niet voor niks, bij fatsoenlijke ondernemers winst zijn ze een druppel op een gloeiende plaat.


Ik heb inderdaad gewoon opgestuurd wat ik op kon sturen en dan hoor ik het wel van ze. Ze vragen tegenwoordig inderdaad wel veel van je..