Ik zat me inderdaad rot te zoeken hoe ik facturen met meerdere kostensoorten kon splitsen. Ik ben bij het bedrijf waar ik werk SnelStart gewend.
Misschien is het een optie om eerst algemene factuurgegevens te kunnen invoeren en daarna verschillende factuurregels te kunnen verwerken. In het begin de keuze aan de gebruiker laten of het een factuur met een enkele kostensoort betreft of met meerdere kostensoorten.
Bijvoorbeeld \'Ontvangen factuur\' en \'Ontvangen factuur (uitgebreid)\'. Zo kan het eenvoudig blijven voor een enkele boeking. Bij meerdere kostensoorten/factuurregels zou het dan als volgt kunnen:
Stap 1: Hoofdgegevens factuur invoeren (relatie, factuurnummer, datum, rekening, status)
Stap 2: Regelgegevens (omschrijving, bedrag excl. btw, btw-percentage, kostenplaats, kostensoort, percentage prive, investering)
Stap 3: Nog een regel invoegen, of factuur opslaan.
Ik zie ook geen mogelijkheid om boekstuknummers in te kunnen voeren. Is dit bewust gedaan? Boekstuknummers zouden het namelijk makkelijk maken om bijvoorbeeld facturen terug te vinden in de crediteurenmap.